تبیان، دستیار زندگی
معاون منابع انسانی و پشتیبانی وزارت صنایع و معادن با اشاره به اینکه توسعه همه جانبه و متوازن با هدف کم کردن شکاف بین کشورهای توسعه یافته و توسعه نیافته از ضرورت های پروژه ها است گفت: آمایش صنعت و معدن یکی از طرح های مهم این پروژه هاست....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون وزیر صنایع:

توسعه متوازن و همه جانبه در گرو طرح آمایش صنعت و معدن است

مهندس حسن شیخ نیا

معاون منابع انسانی و پشتیبانی وزارت صنایع و معادن با اشاره به اینکه توسعه همه جانبه و متوازن با هدف کم کردن شکاف بین کشورهای توسعه یافته و توسعه نیافته از ضرورت های پروژه ها است گفت: آمایش صنعت و معدن یکی از طرح های مهم این پروژه هاست.

به گزارش روابط عمومی، مهندس حسن شیخ نیا معاون منابع انسانی و پشتیبانی وزارت صنایع و معادن و همچنین رییس ستاد گرامی داشت روز صنعت و معدن در آستانه گرامی داشت این روز که دهم تیرماه برگزار می شود در جمع خبرنگاران از افتتاح و راه اندازی 309 پروژه خبر داد و گفت: این پروژه ها 15 هزار و 24 فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرد که هر فرصت شغلی مستقیم بین هشت تا 10 فرصت غیرمستقیم ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه حداکثر زمان اجرا شدن پروژه ها سه سال است اظهار داشت: بیش از 87 درصد این 309 طرح، در دست عملیات اجرایی هستند که بیشترین عملیات انجام شده در برنامه چهارم محقق شده است.

شیخ نیا درخصوص مناطق کمتر توسعه یافته در رابطه با این طرح ها تصریح کرد: 80 درصد 309 پروژه فوق در مناطق کمتر توسعه یافته قرار دارند که با توجه به شعار دولت نهم در زمینه توسعه متوازن و همه جانبه در نقاط کشور، یکی از طرح های مهم در این پروژه ها، طرح آمایش صنعت و معدن بود که با کم کردن شکاف بین استان های توسعه یافته و کم برخوردار اجرا شد که در برخی از پارامترهای آن تا 18 برابر به آنها کمک شد.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی وزارت صنایع و معادن با اظهار امیدواری خاطرنشان کرد: امید است توازن توسعه صنعت در کل کشور مشخص شود و با افتتاح و بهره برداری این پروژه ها در روز صنعت و معدن که در مواردی مثل صنایع غذایی، شیمیایی، تصفیه خوراکی، چینی آلات، موارد بهداشتی، انواع سنگ های لاشه و قطعات ریخته گری و صدها تولید دیگر است که به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به رتبه بندی ده استان اول از حیث تعداد طرح خاطرنشان کرد: 10 استان خراسان رضوی 24 طرح، هرمزگان با 23 طرح، تهران 20 طرح، سیستان و بلوچستان 19 طرح، فارس 16 طرح، گلستان 14 طرح، مازندران 14 طرح، گرگان13 طرح، کرمان 10 طرح و قزوین نشان دهنده توجه وزارت صنایع و معادن به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است که تهران رتبه اول در این بین را به خود اختصاص داده است.

شیخ نیا اثرگذاری طرح های صنعتی و ایجاد فرصت های شغلی در مناطق محروم را مهم ارزیابی کرد و گفت: در مناطق محروم، فرصت های اجتماعی، امنیت اجتماع را به دنبال دارد و در گرو آن اشتغال، آسایش زنجیره تامین را تکمیل می کند.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی وزارت صنایع و معادن با اشاره به برنامه های هفته صنعت و معدن خاطرنشان کرد: در این روز از 74 برگزیده صنعت و معدن تجلیل خواهد شد و همچنین از دو مرکز تخصیص توسعه، دو مرکز نمونه پژوهش های علمی، دو مرکز فنی برتر، دو واحد صنفی در زمینه آماری، یک شهرک صنعتی، یک واحد کارگاهی تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های مهم هفته صنعت و معدن در حوزه دانشگاه است و نمی توان تعامل صنعت و دانشگاه را نادیده گرفت و برای ارتباط بیشتر دانش در حوزه صنعت و معدن تلاش بیشتری شود.

رییس ستاد گرامیداشت روز صنعت و معدن یادآور شد: برنامه ریزی های لازم با مشارکت سازمان کل در حوزه صنعت و معدن انجام شده تا دوره های آموزشی، در زمینه کارشناسی و پیشرفته برای تقویت بنیه علمی طراحی شود که از ابتدای سال 89 شاهد تداوم آن بوده ایم.

وی در پایان با اشاره به نگاه دولت و مجلس به بودجه، خاطرنشان کرد: بودجه در زمینه جاری و عمرانی از رشد خوبی برخوردار است و برای رسیدن به هدف باید زیرساخت های بخش صنعت و معدن و منابع انسانی رشد کند که در سال های 88 و 89 شاهد رشد در این حوزه ها بوده ایم

تنظیم: هومن بهلولی