تبیان، دستیار زندگی
مسابقات دور مقدماتی فوتبال جام جهانی از 21 خرداد ماه با دیدار دو تیم آفریقای جنوبی و مکزیک آغاز شد و چهارم تیرماه نیز با مصاف تیم های هندوراس و سوئیس در چهل و هشتمین دیدار این مرحله به پایان رسید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرحله مقدماتی جام از نگاه آمار

جام جهانی 2010

مسابقات دور مقدماتی فوتبال جام جهانی از 21 خرداد ماه با دیدار دو تیم آفریقای جنوبی و مکزیک آغاز شد و چهارم تیرماه نیز با مصاف تیم های هندوراس و سوئیس در چهل و هشتمین دیدار این مرحله به پایان رسید.

در این مدت و در چهل هشت بازی برگزار شده، 101 گل از خط دروازه های 32 تیم شرکت کننده در این مسابقات گذشت که میانگین 08/2 برای هر دیدار است.

شش بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید و بیشترین گل به ثمر رسیده در بازی پرتغال برابر کره شمالی (7 بر صفر) ثبت شد.

13 دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی با نتیجه یک بر صفر پایان یافت، در 7 بازی تیم ها با نتیجه 2 بر یک به رختکن رفتند و شش بازی نیز با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.

در بین گروه های هشتگانه این رقابتها در مرحله مقدماتی، گروه های G و B با 17 گل رد و بدل شده، بیشترین گل با میانگین 8/2 گل در هر دیدار را در اختیار دارند و گروه H نیز با هشت گل و میانگین 3/1 گل برای هر دیدار عنوان گروهی که کمترین گل زده را داشته باشد، کسب کرد.

نتایج 48 دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی بر اساس گروه های هشت گانه به قرار زیر است:

گروه A: ( آفریقای جنوبی، مکزیک، اروگوئه و فرانسه)

در این گروه 11 گل از خط دروازه ها گذشت و تیم های اروگوئه و مکزیک به عنوان تیم های اول و دوم به دور یک هشتم راه یافتند.

گروه B: (آرژانتین، نیجریه، کره جنوبی و یونان)

از این گروه تیم های آرژانتین و کره جنوبی به دور بعدی راه یافتند و به ثمر رسیدن 17 گل در این مرحله، نتایج دیدار های چهار تیم این گروه است.

جام جهانی 2010

گروه C: (انگلیس، آمریکا، الجزایر و اسلوونی)

در گروه C تنها 9 گل در شش دیدار از خط دروازه ها گذشت و تیم های آمریکا و انگلیس نیز به ترتیب به عنوان تیم های اول و دوم دور مقدماتی به مرحله یک هشتم راه یافتند.

گروه D: (آلمان، استرالیا، صربستان و غنا)

در مجموع شش دیدار این گروه 12 گل زده شد و تیم های آلمان و غنا نیز به عنوان تیم های اول و دوم راهی دور یک هشتم شدند.

گروه E: (هلند، دانمارک، ژاپن و کامرون)

تیم های گروه E در شش دیدار خود 14 گل زدند و تیم های هلند و ژاپن به ترتیب به عنوان تیم های های اول و دوم این گروه به دور یک هشتم نهایی راه یافتند.

گروه F: (ایتالیا، پاراگوئه، نیوزیلند و اسلواکی)

تیم های پاراگوئه و اسلواکی از این گروه به دور بعدی راه یافتند و شش دیدار دور مقدماتی نیز 13 گل برای این گروه در بر داشت.

گروه G: (برزیل، کره شمالی، ساحل عاج و پرتغال)

این گروه نیز با 17 گل،عنوان پرگل ترین گروه دور مقدماتی را به خود اختصاص داد و تیم های برزیل و پرتغال از این گروه به دور یک هشتم راه یافتند.

تیم کره شمالی با دریافت 12 گل در سه دیدار به عنوان تیمی که ضعیف ترین خط دفاعی را در اختیار دارد ، به خود اختصاص داد.

گفتنی است، بیش از 10 درصد گل های دور مقدماتی در درون دروازه این تیم جای گرفته است.

گروه H: (اسپانیا، سوئیس، هندوراس و شیلی)

در این گروه تنها هشت گل از خط دروازه ها آن هم در شش بازی مرحله مقدماتی گذشت و تیم های اسپانیا و شیلی به دور یک هشتم راه یافتند.

گفتنی است،‌ پیکارهای مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی از روز پنجم تیرآغاز شده است.

منبع:جهان

تنظیم:سعید آقازاده