تبیان، دستیار زندگی
نوش جان حیدرى، از رفتنش ضرر نمى كنیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حیدری را از استقلال فراری دادند

ناصر حجازی

ناصر حجازی در اتریش به سر می برد و هر روز به اسلواكی و به شهرهای مختلف این شهر سفر میكند تا برای دی استرادا بازیكن پیدا كند. عصر دیروز با اسطوره آبی ها تماس گرفتیم و به گپ و گفت پرداختیم. متن این گفت و گوی جالب را در ادامه بخوانید:

مردم اسلواكی بابت صعود تیم ملی این كشور به مرحله یك هشتم نهایی جام جهانی جشن گرفتند؟

من بازی را در هتلی در كشور اتریش تماشا كردم و به هنگام بازی یا اتمام آن در اسلواكی نبودم تا چیزی را ببینم اما مسلماً خیلی خوشحال بوده اند.

در فوتبال اسلواكی بیشتر سرمایه گذاری شده است یا ایران؟

این مقایسه صحیح نیست. تیم ملی ما حتی نتوانسته جزو چهار تیم صعودكننده، آسیایی باشد و اسلواكی از جمع رقبای اروپایی به جام جهانی رسیده است. اسلواكی پنجشنبه شب قهرمان دوره قبلی جام جهانی یعنی تیم ایتالیا را شكست داد و این تیم بزرگ را حذف كرد و اكنون در جمع 16 تیم برتر جهان قرار دارد. اما تفاوت اصلی فوتبال ایران با فوتبال اسلواكی و خیلی كشورهای دیگر در مدیریت خلاصه می شود.

در فوتبال ایران تفاوت بازیكن معمولی با نمره 5 با ستاره تیم زیاد نیست. سقف قرارداد گذاشته ایم كه صحیح نیست. فوتبال ایران بدون تعارف دولتی است و هر باشگاهی كه نفوذ بیشتری دارد پول بیشتری از خزانه بیت المال را درا ختیار می گیرد و خرج می كند و به همه ارقام نجومی می پردازد. هیچ ایرادی ندارد10-12 بازیكن تأثیرگذار لیگ 700 – 600 میلیون بدهند كه البته این تعداد بازیكن تأثیرگذار نداریم اما قیمت بقیه باید یك دهم آنها باشد. فلان بازیكن كه در 4 سال اخیر 4 ماه فوتبال بازی نكرده مدام با سلام و صلوات دارد سالی 500-400 میلیون تومان  می گیرد و همچنان خودش را بهترین می داند.

نوش جان حیدرى، از رفتنش ضرر نمى كنیم

این بازیكن مقصر نیست بلكه برخی مدیران ما شعور كافی را ندارند و اینچنین پول بیت المال را حیف و میل می كنند. باید به تیم های دولتی بودجه یكسان نهایتاً 5 میلیاردی تعلق گیرد تا آن وقت معلوم شود كارآیی مدیر و مربی چقدر است. الان مثلاً سایپا با 5-4 میلیارد تیمداری می كند و سپاهان با 4-3 برابر این بودجه. خب معلوم است كه توان پرداخت ها چقدر است. به من بازیكن بگویند 100میلیون بگیر و بیا سایپا و ببینم سپاهان 400 میلیون می دهد حتماً می روم سپاهان چون در این زمانه همه به فكر آباد كردن خانه خودشان

هستند و حق هم دارند چون هیچ كس از آینده اش خبر ندارد و باید به فكر درآمد بیشتر و تأمین آینده اش باشد.

قراردادتان را با دی استرادا تمدید كردید؟

اینجا نیازی به تمدید قرارداد ندارم و دی استرادا مثل خانه خودم شده است. هم با مدیریت باشگاه خیلی راحت هستم و هم طرفداران تیم و بازیكنان دوستم دارند.ا ما باید ببینم پزشكان چه می گویند چون فعلاً تأكید كرده اند جز در فصل تابستان در اروپا نباشم كه بارندگی ها و سرمای این قاره خیلی برایم ضرر دارد. از بازیكنان فصل قبل 10 نفر مانده اند. 6-7 بازیكن قراردادشان تمام شده بود و به تیم های ثروتمندتر پیوسته اند، چند بازیكن هم در لیست خودمان قرار ندارند. تا 10-12 روز آینده كه اینجا هستم هر روز می رویم بازی های دوستانه تیم های دسته اولی را می بینیم تا بازیكن مستعد اما ارزان قیمت پیدا كنیم. چند بازیكن خوب هم ظرف روزهای آینده توسط مدیریت استخدام می شوند، اگر پزشكانم موافقت كنند مسلماً دوست دارم در اسلواكی كه الان جزو 16فوتبال برتر دنیاست فعالیت كنم چون در ایران عرصه فعالیت برایم كم است.

خسرو حیدری

راستی شنیدید كه خسرو حیدری به سپاهان پیوست؟

بله و ناراحت شدم. استقلال در فصلی كه گذشت 3 بازیكن داشت كه از بقیه كارآیی بیشتری داشتند؛ جانواریو، فرهاد مجیدی و خسرو حیدری كه متأسفانه دو بازیكن توانمند استقلال به سپاهان رفتند و این برایم قابل پیش بینی بود چون آقایان طالب زور و زر هر گاه در استقلال نباشند به تخریب و تضعیف این تیم مبادرت می كنند. به خسرو حیدری هم نمی توان خرده گرفت. جوان است و دیده كه مدیریت استقلال رغبت لازم را برای حفظ او نداشته و سپاهان دوبرابر استقلال بها و دستمزد می دهد. من به خود فتح ا. . . زاده گفتم یكی دو نفر را به مجموعه ات آورده ای كه مریدان و خادمان فلان آقا هستند و آنها دارند اهداف رئیس خود را دنبال می كنند اما توجه نكرد و چوبش را خواهد خورد. عوامل بیرونی و درونی آن شخص امسال استقلال را زمین می زنند تا آن فرد دوباره منت سر استقلال بگذارد و با لشكرش به این تیم برگردد و با كارهای همیشگی اش به قهرمانی برسد.

دوست ندارید شفافتر صحبت كنید؟

آنچه عیان است چه حاجت به بیان است. من دلم به حال استقلال می سوزد، دلم كباب می شود كه می بینم خائنین به استقلال خودشان را عاشق 20 ساله تیم معرفی می كنند و منت سر مردم می گذارند. از بغل این تیم

میلیاردر شده اند و چه كارهای زشتی كه در خفا انجام نمی دهند اما جلوی دوربین تلویزیون ژست آدمهای ناسیونالیست را می گیرند و به ریاكاری می پردازند.

فتح الله زاده مدیر عامل استقلال تهران

سخنان فتح الله زاده، مدیر عامل استقلال را در واکنش به قرارداد خسرو حیدری با تیم اصفهانی بدین شکل است:نوش جان حیدرى، از رفتنش ضرر نمى كنیم.

فتح الله زاده درباره این اتفاق مى گوید: باشگاه استقلال مسئول نقل و انتقالات دارد و سرپرست تیم این وظیفه را برعهده داشت. من در جریان كامل هستم كه با خسرو حیدرى در چند نوبت صحبت شد كه یك بار او گفته بود پدر خانمم  بیمار است و در شمال به سر مى برم و دو، سه روز دیگر به تهران مى آیم. او مى توانست همان روزهاى اول بگوید نمى خواهم در استقلال بمانم و هیچ عیبى نداشت. استقلال تیم كوچكى نیست كه با رفتن یك بازیكن دچار مشكل شود. از این بازیكنان زیاد به استقلال آمده و رفته اند. این تیم صاحب افتخارات بزرگى است و از جدایى یك بازیكن ضربه نمى خورد. رفتار خسرو حیدرى با استقلال منصفانه نبود و واى به تیمى كه با رفتن یك بازیكن متزلزل شود.

خسرو حیدرى با استقلال و هوادارانش به این جا رسیده و اگر 10روز پیش گفته بود در استقلال نمى مانم جواد كاظمیان را جذب مى كردیم. در هر صورت حیدرى به سپاهان رفت و هرچقدر هم كه گرفته باشد نوش جانش اما این را بدانید كه استقلال از رفتن او ضرر نخواهد كرد.

منبع: خبر ورزشی

تنظیم:سعید آقازاده