تبیان، دستیار زندگی
كاپیتان و موثرترین بازیكن فصل پیش استقلال برای تمدید قرارداد تمایلی ندارد. می‌خواهد به تیم‌های عربی برود اما اگر بخواهد در ایران به فوتبال خود ادامه دهد، خواهان كم ندارد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شاه ماهی های تن به تور نداده!

فرهاد مجیدی کاپیتان استقلال

بسیاری از بازیكنان شاخص و پرمشتری تیم‌های فصل آینده خود را مشخص و قرارداد داخلی یا دفتری ثبت كردند اما با این حال هنوز چند بازیكن از این دست هستند كه برای انتخاب تیم آینده خود عجله‌ای ندارند. آنها همچنان در حال رایزنی و مذاكره و سبك و سنگین كردن پیشنهادهای خود بوده و به تعبیر برخی در حال بازارگرمی برای بالاتر بردن نرخ خود و گرفتن امتیازهای ویژه هستند. یا شاید هم برای فرار از فصل آماده‌سازی و تمرینات طاقت‌فرسای بدنسازی این راه را در پیش گرفته‌اند. از نفرات باقی مانده می‌توان یك تیم مدعی و پرقدرت بست و روانه لیگ دهم حرفه‌ای كرد. این نفرات را با هم مرور می‌كنیم.

فرهاد مجیدی: كاپیتان و موثرترین بازیكن فصل پیش استقلال برای تمدید قرارداد تمایلی ندارد. می‌خواهد به تیم‌های عربی برود اما اگر بخواهد در ایران به فوتبال خود ادامه دهد، خواهان كم ندارد.

جواد كاظمیان: جواد كاظمیان با علی دایی مشكل دارد تا به این ترتیب بازگشتش به پرسپولیس منتفی شود. از سپاهان به عنوان جدی‌ترین گزینه جواد نام برده می‌شود اما اگر استقلال موفق به تمدید قرارداد خسرو حیدری نشود، برای جذب كاظمیان اقدام خواهد كرد.

آندرانیك تیموریان: آندو خودش هم تكلیف خودش را نمی‌داند. از یك طرف دلش می‌خواهد در اروپا یا حداقل خارج از ایران به فوتبالش ادامه دهد اما از طرف دیگر هرگز پیشنهاد خوبی ندارد. او همچنان امیدوار است تا شاید مدیر‌برنامه‌هایش در روزهای آینده با یك تیم اروپایی به توافق برسد اما اگر نشود در ایران مشتریان خوبی چون پرسپولیس و استیل‌آذین و حتی استقلال را دارد.

تیموریان سفیر فوتبال ایران در انگلستان

محمد نصرتی: مدافع النصر امارات تیم‌های زیادی را خواهان خود می‌بیند. استقلال، استیل‌آذین، تراكتورسازی و شاهین بوشهر از جمله تیم‌هایی به شمار می‌روند كه دنبال جذب این مدافع ملی‌پوش و البته سهمیه لیگ‌برتری هستند.

رضا عنایتی: عملكرد فوق‌العاده او با الامارات ناكامی‌اش با استقلال را جبران كرد. احتمال ماندن عنایتی در امارات وجود دارد اما احتمال بازگشت به استقلال یا رفتن به سپاهان هم برای آقای گل وجود دارد.

وحید هاشمیان: سال‌ها در فوتبال آلمان و بوندس‌لیگا توپ زد اما حالا به بن‌بست رسیده است. نمی‌خواهد به فوتبال ایران برگردد و در تلاش برای ماندن در اروپاست. او هم وضعیتی مشابه با تیموریان دارد. هاشمیان را تیم‌های زیادی از جمله پرسپولیس و استیل‌آذین سفت و سخت می‌خواهند.

میثاق معمارزاده: از معدود دروازه‌بان‌های مطرحی است كه تا امروز بدون تیم است. جدایی او از پرسپولیس قطعی شده اما تیم آینده او به طور دقیق مشخص نیست. در روزگاری كه فوتبال ایران با فقر دروازه‌بان خوب و مطمئن روبه‌رو است میثاق یك خرید خوب محسوب می‌شود.

پژمان نوری: پژمان برای تمدید قرارداد با ملوان تمایل چندانی ندارد. بسیاری از او به عنوان خرید جدید استقلال نام می‌برند. از طرف دیگر تلاش‌هایی هم برای بازگرداندن پژمان به پرسپولیس در جریان است. شاید هم در آخر او با ملوان تمدید كند، شاید هم سرخابی شود. هنوز چیزی مشخص نیست.

عباس محمدی: یكی از دو دروازه‌بان اسم و رسم‌داری كه تا امروز روی زمین مانده است. سایر گلرها تكلیف تیم‌های خود را مشخص كردند. مس محمدی را نمی‌خواهد و صحبت از رفتن او به فولاد است.

پیروز قربانی

پیروز قربانی: پیروز قربانی، نامدارترین مدافع میانی به شمار می‌رود كه تا به امروز روی زمین مانده است. مس برای تمدید قرارداد با او در تلاش است اما خودش دوست دارد به استقلال برگردد. شاید شرایط به گونه‌ای رقم خورد كه او دوباره كاپیتان آبی‌ها شد.

ایوان پتروویچ: هافبك صربستانی شاهین بوشهر با این تیم قراردادی ندارد. در این شرایط كه هافبك‌های نه چندان خوبی برای خرید باقی مانده‌اند، جذب ایوان هم می‌تواند غنیمت باشد.

حوار ملا محمد: هافبك عراقی پرسپولیس هم بازیكن آزاد است. خبر دقیقی در خصوص تیم فصل آینده او مطرح نیست اما هم احتمال تمدید با پرسپولیس وجود دارد و هم ممكن است به استقلال بیاید.

محسن خلیلی: پرسپولیس او را نمی‌خواهد یا حداقل با شرایط مورد نظر خلیلی حاضر به تمدید قرارداد نیست. صحبت از رفتن او به استقلال یا تراكتورسازی مطرح است. البته كاشانی هم از تمام توان خود استفاده می‌كند تا با شرایط مورد نظر خود، آقای گل لیگ هفتم را حفظ كند.

خسرو حیدری

خسرو حیدری: خسرو حیدری بیش از آنچه كه تصور می‌شد و انتظار می‌رفت برای تمدید قرارداد استقلال را اذیت كرد و سر كار گذاشت. به بهانه پیشنهادهای خارجی، او امروز و فردا می‌كند. برخی بر این باورند كه احتمال رفتن او به سپاهان وجود دارد.

هادی شكوری: مدافع مصدوم استقلال مدعی است تا هفته پنجم به شرایط بازی می‌رسد اما خبرهای غیررسمی از غیبت قطعی او تا نیم‌فصل دوم حكایت دارد. همین موضوع استقلال را برای تمدید قرارداد شكوری دو دل كرده است. گفته می‌شود چندتیم لیگ‌برتری از جمله سپاهان و شهرداری تبریز برای این مدافع مصدوم پیغام فرستاده‌اند.

لیگ یك: در دسته اول هم نفرات خوبی وجود دارند كه حداقل می‌توانند به عنوان یك خرید لیگ‌برتری موثر و قابل قبول باشند. رسول خطیبی، عباس آقایی و علی انصاریان از فولاد گستر تبریز، علی علیزاده و ستار زارع از برق شیراز و نفرات دیگری چون محمد نوازی از نساجی قائمشهر و علی ناجی بداوی از نفت‌آبادان همگی سابقه حضور در لیگ‌برتر و حتی سرخابی‌های پایتخت را دارند.

منبع:روزنامه گل

تنظیم:سعید آقازاده