تبیان، دستیار زندگی
«این کتاب از مجموعه کتاب‌های افسانه‌های ملل به شمار می‌آید که آن را یک نویسنده‌ی فرانسوی به نام «آن پوژه» نوشته و «رویا خوئی» آن را به فارسی ترجمه کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افسانه‌های عجایب هفت‌گانه جهان

عجایب
«افسانه‌های عجایب هفت‌گانه» نام کتابی است که از سوی انتشارات محراب قلم منتشر شده است. این کتاب از مجموعه کتاب‌های افسانه‌های ملل به شمار می‌آید که آن را یک نویسنده‌ی فرانسوی به نام «آن پوژه» نوشته و «رویا خوئی» آن را به فارسی ترجمه کرده است.

ایبنا: افسانه، داستانی خیالی است که در آن انسان‌ها، جانوران، اشیا یا موجودات تخیلی، ماجراهای گوناگون و باورنکردنی به ‌وجود می‌آورند.

افسانه‌‌ها، جزو ادبیات شفاهی یک ملت به شمار  می‌آیند و سینه به سینه منتقل می‌شوند و از نسلی به نسل دیگر می‌رسند. بخشی از داستان‌هایی که مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها برای ما تعریف می‌کنند، همان افسانه‌اند.‌

«هرم خئوپس»، «باغ‌های معلق بابل»، «مجسمه‌ی زئوس»، «معبد آرتمیس»، «مقبره‌ی هالیکارناس»، «مجسمه‌ی غول‌پیکر رودِس» و «فانوس اسکندریه» عجایب هفت‌گانه جهانند که در این کتاب، ماجرای  آن‌ها بیان شده است

افسانه‌ها با گذشت زمان، دچار تغییر و دگرگونی می‌شوند و از صورتی به صورت دیگر در می‌آیند؛ اما هرگز نمی‌میرند و از بین نمی‌روند؛ گرچه گردآوری آن‌ها ضروری به‌نظر می‌رسد؛ چون از گنجینه‌های فرهنگی هر کشورند.

افسانه‌ها از احساسات مشترک بشری سخن می‌گویند و به همین خاطر است که به آسانی، از سرزمینی به سرزمین دیگر می‌روند و خود را با فرهنگ و آداب و رسوم آن سرزمین هماهنگ می‌کنند.

افسانه‌ها به دوران کودکی بشر تعلق دارند، به همین دلیل، کودکان امروز از شنیدن آن لذت می‌برند.

قدمت افسانه‌ها به پیش از این دوران برمی‌گردد، به این معنی که از وقتی انسان به دنیا می‌آید، افسانه‌ها هم متولد می‌شوند و در طول زندگی با او و همراه او هستند به همین خاطر به گروه سنی خاصی تعلق ندارند و با همه‌ی افراد ارتباط برقرار می‌کنند.

«افسانه‌های عجایب هفت‌گانه جهان» کتابی است که «آن پوژه» فرانسوی آن را نوشته و خانم «رویا خوئی» آن را به فارسی ترجمه کرده است.

«هرم خئوپس»، «باغ‌های معلق بابل»، «مجسمه‌ی زئوس»، «معبد آرتمیس»، «مقبره‌ی هالیکارناس»، «مجسمه‌ی غول‌پیکر رودِس» و «فانوس اسکندریه» عجایب هفت‌گانه جهانند که در این کتاب، ماجرای  آن‌ها بیان شده است.

انتشارات محراب قلم این کتاب را با قیمت 2200 تومان منتشر کرده است.


تهیه و تنظیم: گروه کتاب تبیان - امیر مقیمی