تبیان، دستیار زندگی
مسعود جعفری جوزانی، کارگردان سینما کشورمان گفت:‌ زمانی که خدمت علامه جعفری بودم و قصه های مولانا را می‌ساختم بسیاری از روشنفکران مرا مرتجع می دانستند و مرتجعان ملامتم می کردند. مسعود جعفری جوزانی کارگردان سینمای کشورمان افزود: زمانی که خدمت علامه جعفری می
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جوزانی : روشنفکران مرا مرتجع می‌دانستند

محمدرضا جعفری جلوه و مسعود جعفری جوزانی

مسعود جعفری جوزانی و داستان‌های مولوی

روشنفکران مرا مرتجع می‌دانستند و مرتجعان ملامتم می کردند .

مسعود جعفری جوزانی، کارگردان سینما کشورمان گفت:‌ زمانی که خدمت علامه جعفری بودم و قصه های مولانا را می‌ساختم بسیاری از روشنفکران مرا مرتجع می دانستند و مرتجعان ملامتم می کردند. مسعود جعفری جوزانی کارگردان سینمای کشورمان افزود: زمانی که خدمت علامه جعفری میرفتم و مولانا می خواندم، با هدایت آن مرحوم بنا شد که قصه های مولانا را برای تلویزیون بسازم.

وی افزود: من قصه های مولانا را پیش از آنکه به تلویزیون نشان دهم می بردم خدمت علامه نشان می دام و قتی تایید را می گرفتم می بردم تلویزیون.

کارگردان سریال "در چشم باد" گفت: آن زمانها، علامه جعفری منزلش پشت دروازه خراسان بود و پنجشنبه ها آن بزرگوار چه می خواست و چه نمی خواست ما مزاحمش بودیم و در کتابخانه اش می نشستیم. او با اینکه بسیار مراجعه کننده داشت و سرش شلوغ بود اما به ما لطف داشت و می پذیرفت و درباره مولانا با او صحبت می کردیم. الان واقعا شرمنده هستم از اینکه فرصت نمی کنم خدمت فرزندشان برسم.

وی افزود:‌ اوایل انقلاب که درباره مولانا کار می کردم روشنفکران مرا مرتجع می خواندند ومی گفتند که چرا دنبال مولانا رفته اید، همچنین مرتجعین هم مرا ملامت می کردند.

کارگردان "در مسیر تند باد" گفت:‌ گذشت تا اینکه روشنفکران تایید مولانا را از غرب گرفتند و دیگر در این باره حرفی نزدند.

جعفری جوزانی در پایان گفت: قصه های مولانا که زیر نظر علامه جعفری ساخته می شد پس از تهیه 2 قسمت و اعمال فشارهایی به تعطیلی کشید و دلگیری هایی بوجود آمد.


منبع : ایرنا

تنظیم برای تبان : مسعود عجمی