تبیان، دستیار زندگی
من اهل كاشان هستم و در سپاهان كه باشم در واقع به تیم استان خود خدمت كرده ام. فكر می كنم سپاهان با توجه به بازیكنانی كه گرفته و حفظ اسكلت اصلی تیم قهرمان لیگ باشد و سایر تیم ها باید برای مقام دومی بجنگند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از مهاجمان و بازیكنان جناح راست پرسپولیس بهترم

بازیكن جدید تیم فوتبال سپاهان گفت: در حال حاضر از مهاجمان و بازیكنان جناح راست پرسپولیس كه در این تیم هستند، بهترم.

جواد کاظمیان

جواد كاظمیان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره حضور در سپاهان در شرایطی كه تمایل داشت با بازگشت از امارات در پرسپولیس بازی كند، صحبت های زیر را مطرح كرد:

چرا نخواستی در فوتبال امارات بمانی؟

من در فوتبال امارات جز بازیكنان خوب ایرانی بودم و سال های خوبی هم در لیگ این كشور داشتم. بعضی ها فكر می كنند به خاطر پول است كه بازیكنان ایرانی به امارات می روند در حالی پول ملاك اصلی ام نبود و هنوز هم می گویم كه سطح فوتبال امارات از ایران بهتر است. فكر می كنم بعد از علی كریمی و فرهاد مجیدی من جز بازیكنان ایرانی بودم كه فصل های موفقی را در امارات داشتم. كارنامه من مشخص است. با وجودی كه فصل خوبی داشتم اتفاقاتی رخ داد كه باعث شد به فوتبال ایران برگردم.

چه اتفاقاتی؟

اخراجم در یكی از بازی های پایانی فصل باعث شد ذهنیت مدیران الامارات نسبت به من تغییر كند و بگویند جواد بازیكن پر حاشیه ای است درحالی كه در این همه سال حضورم در امارات هیچ مشكل حاشیه ای نداشتم. به هر حال این اتفاقات باعث شد به ایران برگردم.

انتظار می رفت با بازگشت به فوتبال ایران اولین باشگاهی كه برای مذاكره بروی پرسپولیس باشد.

من خیلی رك می گویم كه هواداران این تیم هم بدانند پرسپولیس من را نخواست. دوست داشتم بعد از سال ها دوری از فوتبال ایران به تیم سابق خود بازگردم اما نشد. پرسپولیس برخورد خوبی با من نكرد. 3 سال در این تیم بازی كردم. از دو تیم آلمانی كایزرسلاتن و بوخوم پیشنهاد رسمی داشتم اما حاضر نشدم پرسپولیس را ترك كنم. منتی هم سر این تیم نمی گذارم. بازیكن پیری هم نیستم كه بخواهم خودم را سربار این تیم كنم. تا 5 سال دیگر می توانم در اوج باشم و این را هم با قاطعیت می گویم كه از تمامی بازیكنان كنونی پرسپولیس در خط حمله و سمت راست بهتر هستم. تماشاگران پرسپولیس بدانند حاضر بودم با نصف مبالغی كه از تیم های دیگر پیشنهاد داشتم به پرسپولیس بیایم. در طول فصل ثابت می كنم كه آنها در مورد من اشتباه بزرگی مرتكب شده اند. البته من دنبال ثابت كردن چیزی نیستم چون توانایی های من در این فوتبال ثابت شده است.

فكر می كنم سپاهان با توجه به بازیكنانی كه گرفته و حفظ اسكلت اصلی تیم قهرمان لیگ باشد و سایر تیم ها باید برای مقام دومی بجنگند

چرا سپاهان را انتخاب كردی؟

از مهمترین دلایل انتخاب سپاهان صحبت های امیر قلعه نویی با من بود. وقتی سرمربی به بازیكنی اعتقاد داشته باشد برای بازیكن و روند كاری اش خیلی مهم است. در تیم ملی هم با امیر قلعه نویی خوب كار كردم. از طرفی سپاهان هم تیم ریشه داری است و در خارج از ایران این تیم را بهترین تیم ایران می دانند. من با آقای ساكت جلسه دو ساعته داشتم و ایشان را انسان متواضعی دیدم و خیلی راحت با هم به توافق رسیدیم. امیدوارم بتوانم سال خوبی را در سپاهان داشته باشم. این را هم بگویم كه من بازیكن بومی به شمار می روم.

چطور؟

من اهل كاشان هستم و در سپاهان كه باشم در واقع به تیم استان خود خدمت كرده ام. فكر می كنم سپاهان با توجه به بازیكنانی كه گرفته و حفظ اسكلت اصلی تیم قهرمان لیگ باشد و سایر تیم ها باید برای مقام دومی بجنگند.

در مورد پستی كه قرار است در سپاهان بازی كنی صحبت می كنی؟

با صحبت هایی كه با امیر قلعه نویی داشتم قرار است در پست مهاجم بازی كنم و امیدوارم بتوانم برای این تیم گل های زیادی بزنم.

جواد کاظمیان

یعنی تو با خسرو حیدری تداخل پست نداری؟

در چند سالی كه در لیگ امارات بودم تنها پستی كه بازی نكردم هافبك راست بود اما در 3 پست مهاجم و سمت چپ و راست این قابلیت را دارم كه بازی كنم. مشكلی در پست ندارم و با حیدری هم رقابت می كنم. او علاوه بر اینكه بازیكن خوبی است پسر خوبی هم هست. فكر می كنم وقتی آقای قلعه نویی بازیكنان را جذب می كند فكری هم به حال بازی دادن آنها كرده است. من خودم دوست دارم كه مهاجم بازی كنم.

سایت باشگاه استقلال علیه حیدری مطلبی نوشته كه در آن آمده اگر خسرو زودتر گفته بود در استقلال نمی ماند تو را جذب می كردند.

من با استقلالی ها صحبت كرده بودم اما نظر خاصی در این باره ندارم. درست است كه پرسپولیس من را نخواست اما خوشحالم كه بعد از بازگشت از امارات 3 تیم برتر ایران یعنی استیل آذین، استقلال و سپاهان من را می خواستند و در نهایت پس از مشورت كردن با دوستانم سپاهان را انتخاب كردم. تنها مشكلم دوری از خانواده ام است كه سعی دارم این مسئله را هم حل كنم. می دانم در سپاهان سال پر فراز و نشیبی خواهم داشت اما تمام هدفم این است كه بازگشت پر قدرتی داشته باشم. در این مدت دنبال بازار گرمی نبودم و در سكوت و آرامش تیم خود را انتخاب كردم.

تنظیم:سعید آقازاده