تبیان، دستیار زندگی
بدنم بیدار شده!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهدی تقوی: بدنم بیدار شده!

خاطره تلخ جام جهانی مسکو را فراموش کرده ام

مهدی تقوی قهرمان جهان شد

دارنده مدال طلای بزرگسالان جهان گفت: با کسب مدال طلای جام بالاوادزه در گرجستان شکست تلخ جام جهانی را به فراموشی سپردم.

مهدی تقوی اظهار داشت: بعد از کسب مدال طلای جهان در دانمارک با بدنی ناآماده در رقابت های لیگ برتر کشتی گرفتم اما برای حضور در جام جهانی مسکو که اسفندماه در روسیه برگزار شد با صلاحدید کادرفنی در ترکیب تیم اعزامی قرار گرفتم. البته شکستی که مقابل آدام باتیروف به دست آوردم تاثیر منفی روی روحیه ام گذاشت.

قهرمان 2 دوره جوانان چهان در ادامه افزود: گرچه با ناآمادگی به کشتی گیر روسیه ای با ختم اما دنبال فرصت بودم تا در میدان بعدی برتر میدان باشم و روحیه ام بهتر شود. به همین دلیل با قهرمانی در جام جایزه بزرگ گرجستان تا حدودی آن باخت تلخ جام جهانی را به فراموشی سپردم و این پیروزی مرا به مسیر قبلی برگرداند.

کشتی گیر با انگیزه پل سفیدی که از نتیجه گیری در مسابقات گرجستان راضی بود، گفت: قبل از اعزام گفته بودم گرفتن مدال برای من در این رقابت ها مهم نیست چرا که می خواستم خود را بیشتر از نظر آمادگی جسمانی محک بزنم که به نتیجه رسیدم. نسبت به جام جهانی بدنم بیدار شده بود و با کسب مدال طلا انگیزه ام نیز بیشتر شد. شاید از کشور صاحب نامی مثل روسیه تیم و یا حریفی در این مسابقات حضور پیدا نکرده بود اما دیگر مدعیانی از کشورهای مثل کانادا، گرجستان که حضور داشتند نه تنها کشتی بلد و آماده بودند بلکه برای من محک مناسبی بود و حتی حریف کانادایی را که بردم در جام یاشاردوغو و چند تورنمنت دیگر مدال گرفته بود و از آمادگی بالایی نیز برخوردار بود.

دارنده مدال طلای بزرگسالان آسیا در سال گذشته در ارتباط با برنامه ریزی خود برای مسابقات آتی تاکید کرد: هیچ فرصتی را از دست نخواهم داد. با گرفتن مدال طلای جام گرجستان نیز مغرور نخواهم شد چرا که فقط یک محک برای من بود اما برای تکرار مدال جهانی روز به روز زحمت بیشتری می کشم که در این راه مربیان نیز با تمام وجود به فکر برطرف کردن نقاط ضعفم هستند.

تقوی تنها طلایی آزادکاران

کشتی گیر پل سفیدی پیرامون نتیجه گیری در جهانی مسکو و اینکه چه عنوانی را کسب خواهد کرد، گفت: برای همه مدعیان کشتی گرفتن در روسیه که صاحب سبک هستند سخت خواهد بود اما برای تکرار مدال سال قبل هدفمند کارم را دنبال خواهم کرد. شکست در جام جهانی درس خوبی به من داد و برای جبران آن ناکامی با برنامه به مصاف حریفانم در مسکو خواهم رفت.

قهرمان مسابقات جهانی 2009 دانمارک خاطر نشان کرد: بعد از بازگشت از گرجستان چند روزی را به استراحت پرداختم، سپس با ملحق شدن به دیگر اردونشینان تمریناتم را زیر نظر مربیان تیم ملی دنبال کردم و در حال حاضر که در اردوی آماده سازی بسر می برم در تلاش خواهم بود تا خودم را به اوج آمادگی برسانم.

قهرمان آینده دار مازندرانی در پایان درباره اینکه آیا توان حضور در دو میدان جهانی و آسیای گوانگجو را دارد، گفت: ابتدا به میدان جهانی فکر خواهم کرد و با توجه به فاصله زمانی بین این دو میدان مهم فکر نمی کنم مشکل خاصی به وجود بیاید اما در صورت قرار گرفتنم در ترکیب تیم اعزامی به رقابت های جهانی و آسیایی گوانگجو مطمئن باشید کم کاری نخواهم کرد.

فردین معصومی

فردین معصومی

تصمیم مربیان تیم ملی را با جان و دل می پذیرم

دارنده مدال های نقره و برنز کشتی آزاد جهان گفت: هر تصمیم که مربیان تیم ملی در مورد انتخاب ملی پوش وزن 120 کیلوگرم بگیرند را با جان و دل می پذیرم.

فردین معصومی در رابطه با حضورش در مسابقات جهانی مسکو می گوید: اعضای تیم ملی را مربیان انتخاب می کنند و نمی دانم آنها چه نظر در خصوص من دارند ولی هر تصمیمی که بگیرند را قبول خواهم کرد. تلاش من برای کسب مدال در مسابقات جهانی و بازی های آسیایی دوحه است. کشتی همواره جور ورزش ایران در بازی های آسیایی را کشیده و امیدوارم این بار نیز از اعتبار کشتی ایران در جهان و بازی های آسیایی دفاع کنیم.

برنده مدال برنز مسابقات جهانی 2009 در رابطه با وضعیت جسمانی خود گفت: از هفتم فروردین تمریناتم در اردوی تیم ملی را شروع کرده ام و شکر خدا روز به روز بهتر می شود. قبل از مسابقات جایزه بزرگ گرجستان دچار یک مصدومیت کوچک شدم که با درایت کادر فنی در اردو باقی ماندم و در نهایت کشتی های خوبی در گرجستان گرفتم تا اول شوم. از این س نیز زحمت خود را می کشم تا در مسابقات یش رو سربلند باشم.

معصومی در اسخ به این سوال که آیا تمرینات ویژه برای مبارزه با بلال ماخوف روس انجام می دهی؟ ابراز داشت: در تمرینات تیم ملی ابراهیم مهربان و محسن کاوه دائم بالای سرم هستند و تمرینات ویژه ای برای زیر کتف زدن و نحوه مبارزه روی دست ها انجام می دهم. البته تنها بلال ماخوف حریف من نیست و من رقیبان دیگری هم دارم.

تنظیم:سعید آقازاده