تبیان، دستیار زندگی
علی فتح ا...زاده یكی از خوش اخلاق ترین و خوش مصاحبه ترین مدیران ورزشی ایران محسوب می شود كه همواره چهره ای رسانه ای نیز هست. فتح ا...زاده از زمانی كه دوباره مسئولیت باشگاه استقلال را برعهده گرفت، درگیر بستن فهرست این تیم شد. روز گذشته فرصتی دست داد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تا 100سالگی در استقلال می مانم

فتح‌الله‌زاده: از موفقیت پرسپولیس خوشحالم

علی فتح ا...زاده یكی از خوش اخلاق ترین و خوش مصاحبه ترین مدیران ورزشی ایران محسوب می شود كه همواره چهره ای رسانه ای نیز هست. فتح ا...زاده از زمانی كه دوباره مسئولیت باشگاه استقلال را برعهده گرفت، درگیر بستن فهرست این تیم شد. روز گذشته فرصتی دست داد تا با او گفت وگویی انجام دهیم كه می خوانید.

فرزاد آشوبی را هم گرفتید؟

بله، به لطف خدا مذاكرات مان نتیجه بخش بود و توانستیم این بازیكن خوب را جذب كنیم.

البته باشگاه ذوب آهن نیز علیه شما و این بازیكن بیانیه صادر كرد.

به نظر من چنین بیانیه ای نظر نهایی مدیران ارشد ذوب آهن نیست. تا به حال خیلی از بازیكنان بوده اند كه به باشگاه قول دادند اما سر از تیم دیگری درآوردند. این اتفاق برای خود ما هم افتاده اما به هر حال یك بازیكن آزاد است تیم بعدی اش را انتخاب كند. به همین دلیل من هم تا زمانی كه با یك بازیكن ثبت نكنم، اسمش را اعلام نمی كنم كه این مشكلات پیش نیاید. ممكن است برای حضور یك بازیكن در یك باشگاه، در لحظات آخر مشكلاتی پیش بیاید كه پیش بینی نشده باشد اما اگر به تعداد صفرها باشد، همه می دانند تیم های صنعتی خیلی بیشتر از ما پول دارند و صفرهایی كه روی چكهایشان می نویسند، از استقلال بیشتر است. البته امیدوارم خدا بیشتر به آنها پول بدهد تا برای فوتبال خرج كنند.

صبح دیروز میلاد میداودی را هم به استقلال آوردید و از استیل آذین سبقت گرفتید.

شما بگویید كدام تیم او را نمی خواهد؟

علاوه بر استیل آذین، چند تیم دیگر نیز دنبال میلاد میداودی بودند كه خوشبختانه او را جذب كردیم.

یعنی از دهان شیر میداودی را بیرون كشیدید زیرا سپاهان هم او را می خواست.

(باخنده) بله، از دهان شیر او را گرفتیم و به استقلال آوردیم!

یك میلیارد از سازمان تربیت بدنی كمك گرفتید؟

بله،باید از آقای سعیدلو تشكر كنم كه این پول را به باشگاه ما و پرسپولیس تزریق كردند زیرا درا ین روزها، چنین كمكی بسیار تأثیرگذار است. البته هزینه های باشگاه نیز خیلی بالاست اما طبق توافق انجام شده، 50 درصد مخارج باشگاه را ما تأمین می كنیم و 50 درصد را هم سازمان می پردازد.

دلیل غیبت حسین ترابپور (مربی درواز ه بانان) در تمرینات استقلال چیست؟

این را نمی دانم اما بلافاصله از سایر مسئولان باشگاه می پرسم تا معلوم شود علت غیبت ایشان چیست. البته قطعاً مشكل خاصی وجود ندارد و ترابپور تیم را همراهی می كند.

در یكی از مصاحب ههایتان گفته بودید استقلال را خرابه تحویل گرفتید كه حتی روزنامه خودتان هم كاریكاتوری در این مورد چاپ كرده بود.

نه، متأسفانه این مطلب به اشتباه عنوان شد. آن كاریكاتور را هم دیدم و برخورد تندی هم انجام دادم تا دیگر چنین كارهای نادرستی تكرار نشود.استقلال به هیچ عنوان خرابه نیست و خیلی هم آباد است. من از مدیریت قبلی باشگاه هم تشكر می كنم كه زحمت كشید.

واعظی آشتیانی و فتح الله زاده

حتماً خبر دارید واعظی آشتیانی قرار است در یك سایت خبری یادداشت بنویسد.

بله، چطور؟

نمی ترسید آنجا علیه شما بیانیه بنویسد؟

(باخنده)ایشان از دوستان خوب من و عزیز دلم است. هیچ مشكلی نیز بین ما وجود ندارد.

با جذب میداودی، پرونده نقل و انتقالات باشگاه استقلال بسته می شود؟

با امضای قرارداد میداودی، از فعالیت های نقل وانتقالات راضی هستم. البته ایمان مبعلی را هم مدنظر داریم كه یك بازیكن بسیار خوب است. ما با ایشان مذاكرات خوبی داشتیم و از حضورش استقبال می كنیم. اگر آمد كه خوشحال می شویم و درغیر این صورت برایش آرزوی موفقیت داریم. دو جا برای بازیكن خارجی هم گذاشته ایم كه می خواهیم بعد از اتمام كار بازیكنان ایرانی، دو خارجی هم بگیریم.

مصطفی صالحی نژاد هم به شدت از شما انتقاد كرده بود زیرا می گفت حتی یك تماس هم با او نگرفتید كه بگویید تو را نمی خواهیم.

ایشان بازیكن خوبی است اما در پازل تاكتیكی سرمربی جایی ندارد، ضمن اینكه هر بازیكنی كه قرارداد می بندد، باید خودش را به باشگاه معرفی كند نه اینكه باشگاه دنبال او بدود.

در مورد برنامه تلویزیونی ورزش و مردم هفته گذشته هم صحبت كنیم. كسی انتظار نداشت شما گریه كنید اما نشان دادید در این كار توانمندید.

چه اشكالی دارد؟ كارگردانان كلی به بازیگرانشان فشار می آورند تا یك گریه مصنوعی از آنها بگیرند اما من در كمتر از سه ثانیه طبیعی گریه كردم و این نشان می دهد می توانم هنرپیشه خوبی باشم! (باخنده)

علی كفاشیان گفته بود تا 60 سالگی در فدراسیون فوتبال می ماند. شما می خواهید تا چه سنی در استقلال بمانید؟

من كه می خواهم تا صدسالگی بمانم و خدمت كنم!

الان چند سال دارید؟

تازه اول جوانی است، فعلاً كارهای زیادی برای انجام دادن دارم.

منبع: خبر ورزشی

تنظیم:سعید آقازاده