تبیان، دستیار زندگی
در دیداری پرگل و پرحاشیه؛ تیم فوتبال صبا باتری نخستین سوپر جام ایران را فتح كرد تیم فوتبال صبا باتری تهران نخستین سوپر جام كشور را فتح كرد. بعد از ظهر یکشنبه دیدار سوپر جام فوتبال كشور میان دو تیم صبا باتری تهران و فولاد خوز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صباباتری با گلهای دایی قهرمان سوپرجام ایران شد


در دیداری پرگل و پرحاشیه؛

تیم فوتبال صبا باتری نخستین سوپر جام ایران را فتح كرد

تیم فوتبال صبا باتری تهران نخستین سوپر جام كشور را فتح كرد.

بعد از ظهر یکشنبه دیدار سوپر جام فوتبال كشور میان دو تیم صبا باتری تهران و فولاد خوزستان در ورزشگاه دستگردی تهران برگزار شد.

در این دیدار تیم فوتبال صبا باتری موفق شد با نتیجه‌ی چهار بر صفر و با گل‌های علی دایی(10 و 80)، روبرت ماركوسی(75) و سلطانی(82) حریف خود را با نتیجه‌ی پرگل چهار بر صفر شكست دهد.

اما این دیدار با حاشیه‌های زیادی روبرو بود. در دقیقه‌ی هشتاد بازی پس از به ثمر رسیدن گل دوم صبا باتری ابراهیم میرزاپور دروازه‌بان فولاد خوزستان به شدت مصدوم شد و مجبور به ترك زمین شد و تیم فولاد خوزستان به دلیل انجام هر سه تعویض خود مجبور شد از محمد علوی در درون دروازه استفاده كند و با توجه به ناآشنایی علوی به اصول دروازه‌بانی تیم فولاد به آسانی دو گل دیگر نیز دریافت كرد.

هم‌چنین در دقایق پایانی بازی درگیری‌هایی میان بازیكنان دو تیم سبب اخراج محمد نوازی از صبا و ایمان مبعلی از فولاد شد.

گفتنی است ایمان مبعلی به شدت با علی دایی درگیر شد.

هم‌چنین در پایان بازی كادر فنی تیم فوتبال فولاد خوزستان زمانی كه خبرنگاران قصد مصاحبه با آنها را داشتند با رفتار نامناسبی با خبرنگاران برخورد كردند.

پزشك تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره مصدومیت ابراهیم میرزاپور گفت: به نظر می‌رسد مصدومیت وی جدی است و درد ناشی از عضله‌ی پایش تمام بدنش را فرا گرفته است و پس از عكسبرداری در بیمارستان می‌توانم نظر نهایی را در مورد مصدومیتش اعلام كنم.

حاشیه‌های دیدار صباباطری و فولاد خوزستان

جام مسابقات "سوپر كاپ" در دست صباباطری شكست

تیم صبا باطری تهران در نخستین دوره رقابت‌های سوپر كاپ فوتبال كشور موفق شد تیم فولاد خوزستان را با نتیجه 4 بر صفر از پیش ‌رو بردارد.

این دیدار حاشیه‌هایی را نیز در پی داشت:

* در ضلع غربی ورزشگاه دستگردی حدود دو هزار تماشاگر خوزستانی تیم فوتبال این شهر را مورد تشویق قرار می‌دادند.

* در دقیقه‌ 25 كه علی دایی در محوطه‌ هجده قدم فولاد خوزستان مرتكب خطا شد، تماشاگران خوزستانی شعارهایی را علیه كاپیتان تیم صبا باطری سر دادند.

* در برخی اوقات این دیدار بازیكنان دو تیم به نحوه‌ قضاوت مسعود مرادی شكایت داشتند.

* در دقیقه 80 و پس از اینكه تیم فوتبال خوزستان سه تعویض خود را انجام داده بود، ابراهیم میرزاپور دچار مصدومیتی شدید شد و محمد علوی هافبك این تیم به جای میرزاپور درون دروازه قرار گرفت. نكته‌ جالب در مورد دروازه‌بانی علوی، عدم جای‌گیری مناسب او درون دروازه بود كه مربیان تیم فولاد خوزستان بارها این نكته را به او گوشزد كردند.

* محمد نوازی به دلیل خطا و اعتراض به داور از سوی مرادی اخراج شد. چند دقیقه پس از این صحنه ایمان مبعلی با علی دایی درگیر شد و داور این دیدار مبعلی را نیز اخراج كرد.

* این دیدار میهمانان ویژه‌ای نیز داشت: ناصر نوآموز، برانكو ایوانكوویچ، فخرالدین داوود بگوویچ، مرتضی محصص، امیر قلعه‌نوعی، مسعود اقبالی و محمد مایلی كهن.

* از نكات جالب توجه حضور آرش فرزین بود كه به نظر می‌رسید وی برای تجزیه و تحلیل بازی دو تیم فولاد خوزستان و صبا باطری به ورزشگاه دستگردی آمده بود.

* در هنگام اهدای كاپ قهرمانی به تیم صبا باطری جام بلورین این مسابقات در دستان بازیكنان صبا باطری شكست و یكی از مسوولان فدراسیون فوتبال برای پنهان ماندن این مساله این جام را در زیر پیراهن خود پنهان كرد و به اتاق داوران برد.

* گفتنی است به تیم قهرمان مبلغ پانزده میلیون تومان و به تیم دوم مبلغ ده میلیون تومان اهداء شد.

مجید جلالی:

در ذهن دایی تغییراتی ایجاد شده است

انگیزه‌ بیشتر، عامل اصلی پیروزی ما برابر فولاد خوزستان بود

سرمربی تیم فوتبال صبا باطری پس از قهرمانی تیمش در جام سوپر كاپ كشور، گفت: انگیزه بالای بازیكنان ما نسبت به بازیكنان تیم حریف عامل اصلی موفقیتمان در این دیدار بود.

مجید جلالی پس از پایان این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: تیم صبا باطری مجموعه‌ای از بازیكنان با استعداد است و این برای یك مربی نهایت خوشبختی است. بازیكنان من در این دیدار انگیزه‌ بسیاری داشتند و این دیدار را پلی برای رسیدن به اهداف بزرگتر در نظر گرفته بودند. می‌پذیرم كه در این دیدار بدون نقص بازی نكردیم اما با توجه به فاصله‌ چند روزه تا شروع لیگ برتر این نقاط ضعف را تا حد ممكن برطرف خواهیم كرد.

وی افزود: البته فولاد را نباید با این بازی محك زد. آنها فصل پیش با شایستگی قهرمان شدند. در ابتدای این دیدار آنها هم كم انگیزه‌تر بودند و هم خسته‌تر، این دیدار محك خوبی برای ما بود تا بتوانیم خود را برای فصل جدید لیگ برتر آماده كنیم.

جلالی ادامه داد: ما در این فصل چیزی حدود پنجاه بازی پیش‌ رو داریم و بازیكنان آماده من خواهند توانست در این مدت با تقسیم توان خود فصل خوبی را برای صبا باطری رقم بزنند.

خبرنگاری از سرمربی تیم فوتبال صبا باطری پرسید: با چه سیستمی در این فصل به مصاف حریفان خود خواهید رفت؟ جلالی گفت: ما دو قالب اصلی را برای تیم خود در نظر گرفته‌ایم و بر اساس تاكتیك حریفان خود از یكی از این دو سیستم استفاده خواهیم كرد.

جلالی درباره‌ علی دایی نیز گفت: تغییر در وهله نخست باید در ذهن ایجاد شود. ما سعی كردیم این تغییر را در علی دایی ایجاد كنیم و پس از انجام بازی‌های تداركاتی و دیدار در برابر ژاپن شما توانستید این تغییرات را به خوبی لمس كنید و به طور قطع این تغییرات در آینده بیشتر خواهد بود.

سرمربی فولاد خوزستان:

انگیزه صباباطری بیشتر بود

در آینده مشكلاتمان را حل خواهیم كرد

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان پس از شكست سنگین چهار بر صفر تیمش در دیدار برابر صبا باطری، گفت: انگیزه صبا باتری برای موفقیت بسیار بیشتر از ما بود.

ملادن فرانكیچ در جمع خبرنگاران اظهار كرد: تیم صبا باطری با انگیزه‌ بسیار بالایی به میدان آمد و خواست این تیم اثبات قدرت و برتری‌اش بر ما بود كه همین موضوع باعث شد نتیجه به سود صبا باطری رقم بخورد. گل‌هایی كه به موقع زده شد و به خصوص دو گل اول شیرازه تیم ما را از هم پاشید و پس از گل دوم نیز میرزاپور آسیب دید كه این موضوع نیز به ضرر ما تمام شد و معتقدم بعد از آسیب‌دیدگی میرزاپور دیگر فوتبال به معنی واقعی انجام نشد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان افزود: متاسفانه صحنه‌هایی در این دیدار به وقوع پیوست كه غیر ورزشی و حتی غیر انسانی بود و امیدوارم از خاطره‌ فوتبال فراموش شود و بهتر است كه در رابطه با صحنه‌های زیباتر صحبت كنیم مانند گل‌هایی زیبایی كه علی دایی زد و شوت‌های خوب ایمان مبعلی.

فرانكیچ در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا كه در مورد رفتار خشن بعضی از بازیكنان فولاد در بازی امروز سوال كرد، پاسخ داد: بازیكنان فولاد همواره از نظر اخلاقی در حد بسیار خوبی هستند و مطمئن باشید ما در لیگ قهرمانان آسیا با افتخار كامل بازی خواهیم كرد و نماینده خوبی برای ایران خواهیم بود. البته در مورد سوال شما باید بگویم كه آیا از مربی رئال مادرید نیز چنین سوالی می‌پرسیدید؟ چرا كه آنها نیز پس از آنكه در دو سال پیش قهرمان شدند نتوانستند از عنوان خود دفاع كنند. حفظ یك عنوان از تصاحب آن دشوارتر است و من اعتقاد خاصی به بازیكنانم دارم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان افزود: با این بازی نباید فولاد را محك بزنیم چرا كه ما در آینده مشكلات‌مان را حل خواهیم كرد و فولاد در گذشته نیز ثابت كرده است كه از شرایط سخت‌تر از این نیز عبور كرده است.

وی بار دیگر ابراز امیدواری كرد كه اتفاقات غیر ورزشی رخ داده در بازی امروز از سوی تماشاگران به فراموشی سپرده شود.

فرانكیچ در پایان در مورد شرایط ایمان مبعلی نیز تصریح كرد: مطمئنا شرایط ایمان در آینده بهتر خواهد شد و به زودی مبعلی بهتری را خواهیم دید. البته بازیكنان ما بازی خوبی را انجام دادند اما به هر حال ملی‌پوشان اردوی طولانی‌مدتی را برای بازی با ژاپن پشت سر گذاشتند و بی‌تردید در آینده شرایط آنها بسیار متفاوت‌تر از بازی امروز خواهد بود.