تبیان، دستیار زندگی
تنها راه خروج از تهدیدات و نگرانی‌ها تقویت وحدت و همدلی و یكپارچگی كشور است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای فاجعه هفتم تیر صورت گرفت:

انتقاد هاشمی ازدستهای مرئی ونامرئی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اكنون در شرایطی كه بیش از گذشته به وحدت نیاز داریم، دست‌هایی مرئی و نامرئی بر طبل تفرقه و جدایی می‌كوبند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش ایلنا ، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای فاجعه هفتم تیر، یادآوری خاطرات انقلاب و به‌ خصوص شهدای گرانقدر هفتم تیر را موجب هوشیاری همه آحاد جامعه خواند و با اشاره به شرایط خاصی كه در آستانه فاجعه هفتم تیر اعم از عزل بنی صدر و تفرقه میان دوستان خوب انقلاب حاكم بود،گفت: شهادت 73 تن از خوبترین یاران وفادار انقلاب خط بطلانی بود بر توطئه تفرقه‌افكنان و موجب هوشیاری و اتحاد بیش از پیش مردم و وفاداران به انقلاب اسلامی شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: در مقطعی كه نظام اسلامی را امواج گوناگون فتنه به شدت تهدید می‌كرد خون شهدای هفتم تیر كاری كارستان كرد و وحدت را بر پیكر تضعیف شده آن زمان در میان آحاد گوناگون جامعه تزریق كرد.

هاشمی رفسنجانی تأكید كرد: اكنون در شرایطی كه بیش از گذشته به وحدت نیاز داریم دست‌هایی مرئی و نامرئی بر طبل تفرقه و جدایی می‌كوبند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در شرایطی كه تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی مثل امواج فتنه به سوی ما می‌آیند، انتظار به حق در داخل این است كه از امثال مراسم شهدای هفتم تیر به‌عنوان پرچم وحدت و همدلی استفاده و تهدیدات نظام اسلامی را با درایت و اتحاد برطرف كنیم.

در مقطعی كه نظام اسلامی را امواج گوناگون فتنه به شدت تهدید می‌كرد خون شهدای هفتم تیر كاری كارستان كرد و وحدت را بر پیكر تضعیف شده آن زمان در میان آحاد گوناگون جامعه تزریق كرد

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینكه امروز هر كسی در هر كجا باعث تفرقه مردم بشود حتی اگر به اصطلاح خود با حسن‌نیت هم این كار را می‌كند، دچار اشتباه بزرگ و استراتژیك شده است، گفت: نظام اسلامی با اتحاد و همدلی مردم به پیروزی رسید، شورش‌های ضدانقلاب را برطرف كرد، دفاع مقدس را با موفقیت بر سرانجام رساندیم و خرابی‌ها و زیربناهای كشور را با حضور مردم آباد كردیم و زیربناها را ساختیم و امروز هم تنها راه خروج از تهدیدات و نگرانی‌ها تقویت وحدت و همدلی و یكپارچگی كشور است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وظیفه كنونی همه دلسوزان نظام و مردم و به‌خصوص خانواده معظم شهدا را تقویت اتحاد و همدلی در كشور خواند و تأكید كرد: امروز از دوره‌هایی است كه وحدت و همدلی و حتی گاهی سكوت و صبر جزو مجاهدت‌های بزرگ الهی محسوب می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حفظ اركان نظام و انقلاب همچون روحانیت و مراجع عظام تقلید و حرمت بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) را از واجبات مقطع كنونی نظام اسلامی خواند و تصریح كرد: روحانیت و مراجع معظم شیعه كه همواره در طول تاریخ ملجأ و پناه مردم از بیداد طاغوتیان بوده‌اند، اكنون مورد بی‌‌مهری برخی قرار می‌گیرند و متأسفانه دست‌هایی دركارند تا ارتباط روحانیت و مراجع را با مردم قطع كنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش كه چطور امروز عده‌ای به خود اجازه می‌دهند به نام دین، اسلام و انقلاب مراجع و بیت معظم امام را مورد اهانت قرار دهند، گفت: در شرایطی كه مشكلات گوناگون گریبان كشور را گرفته است، این نوع اقدامات نشان از بی‌تدبیری برخی مقدس‌مآبان به ظاهر انقلابی می‌‌دهد.

در ابتدای این دیدار صادقی از خانواده شهدای معظم هفتم تیر و نیز اصغرنیا از بازماندگان فاجعه هفتم تیر با گرامی‌داشت یاد و خاطره این شهیدان گرانقدر، انتقال صحیح ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی به نسل جوان كشور را بهترین راه حفظ یاد و خاطره شهدای گرانقدر هفتم تیر خواندند.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور