تبیان، دستیار زندگی
دبستان مجتهده بانو امین با داشتن 3 پروژه با عنوان های: بررسی مراحل طراحی و ساخت سیستم آبرسانی خودکار با توجه مدل باغ های معلق بابل(قسمت اول ، قسمت دوم ، قسمت سوم و قسمت چهارم)، ساخت کیت آموزش مراحل رشد تولید مثل و تغذیه مارهای سمی و ساخت دستگاه رصد ستارگا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستاوردهای دانش آموزان مجتمع آموزشی مجتهده بانو امین

در پنجمین جشنواره پروژه های دانش آموزی

دبستان مجتهده بانو امین با داشتن 3 پروژه با عنوان های: بررسی مراحل طراحی و ساخت سیستم آبرسانی خودکار با توجه مدل باغ های معلق بابل(قسمت اول ، قسمت دوم ، قسمت سوم و قسمت چهارمساخت کیت آموزش مراحل رشد، تولید مثل و تغذیه مارهای سمی و ساخت دستگاه رصد ستارگان در پنجمین جشنواره ی دانش آموزی سایت تبیان شرکت کردند. این پروژه ها با راهنمایی های معلمان دلسوز خانم ها: آزادمهر، محبوب و کریمی انجام گرفته بود.

دستاوردهای دانش آموزان مجتمع بانو امین در پنجمین جشنواره پروژه های دانش آموزی

ساخت دستگاه رصد ستارگان

بین تمام صور فلکی، شکارچی نورانی ترین آنهاست. این صورت فلکی شاید شناخته شده ترین و زیباترین صورت فلکی در آسمان است. هیچ یک از صورت های فلکی دیگر تا این حد شباهت به نامشان ندارند. جبار شامل ستارگان فراوان است. ستارههای صورت فلکی جبار شباهت به شکارچی لاف زن دارد که از هزارها سال پیش در سراسر جهان شناخته شده است. زمان رسیدن به نصف النهار: 5بهمن ماه و مساحتش 594 درجه مربع میباشد. برای آشنایی با نحوه ساخت دستگاه رصد می توانید فایل پاورپوینت دانش پژوهان کوچک این مدرسه را ببینید.

قابل ذکر است که در این دوره از جشنواره گروه ساخت دستگاه رصد ستارگان این دبستان به عنوان یکی از غرفه های برتر انتخاب گردید.

دستاوردهای دانش آموزان مجتمع بانو امین در پنجمین جشنواره پروژه های دانش آموزی

گروه های شرکت کننده از مدرسه راهنمایی مجتهده بانو امین نیز 4 پروژه تحت عنوان های: مقایسه استحکام مدل گنبد نار نسبت به سقف مسطح در برابر زلزله(قسمت اول ، قسمت دوم و قسمت سومطراحی و ساخت بیل دانه کار ، بررسی میزان شباهت ژنتیکی با محاسبه ریاضی اثر انگشت و ساخت پله ای قابل تبدیل به سطح شیبدار بودند، پژوهشگران این پروژه ها از راهنمایی های خانم ها: نظیری پور، جلال، ساری و صائمی بهره فراوان برده بودند.

آیا انسان می پندارد که ما هرگزاستخوان های او را جمع نخواهیم کرد؟

ما حتی قادریم سر انگشتان او را هم درست کنیم ( آیه 3 و 4 سوره قیامت)

در سال 1858 میلادی میلام هرشل انگلیسی بعد از 28 سال مطالعه بر روی اثر انگشت مربوط به کارگران هندی به این نتیجه رسید که اثر انگشت هر کس متعلق به خودش می باشد و این اثر انگشت در طول عمرش تغییر نمی کند. اثر انگشت در هفته هشتم بارداری شروع به شکل گیری می کند. محققان اثر انگشت را به سه نوع کمانی، کیسه ای و ترکیبی تقسیم کرده اند.

دستاوردهای دانش آموزان مجتمع بانو امین در پنجمین جشنواره پروژه های دانش آموزی

تولید برق در بزرگراه ها توسط جریان هوای ایجاد شده از ماشین ها ، بررسی مهم ترین عوامل موثر بر تقویت مهارت تفکر و مطالعه آثار نامطلوب داروهای SSDRI و درمان افسردگی، عنوان پروژه هایی است که توسط دانش آموزان عزیز دبیرستان مجتهده بانو  امین در این دوره از نمایشگاه شرکت داشتند. معلمان راهنمای این گروهه ها نیز خانم ها: عالی نژاد، مسعودی و کاظمی بودند.

اگر از شما بخواهند که تعریفی برای تفکر ارائه دهید، چه می گویید؟

تفکر تعاریفی گوناگونی دارد، حرکت ذهن بین دو معلوم برای حل یک مجهول و یا حرکت ذهن بین معلوم های مختلف که دارای اهداف مختلفی است. اگر شما هم مشتاق اید که در باره تفکر بدانید پیشنهاد می کنم که فایل پاورپوینت دانش آموزان مدرسه  مجتهده بانو امین را ببینید.

برای مشاهده پاورپوینت هر گروه می توانید روی هر کدام از آن ها کلیک کنید.

گروه مدرسه اینترنتی سایت تبیان

تهیه و تنظیم: فاطمه گودرزی