تبیان، دستیار زندگی
اوباما می تواند اینترنت را قطع کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجوز قطع کل اینترنت برای اوباما

بر اساس این قانون رییس‌جمهور آمریکا می تواند به موتورهای جستجوگر اینترنتی مانند یاهو و گوگل، دستور تعلیق دسترسی ...

اوباما

در صورت تصویب قانون جدیدی که این روزها در مجلس سنای آمریکا در دست بررسی است، رییس‌جمهور آمریکا اجازه خواهد یافت با استفاده از قانونی به نام “کلید انسداد” (Kill Switch)، اینترنت را به طور کامل قطع کند.

بر اساس این قانون رییس‌جمهور آمریکا این قدرت را خواهد داشت که به موتورهای جستجوگر اینترنتی مانند یاهو و گوگل، دستور تعلیق دسترسی کامل کاربران به سرویس‌های اینترنتی این موتورهای جستجوگر را صادر کند.

دیگر شرکت‌های سرویس‌دهنده اینترنتی ایالات متحده آمریکا و همچنین شرکت‌های ارائه کننده پهنای باند اینترنتی نیز در مدت زمانی که “اوضاع اضطراری امنیت سایبری” نامیده شده، مشمول این قانون خواهند بود و حتی شرکت‌هایی که از این قانون سرپیچی کنند، تحت جریمه‌های سنگینی قرار خواهند گرفت.

در صورت تصویب این قانون که به کلید حذف اینترنت معروف شده است دولت آمریکا به طور موثر و کامل کنترل دسترسی به اینترنت را در اختیار خواهد گرفت

این قانون که از سوی جو لیبرمن کاندیدای سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیشنهاد شده، انتقاداتی را نیز در برداشته است و منتقدان بر این باورند که این قانون احتمال سوء‌استفاده از قدرت را با اعطای کنترل اینترنت به دستان کاخ سفید در بر خواهد داشت. لابی تکنولوژیک تچ‌آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین محافل تکنولوژی در این کشور این قانون را عامل بالقوه‌ای برای استفاده از قدرت به صورت استبدادی و مطلق عنوان کرده است.

اینترنت

پیش از این دنیس بلر مدیر اطلاعات ملی آمریکا هشدار داده بود که آمریکا بارها از سوی هکرها مورد حملات اینترنتی گسترده‌ای قرار گرفته و تعداد این حملات به بخش‌های دولتی ایالات متحده در سه سال گذشته ۴۰۰% افزایش داشته است. در صورت تصویب این قانون که به کلید حذف اینترنت معروف شده است دولت آمریکا به طور موثر و کامل کنترل دسترسی به اینترنت را در اختیار خواهد گرفت.

اگر رییس جمهور آمریکا اینترنت را به این طریق کنترل کند، دسترسی سایر کشورها نیز به سایتهای پر بازدید قطع خواهد شد. گوگل، یاهو و یوتیوب از جمله پر بازدیدکننده ترین سایتهای دنیا هستند که در آمریکا قرار دارند.

بر اساس این قانون هر شرکت اینترنتی ای که در لیست امنیت ملی قرار دارد، یا به نوعی به اینترنت، سیستم مخابرات و یا به طور کلی هر یک از اجزای مربوط به زیرساخت های اطلاعاتی آمریکا قرار دارد، تحت فرمان مرکز ملی ارتباطات و امنیت سایبری (NCCC) خواهند بود که به زودی در سازمان امنیت ملی ایجاد خواهد شد.

منبع: تابناک

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور