تبیان، دستیار زندگی
دیدن یك بازیكن ملی همچون آندرانیك تیموریان كه قراردادش با تیم فولام به پایان رسیده، آن هم در فصل نقل‌وانتقالات در اصفهان مسلما اولین چیزی را كه به ذهن هر كسی منتقل می‌كند، پیوستن او به یكی از تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تا پایان جام جهانی بایستید

دیدن یك بازیكن ملی همچون آندرانیك تیموریان كه قراردادش با تیم فولام به پایان رسیده، آن هم در فصل نقل‌وانتقالات در اصفهان مسلما اولین چیزی را كه به ذهن هر كسی منتقل می‌كند، پیوستن او به یكی از تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن است. موردی كه خود آندو آن را نفی می‌كند. او در حال حاضر یكی از پرمشتری‌ترین بازیكنان است و با توجه به اینكه سهمیه لیگ‌برتری هم محسوب نمی‌شود،‌همه مدعیان دوست دارند او را جذب كنند.

برای همه جالب است كه چرا آندو تیموریان سر از اصفهان در آورده است. شاید با تیم‌های اصفهانی در حال مذاكره هستی؟

نه این چنین نیست، حقیقت این است كه هدف از سفرم به اصفهان دو چیز بود، نخست دیدار با اقوامی كه در این شهر زیبا داریم و دوم دعوت یكی از دوستان به منظور حضور در یك نمایشگاه. غیر از این در اصفهان برنامه‌ای ندارم.

پس باید باور كنیم كه با تیم‌های اصفهانی مذاكره نمی‌كنی؟

من كه به صورت مستقیم با هیچ تیمی مذاكره نمی‌كنم، شاید مدیر برنامه‌هایم این كار را بكند، اما من هیچگاه مستقیم با تیمی وارد مذاكره نمی‌شوم.

این روزها شایعات زیادی مبنی بر حضورت در تیم‌های ایرانی به گوش می‌رسد. تا چه حد به واقعیت نزدیك شده است؟

در ابتدا باید از تمام مدیران باشگاه‌های ایرانی كه با مدیر برنامه‌هایم وارد مذاكره شده‌اند قدردانی كنم، چرا كه لطف زیادی در حق من داشتند و این چنین خواستار حضور من در ایران شدند، اما حقیقت این است كه من به تمام تیم‌های ایرانی گفته‌ام اولویت اول من حضور در لیگ‌های اروپایی است و باید تا پایان جام‌جهانی صبر كنند، هنوز در فوتبال اروپا فصل نقل و انتقالات به صورت جدی شروع نشده و تیم‌ها منتظر هستند تا پس از جام جهانی بازیكنان جدید استخدام كنند. من هم تا آن زمان به پیشنهاد هیچ تیمی پاسخ نمی‌دهم تا شرایطم در فوتبال اروپا مشخص شود.

ظاهرا از چند تیم اروپایی نیز پیشنهاد داشته‌ای؟

بله، از لیگ برتر انگلیس، اسپانیا و آلمان چند پیشنهاد خوب دارم كه تیم‌های خوبی هم هستند.

با این اوصاف اولویت اول شما باید لیگ‌های اروپایی باشد؟

دقیقا، البته در لیگ‌های اروپایی نیز اولویت نخستم لیگ انگلستان است، به این دلیل كه لیگ این كشور را دوست دارم و چند سال نیز در آن حضور داشته‌ام، به علاوه دوستان زیادی در این كشور پیدا كرده‌ام كه تحمل دوری از وطن را كمی آسان‌تر می‌كند.

چه شد كه آندرانیك تیموریان به جز مقاطع كوتاهی، در فوتبال انگلیس محو شد؟

بگذار از تیم بولتون آغاز ‌كنم، من در این تیم هم بازی كردم و هم درخشیدم، آرزوی تمام فوتبالیست‌های دنیا این است كه در لیگ جزیره حتی نیمكت نشین باشند، اما من هم بازی كردم و هم گل زدم، حقیقت این است كه لیگ انگلستان لیگ خاصی است و فكر كنم از نظر فنی چند پله از دیگر لیگ‌های اروپایی بالاتر باشد. بعد از رفتن به تیم فولام وضعیتم همچنان خوب بود و در آستانه قرار گرفتن در تركیب اصلی این تیم بودم، اما از شانس بدم دچار مصدومیت از ناحیه زانو شدم تا كمی از اوج فاصله بگیرم و در نهایت ناگزیر به رفتن به تیم بارنزلی شوم. در این تیم 15 بازی كردم و با درخششی كه داشتم روی هاجسون سرمربی فولام ازمن خواست به تیم بازگردم كه همین اتفاق نیز رخ داد.

قبل از سال دوم حضور در تیم فولام اردوی 21 روزه‌ای در استرالیا پشت سر گذاشتیم در آنجا سه بازی تداركاتی برگزار كردیم كه من در هر سه بازی در تركیب بودم، یك گل زدم و یك پاس گل هم دادم و عملكردم انصافا خوب بود.اما بعد از بازگشت از انگلستان، روی هاجسون به من اعتماد نكرد و من را در تركیب قرار نمی‌داد، البته فولام در انگلستان عالی نتیجه گرفت و طبیعی است كه هیچ سرمربی به تركیب تیم برنده دست نمی‌زند و در نهایت در این فصل از لیگ انگلستان نتوانستم بازی كنم و خودم هم ناراحت هستم.

با هاجسون درباره علت اصلی بازی? نكردنت صحبت كردی؟

چند مرتبه با وی صحبت كردم، اما همیشه یك جواب به من می‌داد كه آیا سرمربی را سراغ داری كه دست به تركیب برنده بزند؟ با این حال افتخار می‌كنم كه با این مربی كار كردم، وی (هاجسون) دو سال عنوان بهترین مربی انگلستان را به خودش اختصاص داده و حضور من در تیمی كه او مربی آن باشد یك افتخار است.

ظاهرا علاقه‌ای به ماندن در فولام نداری؟

دوست دارم در تیمی جز فولام بازی كنم تا شایستگی‌هایم را به این تیم و هاجسون ثابت كنم. علاقه‌ام به حضور در تیمی است كه شانس بیشتری برای بازی كردن به من بدهد.

این روزها جام‌جهانی هم در حال برگزاری است. فكر نمی‌كنی جای تیم ملی ایران به شدت خالی باشد؟

حقیقت این است كه نه تنها من بلكه تمام مردم ایران و حتی مسوولان از اینكه در جام‌جهانی آفریقای جنوبی نیستیم حسرت می‌خورند، البته به عقیده من بد‌شانسی آوردیم و در برخی بازی‌ها سهل‌انگاری هم كردیم تا حسرت دیدن این بازی‌ها را بخوریم.

البته دیگر باید این حسرت‌ها را فراموش كرد و به بازی‌های آینده فكر كنیم، بازی‌های پیش رو بازی‌های كم اهمیتی نیست و به عقیده من باید در این بازی‌ها دوباره ابهت فوتبال ایران را به رخ حریفان بكشیم.

آندرانیک تیموریان

اگر با تیم‌های اروپایی به توافق نرسیدی اولویت تیموریان به حضور در كدام تیم ایرانی است؟

سوال سختی است، اما من همه جوانب را در نظر می‌گیریم و سپس تصمیم‌گیری می‌كنم، شاید ساعت‌ها فكر كنم و سپس تیم مورد نظرم را انتخاب كنم اما مطمئنا تیمی را انتخاب می‌كنم كه تمام شرایط تیم‌های حرفه‌ای را دارا باشد، نه اینكه هر روز یك حاشیه در آن ایجاد شود.

خیلی‌ها از پیوستنت به یكی از تیم‌های ایرانی صحبت می‌كنند. چقدر صحت دارد؟

بگذار یك بار برای همیشه عنوان كنم، چند تیم ایرانی با خود من یا مدیر برنامه‌هایم صحبت كرده‌اند كه در بین آنها هم تیم‌های تهرانی وجود دارد هم تیم‌های شهرستانی، برای من هم تفاوتی نمی‌كند در تیمی بازی كنم كه تهرانی باشد یا شهرستانی، مهم شرایط حرفه‌ای آن تیم است كه مورد نظر من است.

حتی ممكن است این تیم شهرستانی باشد، كما اینكه من از یك تیم شهرستانی به لیگ انگلستان راه یافتم و از این بابت بازی در یك تیم شهرستانی یا بازی در یك تیم تهرانی برایم تفاوتی نمی‌كند.

منبع:روزنامه گل

تنظیم:سعید آقازاده