تبیان، دستیار زندگی
فالیزوانیان برای مسابقه‌اش 30 میلیون تومان وام گرفته بود روز جمعه، جواد فالیزوانیان موتورسوار نمایشی شهرستان شیراز با انجام هزینه‌ی ‌30 میلیون تومانی از طریق وام اقدام به پرش از روی ‌22 دستگاه اتوبوس انجام داد كه متاسفانه به...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جواد فالیز وانیان در پی حادثه نا به فرجام جان خود را از دست داد

فالیزوانیان برای مسابقه‌اش 30 میلیون تومان وام گرفته بود


روز جمعه، جواد فالیزوانیان موتورسوار نمایشی شهرستان شیراز با انجام هزینه‌ی ‌30 میلیون تومانی از طریق وام اقدام به پرش از روی ‌22 دستگاه اتوبوس انجام داد كه متاسفانه به فوت وی انجامید. این اقدام نافرجام با فرود روی اتوبوس سیزدهم نافرجام ماند و در این میان فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری هم هیچ مسوولیتی را نپذیرفت و تمامی مشكلات ناشی از این اقدام به دوش دختر ‌5/5 ساله و پسر ‌13 ساله به همراه همسر آن مرحوم افتاد.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی شیراز در این رابطه گفت: رفع مشكلات مالی خانواده‌ی آن مرحوم توسط سازمان تربیت بدنی، فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری و استان شیراز باید مهم‌ترین هدف باشد.

مهرشاد قهرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار كرد: مرحوم فالیزوانیان یكی از بااخلاق‌ترین ورزشكاران استان بود و بسیار ناراحت‌كننده است، فردی با ‌14 سال سابقه در این رشته به چنین فرجامی برسد.

وی افزود: این موتورسوار خوب كشور در انجام كارهایش بسیار دقیق و حساس بود؛ به نحوی كه قبل از انجام حركات نمایشی چندین بار محل پرش، فرود و به طور كل تمامی مسیر را بازدید می‌كرد. او ركورد ‌51 متر پرش از روی رودخانه‌ی كر در شهرستان مرودشت را به همراه داشت كه تنها با دقت او انجام چنین كاری میسر بود.

رییس هیات اتومبیل‌رانی و موتورسواری شیراز با تاكید بر این‌ كه متاسفانه هنوز هیچ گزارش منطقی و قانع‌كننده‌ای از سوی فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری مبنی بر عدم موفقیت مرحوم فالیزوان ارایه نشده است خاطرنشان كرد: فدراسیون باید گزارشی مبنی بر مشكلات و مسایل عدم موفقیت آن مرحوم از لحاظ فنی و دیگر مسایل ارایه كند؛ چرا كه این كار زیر نظر فدراسیون انجام شد.

در مورد توافقنامه‌ی كتبی آن مرحوم با فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری پیرامون قبال تمام مسوولیت‌ها نیز باید این مدرك كاملا واضح ارایه شود.

قهرمانی یادآور شد: مرحوم فالیزوانیان برای انجام این كار بیش از ‌30 میلیون تومان از نهادهای مختلف وام گرفته بود. او تنها كار می‌كرد و هیچ تیم خاصی وی را همراهی نمی‌كرد. رفع مشكلات مالی خانواده‌ی آن مرحوم توسط سازمان تربیت بدنی، فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری و تربیت بدنی استان فارس باید مهم‌ترین هدف برای كمك به آن مرحوم باشد.

وی در رابطه با اقدامات انجام شده برای این مرحوم توضیح داد: مهمترین كار این است كه هم‌اكنون مراسم كفن و دفن انجام شود.

در پی فوت « جواد فالیزوانیان»؛

مدیر روابط عمومی فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری:

تمام مسوولیت این كار با خود آن مرحوم بود

ابزار پرش كاملا استاندارد بود

روز جمعه « جواد فالیزوانیان» عضو هیات موتورسواری شیراز و سازمان بین‌المللی پرش موتور سیكلت‌ها كه قصد داشت هنگام پرش از روی 22 دستگاه اتوبوس یك ركورد جدید را به نام خود ثبت كند، پس از 30 متر پرش روی اتوبوس سیزدهم فرود آمد و جان خود را از دست داد.

پس از این حادثه مدیر روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی توضیحاتی را ارائه كرد.

بهرام بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینكه این كار كاملا قانونی بود و تمام مسوولیت‌های این پرش با خود وی بوده است اظهار داشت: جواد فالیزوانیان عضو هیات موتورسواری شیراز و سازمان بین‌المللی پرش موتور سیكلت‌ها بود. وی بیش از 20 سال در انجام حركات نمایشی با موتورسیكلت فعالیت داشت و بیش از صد پرش را نیز انجام داده بود.

وی افزود: مرحوم فالیزوانیان ركورد 51 متر پرش بدون سكوی پرتاب از روی رودخانه‌ی كر را به همراه داشت و تمامی این كارها را با تیم و همراهان فنی خود انجام می‌داد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری با تاكید بر این كه ابزار پرش فالیزوانیان كاملا استاندارد بود خاطر نشان كرد: زانوبند، كلاه كاسكت، لباس و به طور كامل تمام تجهیزات وی برای انجام این پرش كاملا استاندارد بود. موتور سیكلت وی 250 سی سی RM سوزوكی بود كه بهترین نوع برای انجام چنین پرش‌هایی است كه جدیدی نفر اول موتورسواری كشور و دارنده‌ی یازده كاپ طلا پیش از انجام این اقدام، تمام لوازم را كنترل كرد.

وی یادآور شد: طراحی سكوها و فاصله‌ی شروع و خاتمه و به طور كل تمام كارهای مربوط به این پرش به عهده‌ی همراهان و كادر فنی آن مرحوم بود. او پس از 30 متر پرش روی اتوبوس سیزدهم فرود آمد و بلافاصله جان باخت. تمام لوازم ایمنی همچون آمبولانس، پزشك، آتش نشانی حضور داشتند و هلی كوپتر امداد نیز پس از 8 دقیقه آمد كه متاسفانه وی در دم فوت شده بود.

بحرینی با اشاره به این كه تمام مسایل مربوط به این اتفاق بر عهده‌ی آن مرحوم بود تصریح كرد: وی پس از هفت ماه رفت و آمد در فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری و طبق درخواست كتبی خواستار همكاری فدراسیون برای انجام این كار شده بود. فدراسیون نیز با درخواست او موافقت كرد و اجازه‌ی انجام این پرش را داد كه تمام تبعات بعدی این پرش بر عهده‌ی خود او بوده است و فدراسیون هیچ مسوولیتی را قبول نمی‌كند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری گفت: برخی از رسانه‌ها بی‌انصافی انجام داده و اخبار را به طور ناصحیح انعكاس دادند. مرحوم فالیزوانیان دو فرزند داشت و تمام عشق او شكستن ركورد 20 اتوبوس موتورسوار آمریكایی بود.

سایت اختصاصی مرحوم فالیزوانیان

روز گذشته جواد فالیزوانیان در حادثه سقوط كه هنگام پرش از روی ‌22 اتوبوس برای او روی داد ، درگذشت.

نشانی اینترنتی سایت اختصاصی آن مرحوم به این شرح است" HTTP://WWW.PERSIANJUMPER.COM ".