تبیان، دستیار زندگی
بسم الله الرحمن الرحیم ...منطق ما، منطق ملت ما، منطق مؤمنین ، منطق قرآن است «انالله وانا الیه راجعون» با این منطق هیچ قدرتى نمى تواند مقابله كند. جمعیتى كه، ملتى كه، خود را از خدا مى دانند و همه چیز خود را از خدا مى دانند و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزیده ای از بیانات امام خمینی (ره) به مناسبت شهادت مظلومانه آقایان رجایی و باهنر

بسم الله الرحمن الرحیم

...منطق ما، منطق ملت ما، منطق مؤمنین ، منطق قرآن است «انالله وانا الیه راجعون» با این منطق هیچ قدرتى نمى تواند مقابله كند. جمعیتى كه، ملتى كه، خود را از خدا مى دانند و همه چیز خود را از خدا مى دانند و رفتن از اینجا را به سوى محبوب خود مطلوب خود مى دانند، با این ملت نمى توانند مقابله كنند.

...آنها گمان مى كنند كه با ترور شخصیت ها، ترور اشخاص ، مى توانند با این ملت مقابله كنند و ندیدند و كور بودند كه ببینند كه در هر موقعى كه ما شهید دادیم ملت ما منسجم شد.

ملتى كه قیام كرده است در مقابل همه قدرت هاى عالم ، ملتى كه براى اسلام قیام كرده است ، براى خدا قیام كرده است ، براى پیشرفت احكام قرآن قیام كرده است ، این ملت را با ترور نمى شود عقب راند. آنها گمان مى كنند كه افكار مؤمنین و ملت به پا خاسته ما همچون افكار غربزده ها و غرب است كه جز به دنیا فكر نمى كنند و جز متاع دنیا را نمى بینند.

... گرچه خود واقعه و خود این افرادى كه شهید شده اند در نظر همه ما عزیز و ارجمندند و آقاى رجایى  و آقاى باهنر  هر دو شهیدى هستند كه با هم در جبهه هاى نبرد با قدرتهاى فاسد هم جنگ و همرزم بودند و مرحوم شهید رجایى به من گفتند كه من 20 سال است كه با آقاى باهنر همراه بودم ، و خداوند خواست كه با هم از این دنیا هجرت كنند و به سوى او هجرت كنند.

آن كوردلانى كه گمان كرده اند كه جمهورى اسلامى با نبود چند نفر بین خواهد رفت و سقوط خواهد كرد، آنها افكارشان ، افكار اسلامى نیست و از اسلام خبرى ندارند و از ایمان اطلاعى ندارند و افكارشان ، افكار مادى است و براى دنیا كار مى كنند و به هواى دنیا هستند.

... شهادت این دو بزرگوار براى من بسیار مشكل است ولی در عین حال مى دانم كه آنها به رفیق اعلا متصل شده اند و براى آنها آرامش ‍ هست و این طور گرفتارى هایى كه الان براى ما هست دیگر براى آنها نیست و آنها رسیدند به مطلوب خودشان و از این جهت به آنها و به خانواده هاى آنها و ملت اسلامى تبریك عرض مى كنم كه چنین شهدایى تقدیم مى كنند.

...آن كوردلانى كه گمان كرده اند كه جمهورى اسلامى با نبود چند نفر بین خواهد رفت و سقوط خواهد كرد، آنها افكارشان ، افكار اسلامى نیست و از اسلام خبرى ندارند و از ایمان اطلاعى ندارند و افكارشان ، افكار مادى است و براى دنیا كار مى كنند و به هواى دنیا هستند.

... حكومت ما و افرادى كه در راس حكومت بودند از همین مردم هستند و از اشخاصى نیستند كه از آن بالاها، یعنى آن پایین ها آمده باشند و حكومت كرده باشند بر ملت ، از این جهت ملت ما آرام است، دلش مطمئن است به این كه وقتى كه این شهدا نباشند، به جاى آنها داوطلبانى براى شهادت حاضر به صحنه هستند. ما در عین حال كه براى این شهدا متاثر هستیم و اینها اشخاص ارزنده اى براى ملت ما و براى جمهورى ما بودند لكن ما باز به دنبال آنها افراد داریم و اشخاص متعهد داریم و اشخاص مؤمن متعهد به اسلام داریم و دنبال او ملت داریم و ملتى كه هیچ گونه عقب نشینى در این مسائل نخواهد كرد و به این ترتیب جمهورى اسلامى آسیبى نخواهد دید...

...در زمان هاى سابق ، زمان رژیم هایى ، كه در سابق بودند، رژیم هایى سلطنتى وضع این طور بود كه اگر یك سلطانى كشته مى شد یا مى مرد كشور به هم مى خورد. نكته این بود كه آن سلطان و عمال آن سلطان به قدرى ظلم كرده بودند بر مردم و بر توده هاى میلیونى مردم كه به مجرد این كه او از بین مى رفت خود مردم قیام مى كردند بر ضد حكومت ، لكن جمهورى اسلامى ما وضعى دارد كه خود ملت یك فردى را مى آورند و خود ملت یك فردى را كنار مى گذارند و خود ملت وقتى كه یك فردى شهید شد به جاى او باز یكى را انتخاب مى كنند و خود را از دولت مى دانند و دولت را از خود مى دانند و خود را از رئیس جمهورى مكتبى مى دانند و رئیس جمهورى مكتبى را از خود مى دانند. از این جهت ولو این كه رئیس جمهور شهید بشود، نخست وزیر شهید بشود و هر مقامى شهید بشود، ملت ما هیچ خم به ابرو نمى آورند و كسان دیگر را به جاى آنها انتخاب مى كنند.

... اگر صدراعظمى در زمان سابق كشته مى شد امكان نداشت كه مردم ، توده مردم ، بازار مردم هیچ عكس العملى از خود نشان بدهند الا سرور، الا مسرت .

و امروز كه دو نفر شهید معظم از ما رفته است سرتاسر كشور ما به عزا نشسته است و سرتاسر كشور ما انسجام خودش را حفظ مى كند و حفظ كرده است و فردا كه اعلام مى كنند و براى انتخاب رئیس ‍ جمهور، همه این مردم براى انتخاب حاضرند.

من مى دانم كه در خارج الان عنصرهایى كه با این جمهورى اسلامى بلكه با اسلام مخالف هستند خواهند گفت كه این دو نفر كه شهید شدند ایران به هم مى خورد و خواهند گفت كه در عزاى اینها مردم بى تفاوت بودند یا خوشحال بودند و آنها با این كه مى دانند، كوردلانه این طور انتشارات و تبلیغات را انجام مى دهند، الان ببینید كه سرتاسر كشور ما امروز در سوگ هستند و در همه خیابان ها و كوچه ها و بازارها در سوگ نشسته اند.

...ملت ما این طور است ، اگر بعد از این هم خداى نخواسته اشخاصى شهید بشوند ملت ما همین ملت است و نهضت ما همین نهضت . و آن عمده این است كه كارى كه براى خداست ، نه براى افراد، نه براى اشخاص ، نه براى شخصیت ها، این كار ركود نمى كند با رفتن افراد و با رفتن شخصیت ها. كشورى از رفتن شخصیت هاى خود تزلزل پیدا مى كند كه ملت او و افراد آن ملت دل به شخص بسته باشند، دل به اشخاص بسته باشند، اما كشورى كه دل او به خدا پیوسته است و براى خدا قیام كرده است و از اول ، نه شرقى و نه غربى و جمهورى اسلامى را ندا داده است و با بانگ «الله اكبر» صغیر و كبیر و زن و مردش در صحنه حاضر شده اند و این نهضت را و این انقلاب را به پا كرده اند، همین ملت هستند، براى این كه خدا هست .

رجایى و دیگران اگر نیستند خدا هست.

خداى تبارك و تعالى از اول با شما بوده است كه شما در صحنه باشید و ان شاء الله هستید و خواهید بود، خداى تبارك و تعالى شما را پشتیبانى مى كند و شما قوى خواهید بود.

منبع : WWW.IRIB.IR

لینکزندگینامه شهید رجایی و شهید باهنر