تبیان، دستیار زندگی
برانكو ركورد جدیدی را درایران به نام خود ثبت كرد مسابقه‌ی تیم‌های استقلال اهواز و فولاد خوزستان در استادیوم تختی آبادان انجام می‌شود. به گزارش ایسنا، با توجه به اینكه استادیوم تختی اهواز در دست تعمیر است و دو تیم استقلال اهو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری چند از فوتبال ایران


برانكو ركورد جدیدی را درایران به نام خود ثبت كرد

مسابقه‌ی تیم‌های استقلال اهواز و فولاد خوزستان در استادیوم تختی آبادان انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، با توجه به اینكه استادیوم تختی اهواز در دست تعمیر است و دو تیم استقلال اهواز و فولاد خوزستان متقاضی انجام مسابقات این دو تیم از هفته اول لیگ برتر در استادیوم تختی آبادان هستند، صبح امروز (شنبـه) جلسه ای با حضور پهلوان دبیر كل فدراسیون فوتبال، علی كاظمی رئیس سازمان لیگ و نمایندگان دو تیم مذكور در محل فدراسیون فوتبال تشكیل و مقرر شد همانطور که در آیین نامه پیش بینی شده است مسابقه مذکور باید در استادیوم تختی آبادان انجام شود، در غیر اینصورت سازمان لیگ بعداً محل برگزاری این دیدار را اعلام خواهد كرد.

** برانكو و ركوردی جدید در فوتبال ملی ایران

برانكو ایوانكوویچ در چهل و دومین دیداری كه به عنوان سرمربی روی نیمكت هدایت تیم ملی نشست، بیست و هشتمین برد خود را به دست آورد تا با احتساب 9 مساوی و 5 باخت، صاحب 93 امتیاز در دیدارهای ملی ایران شود و ركورد جدیدی را به نام خود ثبت كند.

گفتنی است، از 5 باخت تیم ملی در زمان برانكو، 3 باخت در دیدارهای دوستانه مقابل تیم ملی فوتبال اسلواكی، كویت و آلمان نصیب فوتبال ایران شده است. اما 28 برد برانكو به قرار زیر به دست آمده است:

قطر: 3 برد كویت: یك برد اوكراین: یك برد نیوزلند: یك برد لبنان: 3 برد كره شمالی: 4 برد سوریه: 2 برد عراق: یك برد تایلند: یك برد كره جنوبی: یك برد بحرین: 2 برد اردن: یك برد لائوس: 2 برد پاناما: یك برد بوسنی: یك برد آذربایجان: یك برد لیبی: یك برد ژاپن: یك برد.

**استیلی در راه مربیگری حرفه‌ای

حمید استیلی در زمره مربیان جوانی است كه به صورت مرتب از جزوات و فیلمهای آموزشی كمیته آموزش استفاده می‌كند: «سال به سال تلاش می كنم دانسته‌ها و تجربیاتم از فوتبال بیشتر شود.

همیشه دنبال علم ورزش بوده‌ام و عجله‌ای ندارم كه سرمربی تیمی شوم. در پرسولیس كنار علی پروین و ناصر ابراهیمی با مسائل حاشیه ای و فنی زیادی روبرو می‌شوم كه به سودم است. سال گذشته هم به دلیل همكاری با سوبل چیزهای زیادی به من اضافه شد. حتی اشتباهاتی كه انجام می‌داد، برایم درس بود».

استیلی در مورد بازیكنان فصل جدید پرسپولیس نیز نظر مثبتی دارد: «خریدهای امسال ما از سر ناچاری نبوده، بیشتر دنبال بازیكنان آزاد بودیم و مخصوصاً آنهایی كه استعداد زیادی برای بزرگ شدن دارند. مهرزاد معدنچی، پژمان نوری، حاجی زاده و علیزاده در زمره همین بازیكنان خوش آتیه هستند كه در آینده خیلی رشد خواهند كرد. جدا از این بازیكنان، حامد كاویانپور و دو مدافع ملی پوش پاناما هم به ما اضافه شده اند كه عصای دستمان خواهند شد».

**فدراسیون، استقلال را صاحبخانه کرد

صابریون یكی از مدیران فدراسیون فوتبال اعلام كرد: سرانجام و پس از گذشت دو ماه از آن روزی كه دكتر دادكان در تلویزیون اعلام كرد كه فدراسیون یك میلیارد تومان برای صاحبخانه شدن دو تیم بزرگ و قدیمی كشور اختصاص داده است، امروز باشگاه استقلال نیز با بهره‌مندی از پانصد میلیون تومانی كه فدراسیون در اختیارش گذاشت با حضور نماینده فدراسیون فوتبال اقدام به خرید یك واحد ساختمان، مشتمل بر پنج دستگاه آپارتمان 125 متری در نزدیكی پل مدیریت، خیابان 38 غربی كرد.

مدیر امور مالی فدراسیون فوتبال همچنین اضافه كرد: ساختمان مذكور به قیمت 580 میلیون تومان خریداری و سند آن در دفترخانه اسناد رسمی به امضاء رسید.

صابریون در پایان افزود: ساختمان مذكور كه نوساز و بسیار شكیل است كاملاً آماده بهره‌برداری است و از همین امروز در اختیار باشگاه استقلال قرار گرفته است.

**بلیت جام جهانی را می‌خواهید به سراغ اینترنت بروید

سه شنبه شب، مسئولان برگزار كننده مسابقات جام جهانی 2006، برای فروش دوباره چهل هزار و 65 فقره بلیت مراسم قرعه كشی انجام خواهند داد.

این بلیت ها به افرادی تعلق می‌گیرد كه تا آن روز فرم تقاضای بلیت را در سایت «فیفا ورلدكاپ» تنظیم و ارسال كنند.

این دسته از بلیت ها چندی پیش در دو مرحله ثبت نام و قرعه كشی فروخته شد، اما برندگان به دلیل عدم پرداخت هزینه و یا به علت عدم رعایت قوانین خرید، موفق به اخذ آنها نشدند و در نتیجه بلیت ها عودت داده شد. اتفاقی كه موجب خوشحالی هورست اشمیت، معاون كمیته سازمان دهی جام جهانی شد:« خوشحالیم چون از تعداد فوتبال دوستانی كه برای خرید بلیت ها مایوس شده بودند كمتر شده است».

پیشتر كمیته برگزاری بازیها برای دو مرحله فروش خود، 812 هزار بلیت كنار گذاشته بود كه میزان درخواست متقاضیان به ده برابر این سهمیه رسید و طبیعتاً تقاضای بسیاری از آنان بی پاسخ ماند.

در عین حال از جمع 812 هزار بلیت، 147 هزار فقره نیز اختصاص به بلیتهای TST داشت. این بلیتها مربوط به بازیهای مخصوص هر تیم (از شروع تورنمنت تا جایی كه آن تیم پیش می‌رود) است كه طرفداران ویژه خود را دارد. با این حال به زودی برخی از همین بلیتهای TST فروش نرفته، مانند بلیتهای معمولی، به فروش مجدد گذاشته خواهد شد و علاقمندان می‌توانند با مراجعه مرتب به سایت فیفا ورلد كاپ ، موعد ارسال فرم درخواستی این بلیت ها را متوجه شوند.

همچنین سیصد هزار بلیت جدید دیگر در ابتدای ماه دسامبر به فروش اینترنتی می‌رسد و بسیاری از آنانی كه بخت به دست آوردن بلیت را نداشته‌اند می‌توانند در آن زمان دوباره بختشان را بیازمایند.

**مسابقه سوپر جام باشگاههای ایران، ساعت 17 فردا، یكشنبه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این مسابقه تیم فولاد خوزستان با عنوان قهرمان لیگ برتر و صبا باتری قهرمان جام حذفی در ورزشگاه شهید دستگردی تهران رودرروی یكدیگر قرار می گیرند.

لازم به ذكر است كه «سوپر جام ایران» برای نخستین بار است كه به همت فدراسیون، به صورت رسمی در كشورمان برگزار می شود.

این در حالیست كه در سایر كشورهای صاحب فوتبال ـ و بالاخص اروپا ـ انجام یك بازی میان قهرمان جام حذفی و قهرمان مسابقات باشگاهی كشور، سابقه دیرینه دارد و اتفاقاً این مسابقه كه به نوعی قهرمان اول فوتبال یك كشور را معرفی می كند، مشتاقان زیادی نیز در بین فوتبالدوستان سراسر جهان دارد.