تبیان، دستیار زندگی
كار تهیه و تنظیم بازیهای رسمی تاریخ فوتبال ایران از سال 1320 تا 1348 با معیارهای رسمی فدراسیون جهانی فوتبال به پایان رسید. مجموعه مورد نظر، مشتمل بر بیش از 400 بازی رسمی فوتبال ایران، در سایت رسمی فدراسیون به زودی به معرض نم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پروین پرافتخارترین مرد لیگ و گل محمدی قدیمی ترین


كار تهیه و تنظیم بازیهای رسمی تاریخ فوتبال ایران از سال 1320 تا 1348 با معیارهای رسمی فدراسیون جهانی فوتبال به پایان رسید.

مجموعه مورد نظر، مشتمل بر بیش از 400 بازی رسمی فوتبال ایران، در سایت رسمی فدراسیون به زودی به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

دومین كار آماری فدراسیون، زندگینامه و مرور فعالیت های 23 رئیس فدراسیون فوتبال از دكتر علی كنی تا دكتر دادكان است كه مراحل نگارش آن رو به پایان است.

فدراسیون فوتبال بعد از این مرحله به تهیه و تنظیم بازیهای رسمی تیم های ملی امید، نوجوانان و جوانان می پردازد.

مسابقات مختلف صاحب اسپانسر اختصاصی می شوند

منوچهر صالحی مدیر بازاریابی فدراسیون فوتبال اعلام كرد، مسابقات فوتبال شامل لیگ برتر، دسته یك، دسته دو، دسته سه، جام حذفی و دیگر مسابقات از این پس اسپانسر اختصاصی خواهند داشت.

وی گفت: مذاكره با شركتهای مختلف وارد مراحل نهایی شده و در آینده ای نزدیك نام اسپانسر هر یك از مسابقات اعلام خواهد شد.

هشتاد كلاس مربیگری در پنج ماه

از ابتدای سال 84 تاكنون 80 كلاس مختلف مربیگری، مدرسی، توجیهی، بدنسازی و فوتسال مقدماتی برگزار شده است.

فریدون معینی رئیس كمیته آموزش فدراسیون فوتبال ضمن اعلام این مطلب گفت: 69 دوره از این كلاسها، مخصوص آقایان و 11 دوره به خانمها اختصاص داشته است.

گل محمدی قدیمی ترین بازیكن لیگ ایران

یحیی گل محمدی، متولد اسفند ماه سال 49، در تابستان سال 1368 در حالیكه 18 ساله بود در لیگ باشگاهی قدس كه در آن سال در 2 گروه 11 تیمی برگزار می شد با پیراهن تیم فوتبال تراكتورسازی به میدان آمد.

بر این اساس او قدیمی‌ترین بازیكن حال حاضر لیگ ایران است. گل محمدی در سالیان مختلف لیگ پیراهن تیم های تراكتورسازی تبریز، بانك تجارت تهران، پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان را به تن كرده و تیم صبا باتری پنجمین تیم اوست.

پروین و رهبری فر پرافتخارترین مردان لیگ كشور

علی پروین و بهروز رهبری فر هر كدام با كسب 6 عنوان قهرمانی در ادوار مختلف لیگ كشور در این عرصه ركورددار هستند.

پروین در سالهای 50، 52 و 54 بعنوان بازیكن پرسپولیس و در سالهای 77، 78 و 80 به عنوان سرمربی با این تیم قهرمان مسابقات فوتبال لیگ كشور شد و بهروز رهبری فر نیز در سالهای 74، 75، 77، 78، 80 و 82، 5 بار با پرسپولیس و یك بار با پاس قهرمان مسابقات فوتبال لیگ شد.

 زندگینامه علی پروین(1) 

 زندگینامه علی پروین(2) 

 زندگینامه علی پروین(قسمت پایانی)