تبیان، دستیار زندگی
اکران مستند جنجالی در ژاپن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اکران مستند جنجالی در ژاپن

خلیج کوچک

مستند برنده اسکار «خلیج کوچک» درباره شکار دلفین‌ها در شهری در غرب ژاپن با وجود اعتراض‌های بسیار در پایتخت این کشور و چند شهر دیگر ژاپن اکران می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، توزیع‌کننده «خلیج کوچک» در ژاپن خبر داد با وجود اعتراض‌های اولیه این فیلم آمریکایی از سوم ژوئیه (12 تیر) در شش سینما در توکیو و پنج شهر اوساکا، سندای، یوکوهاما، کیوتو و هاچینوهه به نمایش درمی‌آید.

تاکشی کاتو نماینده شرکت «آنپلاگد» در‌این‌باره گفت:

  1. «پس از آنکه تصمیم به لغو نمایش فیلم در ژاپن گرفتیم، گروه‌های مختلف از ضرورت وجود آزادی بیان صحبت کردند و همین مسئله باعث شد در تصمیم خود تجدید نظر کنیم. پس از اولین نمایش فیلم نظرات موافق و مخالف مردم را جویا خواهیم شد.»

«خلیج کوچک» به کارگردانی لویی سیهویا ابتدا قرار بود از 26 ژوئن (پنجم تیر) در ژاپن روی پرده برود، اما پس از یک رشته اعتراضات خیابانی همین طور تلفنی از سوی گروه‌های مختلف، توزیع‌کننده قید نمایش آن در سه سالن در توکیو و اوساکا را زد.

بعضی از گروه‌های ملی‌گرا در ژاپن «خلیج کوچک» را فیلمی ضد ژاپنی می‌دانند، برای اینکه این فیلم آنچه آنها یک رسم می‌دانند مورد انتقاد قرار می‌دهد.

«خلیج کوچک» که بخش زیادی از آن با دوربین‌های مخفی در تایجی در منطقه واکایاما فیلمبرداری شده، پارسال برنده اسکار بهترین مستند بلند شد. این فیلم همچنین از جشنواره‌های سینمایی مختلف جایزه دریافت کرده است.


تنظیم از گروه هنر تبیان- محمد نبوی