تبیان، دستیار زندگی
بعضی‌ها شعرشان سپید است، دل شان سیاه، بعضی‌ها شعرشان کهنه است، فکرشان نو، بعضی‌ها شعرشان نو است، فکرشان کهنه، بعضی‌ها یک عمر زندگی می‌کنند برای رسیدن به زندگی، بعضی‌ها زمین‌ها را از خدا مجانی می‌گیرند و به بندگان خدا گران می‌فروشند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هر کسی یه جوریه شما چه جوری هستی؟!

پروانه

بعضی‌ها شعرشان سپید است، دل شان سیاه، بعضی‌ها شعرشان کهنه است، فکرشان نو، بعضی‌ها شعرشان نو است، فکرشان کهنه، بعضی‌ها یک عمر زندگی می‌کنند برای رسیدن به زندگی، بعضی‌ها زمین‌ها را از خدا مجانی می‌گیرند و به بندگان خدا گران می‌فروشند.

بعضی‌ها حمل کننده کتاب اند،بعضی‌ها بقال کتاب اند، بعضی‌ها انباردار کتاب اند، بعضی‌ها کلکسیونر کتاب اند.

بعضی‌ها قیمت شان به لباس شان است، بعضی به کیف شان و بعضی به کارشان، بعضی‌ها اصلا‏ً قیمتی ندارند، بعضی‌ها به درد آلبوم می‌خورند، بعضی‌ها را باید قاب گرفت، بعضی‌ها را باید بایگانی کرد، بعضی‌ها را باید به آب انداخت،

بعضی‌ها هزار لایه دارند،

مشت

بعضی‌ها ارزش شان به حساب بانکی‌شان است، بعضی‌ها همرنگ جماعت می‌شوند ولی همفکر جماعت نه، بعضی‌ها را همیشه در بانک‌ها می‌بینی یا در بنگاه‌ها.

بعضی‌ها در حسرت پول همیشه مریض اند،بعضی‌ها برای حفظ پول همیشه بی‌خواب اند، بعضی‌ها برای دیدن پول همیشه می‌خواب اند، بعضی‌ها برای پول همه کاره می‌شوند.

بعضی‌ها نان نام شان را می‌خورند، بعضی‌ها نان جوانی شان را می خورند، بعضی‌ها نان موی سفیدشان را می خورند،

بعضی‌ها نان پدران شان را می خورند، بعضی‌ها نان خشک و خالی می خورند، بعضی‌ها اصلاً نان نمی خورند، بعضی‌ها با گل ها صحبت می‌کنند، بعضی‌ها با ستاره‌ها رابطه دارند.

بعضی ها صدای آب را ترجمه می‌کنند. بعضی ها صدای ملائک را می‌شنوند. بعضی ها صدای دل خود را هم نمی‌شنوند. بعضی ها حتی زحمت فکرکردن را به خود نمی‌دهند. بعضی ها در تلاش اند که بی‌تفاوت باشند.

بعضی ها فکر می‌کنند چون صدای شان از بقیه بلندتر است، حق با آنهاست. بعضی ها فکر می کنند وقتی بلندتر حرف بزنند، حق با آنهاست.

بعضی ها برای سیگار کشیدنشان همه جا را ملک خصوصی خود می‌دانند. بعضی ها فکر می کنند پول مغز می‌آورد و بی پولی بی مغزی. بعضی ها برای رسیدن به زندگی راحت، عمری زجر می‌کشند. بعضی ها ابتذال را با روشنفکری اشتباه می‌گیرند. بعضی ها یک درجه تند زندگی می‌کنند، بعضی‌ها یک درجه کند. هیچکس بی‌درجه نیست.

بعضی ها حتی در تابستان هم سرما می‌خورند. بعضی ها در تمام زندگی‌شان نقش بازی می‌کنند. بعضی از آدم ها فاصله پیوندشان مانند پل است، بعضی مانند طناب و بعضی مانند نخ. بعضی ها دنیای یشان به اندازه یک محله است، بعضی به اندازه یک شهر،بعضی به اندازه کره زمین و بعضی به وسعت کل هستی.

بعضی ها به پز می گویند پرستیژ، بعضی ها خیلی جورهای مختلف هستند.

شما چطور؟ شما چه مورد دیگری در نظرات این مطلب اضافه می نمایید.

دوست عزیز شما می توانید لینك ها و مطالب طنز و سرگرم كننده جالب خود را به ای میل زیر ارسال نمایید :  ایمیل فستیوال


بخش امور کاربران سایت تبیان (ارسالی فرزانه محمودی نژاد)

شعری طنز از سعید بیابانکی و جواد زهتاب

ضرب المثل های به روز شده

همه چی به نفع آقایان!!

به زن بودن خود افتخار کنید

به مرد بودن خود افتخار کنید

اعتراضات یک نی نی به پدر و مادر خود