تبیان، دستیار زندگی
رقابت درخط حمله هانوفر دشوار است // مقابل هامبورگ هیچگاه نباخته ام وحید هاشمیان ملى پوش ایرانى باشگاه هانوفر، هفته گذشته، نخستین گل رسمى خود را در این فصل ازرقابتهاى بوندسلیگا براى تیمش به ثمر رساند و در مصاحبه اخیر به تفصیل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهاجم ملی پوش ایرانی باشگاه هانوفر آلمان:

رقابت درخط حمله هانوفر دشوار است // مقابل هامبورگ هیچگاه نباخته ام


وحید هاشمیان ملى پوش ایرانى باشگاه هانوفر، هفته گذشته، نخستین گل رسمى خود را در این فصل ازرقابتهاى بوندسلیگا براى تیمش به ثمر رساند و در مصاحبه اخیر به تفصیل از وضعیت حال حاضرخود در این تیم سخن گفته است.

به گزارش خبرنگار" مهر" مشروح این گفتگو که با صداى آلمان انجام شده به شرح ذیل است:

آقای هاشمیان، دوهفته ای است که از شروع بوندسلیگا می گذرد و هانوفر با کسب 2 امتیاز از دو تساوی درمیانه جدول قرار دارد. ازبازیهای انجام شده تا بدین جای کار راضی هستید؟

هانوفر تا به امروزدوبازی انجام داده که یکی ازآنها بازی خانگی مقابل هرتابرلین بوده است. هانوفر تیم خوبی است ودراین مدت هم بازیهای خوبی را به انجام رسانده است. ما در اولین بازی دو برصفر ازاین تیم عقب بودیم، اما در20 دقیقه پایانی خیلی خوب بازی کردیم وتوانستیم بازی باخته را به تساوی تبدیل کنیم که بنظرمن نتیجه خوبی بود.

بازی دوم هم که مقابل نورنبرگ انجام می شد وتا دقیقه 89 برنده آن دیداربودیم که متاسفانه آخربازی روی اشتباهی که دفاعمان انجام داد، گل تساوى را خوردیم وپیروزیمان تبدیل به مساوی شد. بنظرمن یک بازی را می بایست می باختیم که مساوی کردیم و یک بازی را می بایست می بردیم که به تساوی کشیده شد.

بازیهاى خودت درهانوفر را چطور ارزیابی می کنی؟

درهرحال من تازه به این تیم پیوسته ام و هنوزبطورکامل با شرایط این تیم تطبیق پیدا نکرده ام. مشکلی که تیم ما امسال دارد، مصدومیتهاى زیاد است. این مصدومیتها باعث شد که درتمرینات مقدماتى و اردوها نتوانیم با هم بازى کنیم وهماهنگ شویم. بازی مقابل هرتا برلین اولین باری بود که این بازیکنها کنارهم قرار گرفتند و امیدوارهستم که با هماهنگ شدن تیم، من هم بتوانم بازیهای بهتری برای تیم هانوفر انجام بدهم.

با کدامیک ازمهاجمان هانوفر بیشتر احساس هماهنگی می کنی؟

خب برداریچ یکى ازمهاجمان ما ، بازیکن تیم ملی آلمان هم هست. اودراین دوبازی که انجام داده یک گل زده، یک گل ساخته و دراولین بازى جام حذفى هم همینطور. بازیکنی است که هم گل می زند وهم برای بازیکن کناری اش بازیسازی وگلسازی می کند. ولى خب در مجموع این نظر مربی است ومربی هم هرکسی را انتخاب بکند، من تابع نظرمربی هستم وسعی می کنم درکنارهر کسی که مربی تشخیص داده است، بازی خوبی انجام بدهم. هدف من این است که بتوانم بازیهای خوبی را انجام بدهم وگلهاى زیادى براى باشگاهم به ثمر برسانم.

شما در جام حذفی آلمان توانستید اولین گل خود را برای هانوفر دراین فصل از رقابتها به ثمر برسانید. درحال حاضر چه احساسی داری؟

خب همواره چند پست درفوتبال هستند که روی آنها دقت می شود. یکی خط حمله است که ازمهاجم گل زدن می خواهند ویکی دروازه بان است. بازیکنان این دوپست خیلی تحت فشار قراردارند وطبیعتا ازمن هم تقاضای گلزنی وجود دارد. ولی ما باید ببینیم برای یک بازیکن، در این دوبازی که انجام داده چند موقعیت گل وجود داشته، چند پاس دریافت کرده که متاسفانه من دراین دو بازی شانس گلزنی نداشتم، اما امیدوارم که بتوانیم بازی بعدی بیشترگل بزنم وتمام سعی وتلاشم را می کنم.

یکی ازنقاط قوت تو ضربات سر است وطبیعتا برای حضوری موفق نیاز به سانتردارید. مربی هانوفرتا چه اندازه تاکتیک تیم را براین اساس تنظیم کرده و آیا روی هم رفته هافبکهای هانوفرخوب به شما توپ می رسانند؟

یک مهاجم برای اینکه گل بزند حتما نیازدارد که به اوپاس بدهند. خب، من هم یکی ازویژگی هایم این است که باید حتما ازکناره های زمین سانتر بشود و اولین سانتری هم که شد دررابطه با جام حذفی بود که من اولین گلم را زدم. آقای لینن یکی ازمربی های خوب آلمان است که یک مقدارتفکرات دفاعی دارد و این موضوع سبب شده که ما دراین چند بازی درکارکناره ها وسانترکردن زیاد موفق نشویم. البته مصدومیت وغیاب برخى بازیکنان هم بى تاثیرنبوده و امیدوارم که با بازگشت آنها سانترهای بیشتری از جناح راست وچپ ما بشود وما بتوانیم نتایج بهتری بگیریم.

تا چه اندازه به محیط و تیم جدید خو گرفته اید؟

طبیعی است بازیکنی که ازتیم بایرن مونیخ آمده وشرایط آنجا را دیده، به هرتیم دیگری غیرازبایرن برود، تفاوت زیادی ازهمه نظربین این دوباشگاه می بیند. ازلحاظ زندگی خیلی سریع با شرایط خوگرفتم و ازلحاظ تیمی هم هنوز اول فصل است. اولین هدف ما این است که بتوانیم درلیگ دسته اول بمانیم ودومین هدفمان این است که بتوانیم خودمان را به رتبه بالاتری درجدول بوندس لیگا برسانیم.

از لحاظ جو وفضایى که بین بازیکنها وهمچنین سرپرستهای تیم هانوفرهست، شباهتی بین بوخوم وهانوفر می بینید؟

اگربتوانم مقایسه ای کنم باید بگویم که توی این تیم رفاقت زیاد است، بازیکنها با هم خوب هستند وبه قول خودمان بازیکن سالاری توی تیم مان وجود ندارد. این باعث می شود بازیکن بتواند توی این تیم بهترکارکند.

بازی بعدی شما در برابرهامبورگ است و دراین بازى احتمالا در برابردوست وهمبازی خودتان درتیم ملی، مهدوی کیا قرار می گیرید.

آیاچنین بازیهایی برای شما احساس دیگری دارد؟

اوایل‏ برای من بازی مقابل هامبورگ خیلی حساس بود. بخاطر اینکه من چند سال درتیم هامبورگ بودم وتیم قدیمی ام محسوب می شد. همیشه هم دوست داشتم جلوی تیم هامبورگ بتوانم بازی خوبی انجام بدهم. آن سالهایی که با تیم بوخوم مقابل تیم هامبورگ بازی کردیم، هیچوقت شکست نداشتیم. زمانی هم که رفتم به بایرن مونیخ هیچوقت شکست نداشتیم. به هرحال هیچوقت درمقابل تیم هامبورگ باخت ندادم.