تبیان، دستیار زندگی
یازدهمین اثر مارک لوی که دو هفته پیش بر پیشخان کتابفروشی‌ها قرار گرفت، در صدر جدول پرفروش‌ترین کتابها در فرانسه قرار گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«دزد سایه ها» در صدر بازار نشر فرانسه

دزد سایه ها

یازدهمین اثر مارک لوی پس از دو هفته که از ارائه آن به بازار نشر می گذرد در صدر جدول پرفروش‌ترین کتابها در فرانسه قرار گرفت.


به گزارش خبرگزاری کتاب ایران «دزد سایه ها» همچون تعدادی از کتاب‌های مارک لوی، فانتزی و تخیلی است. باز هم برخورد یک روح سرگردان با یک انسان است؛ همان روحی که در «اگر واقعیت داشت...» اولین اثر لوی، او داستانش را برای پسر یازده ساله‌اش تعریف کرده بود.

آثار لوی علاوه بر اینکه توجه مخاطبان فرانسوی را جلب می‌کند، به 41 زبان ترجمه شده و 20 میلیون نسخه در دنیا فروش داشته است.

«سنجاب‌های سانترال پارک دوشنبه‌ها غمگین‌اند» که جای خود را اثر لوی داده، در جایگاه دوم قرار گرفت. این اثر بخش آخر تریلوژی کاترین پانکول است که اواخر ماه مارس راهی بازار نشر فرانسه شده و در صدر لیست کتاب‌های پرفروش قرار گرفته است. «والس آرام لاک پشت» (2008) و «چشمان زرد کورکودیل» (2006) عنوان دو بخش قبلی این سه‌گانه است.

سومین اثر داستانی پرفروش، «صدای خون» نوشته برادران ریگورو است. این داستان سومین بخش از افسانه «تردید» است که درباره خون آشام 15 ساله ای است که به شکل دشمن خانواده ادوارد تغییر شکل داده است، تغییر شکلی که سه ما به طول می انجامد و در نهایت با مرگ وی تمام می شود.

رتبه بعدی را رمان «زمزمه کننده»، اولین اثر نویسنده ایتالیایی، دوناتو کاریسی  به خود اختصاص داده است که درباره 5 دختر بچه است که گم شده‌اند و 5 گودال که حفر شده‌اند. در نهایت هر یک، یک بازوشان، بازوی چپشان ...

رمان «شرکت‌های هند» نوشته اریک اورسنای فرانسوی در رتبه بعدی این جدول قرار گرفته است. این رمان که ماه گذشته منتشر شد، داستان قایقی است که کریستف کلمب سفارش می دهد تا بر دریاها سفر کند. اورسنا که از سال 1972 شروع به نوشتن کرده است، 30 اثر در کارنامه خود دارد.

در پایان این گزارش باید اضافه کرد که «مترونوم، تاریخ فرانسه با ریتم متروی پاریس» اثر تحقیقی لوران دوش که اثری تحقیقی است و سپتامبر سال 2009 منتشر شده، در تمام این مدت به فروش خود ادامه داده و در صدر فروش آثار غیرداستانی بازار نشر فرانسه قرار گرفته است. اثر مستندی که با خواندن آن، مخاطب تمام گوشه های پنهان و اماکن از بین رفته پاریس را می‌شناسد.


تهیه و تنظیم از گروه کتاب تبیان - امیر مقیمی