تبیان، دستیار زندگی
آماده باشید ،جنگی بزرگ در راه است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنگی بزرگ در راه است

صنعا برای جنگ هفتم با شیعیان زمینه‏سازی می‏کند

شیعیان مبارز

حزب دموکرات یمن که موضع نزدیکی به حوثی های این کشور دارد، مقامات صنعا را به تلاش برای زمینه چینی جنگ هفتم در استان صعده متهم کرد و گفت که دولت یمن برای اجرای توافقنامه صلح امضا شده با حوثی ها همکاری نکرده است.


به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) "محمد عبد السلام" سخنگوی حزب دموکرات یمن گفت: از زمان توقف جنگ، مقامات یمن نه در مساله بازداشت شدگان ـ که در 22 ماه مه تصمیم عفو و آزادی آنها را شنیدیم ـ و نه درمساله مفقودان و شهروندان اعم از کارگران و کشاورزان که حقوق آنها سلب شده هیچ اقدامی نکرده اند و همگان تنها بیانیه ، سخنرانی و وعده ها را می بینند.

وی تصریح کرد: حاکمیت یمن هم اکنون مشغول اقداماتی است که پیش از هر جنگی انجام می دهد؛ مثلا شهروندان در مراکز نظامی و حتی در بیمارستان ها بازداشت می شوند.

عبدالسلام با بیان اینکه نمی توان مساله بازداشت شدگان را یک طرفه حل و فصل کرد ،افزود: میانجیگرهای بین دولت یمن و حوثی ها اذعان می کنند که حوثی ها به 80 درصد از بندهای توافقنامه آتش بس جنگ عمل کرده اند.

سخنگوی حزب دموکرات یمن با اشاره به اینکه حاکمیت این کشور تاکنون به هیچ یک از خواسته های حوثی ها پاسخ مثبت نداده است ، صنعا را متهم کرد که در حال ایجاد دادگاه های غیرقانونی برای محاکمه بازداشت شدگان است و با این اقدام ، اجرای توافقنامه صلح امکان پذیر نیست.

وی گفت: دولت یمن حوثی ها را از منابع و تسهیلات طبیعی زندگی منع می کند حتی به کودکان آنها اجازه نمی دهد به مدرسه بروند، بازداشت ها از سوی حاکمیت ادامه دارد و به هیچ وجه خدمتی به ساکنان صعده ارائه نشده است.

عبد السلام با تاکید به اینکه حوثی ها جنگ طلب نیستند، افزود : خواسته های حوثی ها درباره مدارس ، بازسازی و پرداخت غرامت به آسیب دیدگان از جنگ خواسته های به حقی است.

وی دولت را به مسلح کردن شبه نظامیان علیه حوثی ها متهم کرد و از صنعا خواست تا خواسته های بیگانگان را نپذیرد و یک رویکرد منطقی و عاقلانه ای برای حل مشکلات صعده اتخاذ کند.

بخش هنرمردان خدا - سیفی