تبیان، دستیار زندگی
بوستان جنگلی کوهسار در دامنهٔ رشته‌کوه البرز و در شمال‌ غربی شهر تهران واقع شده است. این بوستان جنگلی در شمال‌ باختر محلهٔ شهران و شمال محلهٔ کن که جزء منطقه ۵ شهرداری تهران است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بوستان جنگلی کوهسار

بوستان جنگلی کوهسار

بوستان جنگلی کوهسار در دامنهٔ رشته‌کوه البرز و در شمال‌ غربی شهر تهران واقع شده است. این بوستان جنگلی در شمال‌ باختر محلهٔ شهران و شمال محلهٔ کن که جزء منطقه ۵ شهرداری تهران است، قرار دارد که از رودخانه كن در غرب شروع شده و تا رودخانه فرحزاد در شرق ادامه می یابد. حد شمالی محدوده را ارتفاعات توچال و حد جنوبی آن را بلوار حصارك تشكیل می دهد. در وسط محدوده نیز رودخانه حصارك قرار گرفته است.

بوستان جنگلی کوهسار از پتانسیل های بالای زیست محیطی و تفریحی برخوردار است كه از آن جمله می توان به ارتفاعاتی با چشم انداز عالی و دره های زیبا و سرسبز كن و فرحزاد اشاره كرد.

بوستان جنگلی کوهسار

ارتفاعات شمال شهران با وجود پیست مخصوص و محوطه‌ای باز كه با وزش ملایم و دائمی باد همراه است، محل مناسبی برای علاقه‌مندان به ورزش‌های هوایی نظیر گلایدر و موتورسواری محیا نموده است.

راه دسترسی به این بوستان از طریق بزرگراه آبشناسان ممکن است. همچنین در درون بوستان، جادهٔ ماشین‌رو نیز وجود دارد که از طریق آن می‌توان به مناطق بالایی بوستان دسترسی داشت.

بوستان جنگلی کوهسار

به دلیل وجود باغ‌های ممتد در حاشیه شمالی این منطقه و روند تخریب و تجاوز به دامنه شمالی البرز لزوم حفاظت از منابع را در این منطقه دوچندان می‌كند. در نتیجه شهرداری منطقه 5 تهران در سال 81 طرح جامع توسعه و احیای منابع محیطی اراضی غرب تهران كه طرح پارك كوهسار نیز شامل آن می شود را آغاز نمود. این طرح به منظور حفاظت و صیانت از اراضی دامنه جنوبی البرز و توسعه فضاهای سبز و ایجاد مجموعه تفرجگاهی و اكوتوریستی آغاز شد.

از امکانات این طرح می توان به احداث تله كابین با 2 مسیر، زمین بازی كودكان، احداث باشگاه سواركاری، امكانات ورزشی و تفریحی از قبیل استخر، سونا، زمین های تنیس و بدمینتون اشاره کرد.

بوستان جنگلی کوهسار

پارك كوهسار كه بخش اعظم آن شامل ارتفاعات شمالی تهران است مكان مناسبی جهت انجام ورزش های هوایی شناخته شده و در حال حاضر امكانات این رشته ورزشی در پارك ایجاد شده و علا قه مندان از آن استفاده می كنند.

شما نیز می توانید برای پیشبرد پروژه هایی نظیر ساخت هواپیمای مدل گلایدر ، ساخت بالن ، بومرنگ ، بالن ها چگونه بالا می روند و طراحی و ساخت چتر نجات، از فضای زیبا و وسیع منطقه کوهسار بهره گیرید. پارک کوهسار به دلیل وسعت بسیار و در برخی مناطق کم درخت و تپه مانند، قابلیت ویژه ای برای تست هواپیمای مدل گلایدر، پرتاب بومرنگ، به هوا فرستادن بالن و تست چتر نجات را برای علاقمندان به این پروژه ها فراهم آورده است.عزیزان علاقه مند به آشنایی با این پروژه ها می توانند به بخش پروژه های دانش آموزی سایت تبیان مراجعه کنید، بدین منظور اینجا کلیک کنید.

گروه مدرسه اینترنتی سایت تبیان - تهیه: الهام گارسچی

تنظیم: فاطمه گودرزی