تبیان، دستیار زندگی
همایش بررسی نقش حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید در هشت سال دفاع مقدس، همزمان با هفته بسیج، در نیمه اول آذر ماه سال جاری در قم برگزار خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در قم برگزار می شود

همایش بررسی نقش حوزه علمیه و مراجع در دفاع مقدس

رضوان نسب

همایش بررسی نقش حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید در هشت سال دفاع مقدس، همزمان با هفته بسیج، در نیمه اول آذر ماه سال جاری در قم برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور طلاب حوزه های علمیه، در گفت وگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه با اعلام این خبر گفت: در پنجمین نشست ستاد حوزوی تدوین دایره المعارف دفاع مقدس، برگزاری این همایش با هدف پاسداشت و تجلیل از شهدا، جانبازان و ایثارگران روحانی و تجلیل از علما و مراجع عظام تقلید در دوران دفاع مقدس تصویب شد.

حجت الاسلام رضوانی نسب افزود: اعضای این ستاد متشکل از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، تیپ مستقل امام صادق(ع)، مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، حوزه علمیه خواهران، جامعه المصطفی، موسسه روایت سیره شهدا ،بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و مرکز خدمات حوزه های علمیه هستند.

مدیر کل امور طلاب حوزه های علمیه به اهداف این همایش اشاره کرد و ادامه داد: آشنایی طلاب و روحانیون با جایگاه رفیع شهادت و ایثارگری و سیره عملی شهدای روحانی، ایجاد تعامل و هم فکری در راستای حفظ ارزش های دفاع مقدس، کمک به برنامه ریزی مراحل تدوین دایره المعارف حوزوی دفاع مقدس، تجمیع مستندات شهدا و ایثارگران روحانی و اطلاع رسانی حضور روحانیت در دفاع مقدس از اهداف برگزاری این همایش بشمار می رود.

وی به سرفصل های فراخوان آثار اشاره کرد و بیان داشت: بررسی مبانی فرهنگ جهاد و شهادت، جایگاه علما و مراجع عظام تقلید در دفاع مقدس، بررس نقش رزمی و تبلیغی روحانیت در دفاع مقدس ، راهکارهای ارتقای سطح فرهنگ جهاد و شهادت در حوزه های علمیه، نقش مراکز، مدارس و موسسات تحت پوشش حوزه های علمیه در دفاع مقدس از سرفصل های اصلی مقالات است.

مدیر کل امور طلاب حوزه های علمیه بیان داشت: زمان فراخوان مقاله و ثبت نام و ارسال مقالات متعاقبا اعلام می گردد.

حجت الاسلام رضوانی نسب خاطرنشان ساخت: همایش اصلی در قم برگزار می گردد و پیش همایش هایی نیز در تهران، مشهد و اهواز برگزار می شود.