تبیان، دستیار زندگی
انگلیس یک گل را از دست داد نه نتیجه را، این تیم سزاوار شکست بود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکنش نشریات انگلیسی بعد از باخت

فابیو کاپلو

نشریه "سان" به عنوان پر فروش ترین روزنامه انگلیس در صفحه نخست خود خطاب به بازیکنان تیم انگلیس نوشت: "شما باعث سرشکستگی کشورتان شدید".

مطبوعات انگلیس با انتقاد شدید از عملکرد تیم ملی فوتبال این کشور در بازی با آلمان در مرحله حذفی جام جهانی 2010، خواستار استعفای "فابیو کاپلو" شدند.

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه نوشت: بخشی از این انتقادها هم متوجه داور دیدار دو تیم بود که گل "فرانک لمپارد" در نیمه نخست را نپذیرفت.

تیم انگلیس یکشنبه شب سنگین ترین شکست خود را در تاریخ مسابقات جام جهانی متحمل شد و نتیجه را 4 بر 1 به ژرمن ها واگذار کرد.

این روزنامه در ادامه با اشاره به تنها قهرمانی انگلیس در جام جهانی نوشت: ما فوتبال را به دنیا دادیم، اما دنیا از سال 1966 تاکنون آن را به ما برنگردانده است. دیروز هم با ارایه یک بازی تاثرآور نتوانستیم بازی را از دشمن قدیمی خود بگیریم.

روزنامه "دیلی میل" هم نوشت: فابیو کاپلو و تیمش مسوول این رسوایی ملی هستند که یکی از تحقیرآمیزترین حوادث تاریخ ورزشی ما بود.

عملکرد تیم انگلیس در جام جهانی 2010 موجب شده تا بسیاری از مفسران ورزشی خواستار آن شده اند که کاپلو جای خود را به چهره تازه نفسی بدهد تا به انگلیس برای غلبه بر چنین شکستی کمک کند.

روزنامه تایمز با درج مطلبی در این باره نوشت: عملکرد انگلیس در سه بازی از چهار بازی فجیع بود. آنان نتوانستند گل بزنند و مثل احمق ها دفاع کردند. مسوولیت همه اینها با کاپلو است.

این مربی ایتالیایی که از ژانویه 2008 هدایت تیم انگلیس را بر عهده گرفته است نیز در کنفرانس خبری بعد از بازی اعتراف کرده بود، باید در مورد ادامه کارش در این تیم فکر کند.

روزنامه های چاپ انگلیس در مورد تصمیم "جورج لاروندا"‌ داور اروگوئه ای مسابقه که گل مسلم لمپارد را نپذیرفت هم به اظهار نظر پرداختند.

روزنامه دیلی میل در این باره افزود: داور و کمکش تنها کسانی بودند که عبور توپ از خط دروازه را ندیدند، اما به اعتقاد بسیاری به خاطر بازی بد بازیکنان انگلیس، اشتباه داور تاثیری در نتیجه نهایی نداشته است.

بر همین اساس روزنامه سان، اشتباه داور را بهانه خوبی برای کاپلو و شاگردانش ندانست.

تایمز هم تاکید کرد: انگلیس یک گل را از دست داد نه نتیجه را، این تیم سزاوار شکست بود.

با وجود این چنین اتفاقی باعث شده بسیاری از جمله روزنامه سان خواستار استفاده از فن آوری خط دروازه در مسابقات آتی شوند.

تنظیم:سعید آقازاده