تبیان، دستیار زندگی
ا زد كریمى مرد اول تمرین دیروز كیش بداوى و آقایى از تیم ملى خط خوردند گزارش تصویری تمرین تیم ملی در کیش گزارش از ایران ورزشی تمرین دیروز تیم ملى ساعت 15:18 شروع شد. بچه هاى تیم ملى اول براى گرم كردن دستگرمى فوتبال ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نویدكیا ? گل به تیم اصلى ها زد

كریمى مرد اول تمرین دیروز كیش
بداوى و آقایى از تیم ملى خط خوردند


گزارش تصویری تمرین تیم ملی در کیش 
گزارش از ایران ورزشی

تمرین دیروز تیم ملى ساعت 15:18 شروع شد. بچه هاى تیم ملى اول براى گرم كردن دستگرمى فوتبال بازى كردند. فوتبال دستگرمى آنها خیلى شاد بود و پر از خنده هایى كه نشان مى داد جو تیم ملى قبل از بازى حساس با بحرین خیلى شاد است. بعد بازیكنان به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول متشكل از على كریمى، جلال كاملى مفرد، جواد كاظمیان، یحیى گل محمدى، رضا عنایتى، محمد نصرتى، على دایى و جواد نكونام بود. در گروه دوم هم امیرحسین صادقى، محرم نویدكیا، خداداد عزیزى، بیژن كوشكى، ستار زارع، ایمان مبعلى و آرش برهانى تمرین مى كردند اما بیشتر نگاه ها به گروه اول بود كه تمام بازیكنان كلیدى از جمله على كریمى در آن حضور داشتند. حتى خود برانكو هم بالاى سر گروه اول ایستاده بود و بیشتر به كارهاى آنها توجه مى كرد تا تمرینات گروه دوم. بعد شوت به سمت دروازه از فاصله دور تمرین شد. در این تمرین على دایى، محمد نصرتى و على كریمى خیلى خوب بودند و خوب شوت مى زدند. سانتر از جناحین نیز بخش دیگرى از تمرین بود.

نارنجى 2- سفید صفر

ملى پوشان در بخشى از تمرین دیروز فوتبال بازى كردند. در تیم نارنجى میرزاپور، گل محمدى، كاملى، نصرتى، جبارى، عزیزى، نویدكیا و برهانى بازى كردند. محمدى، كوشكى، صادقى، زارع، مبعلى، دایى، عنایتى و كریمى هم بازیكنان تیم سفید بودند. این بازى با دو گل محرم نویدكیا به سود تیم نارنجى تمام شد.

جلسه تئورى تیم ملى

برانكو دیروز بازیكنان تیم ملى را دور هم جمع كرد و براى آنها صحبت كرد. او ساعت 12 بازیكنان را به سالن اجتماعات هتل صدف برد و براى آنها درباره اهمیت بازى ایران- بحرین صحبت كرد. بعد از صحبت هاى برانكو، فیلم دو بازى آخر بحرین براى بازیكنان پخش شد و سرمربى تیم ملى درباره نقاط ضعف بحرین نكاتى را به بازیكنان گفت.

آقا كجا؟

تدابیر امنیتى در كیش فوق العاده است. مسؤولان فدراسیون ترجیح داده اند از همین حالا بازیكنان را زیر نظر داشته باشند و رفت و آمدها را كتنرل كنند. در همین هتل صدف كیش كه هیچ تهدیدى براى ملى پوشان وجود ندارد، مأموران امنیتى در طبقات مختلف قدم مى زنند و اگر كسى مشكوك باشد به او كلید مى كنند.

آقایى و بداوى خط خوردند

از همین حالا 2 نفر از خط خورده هاى تیم ملى مقابل بحرین معلوم شده اند. عباس آقایى و على بداوى در لیست نهایى برانكو براى بازى با بحرین حضور ندارند. آقایى به خاطر مریض شدن یكى از نزدیكانش در تهران مانده و به كیش نرفته. على بداوى هم به دلیل مصدومیت نمى تواند مقابل بحرین بازى كند. اسامى بقیه خط خورده ها امروز بعد از انجام آخرین تمرین در كیش، توسط برانكو اعلام مى شود.

ستار زارع، لوك خوش شانس تیم ملى!

همیشه زمین و زمان دست به دست هم مى دهند تا ستار زارع به تركیب ثابت تیم ملى برسد. آن از جام ملت ها، این هم از بازى بحرین. هم بداوى مصدوم است هم نیكبخت. خب برانكو هم چاره یى جز بازى دادن به ستار ندارد. زارع در بازى با بحرین به جاى بداوى به میدان مى رود تا خوش شانسى در فوتبال را معنا كرده باشد!

زندى، هاشمیان و مهدوى كیا امشب به منامه مى رسند

مربى تیم ملى فوتبال ایران گفت: «فریدون زندى، وحید هاشمیان و مهدى مهدوى كیا فردا (امروز) ساعت 19 به منامه مى رسند.» حسین فركى افزود: «على كریمى هم از امروز (دیروز) در اردوى تیم ملى شركت كرد و با بقیه بازیكنان تمرین كرد.» او همچنین درباره دلیل نرسیدن سه لژیونر ایرانى حاضر در بوندس لیگا گفت: «لیگ آلمان این فرصت را از ما گرفت اما خیلى دوست داشتیم كه آنها هم در كیش ما را همراهى مى كردند.»

تیم ملى فوتبال ایران فردا ظهر با پرواز چارتر به منامه مى رود.

درخت!

آندریاس آدام ماساژور آلمانى تیم ملى در تمرین دیروز هم یك تماشاگر محض بود. او مثل همیشه در كنار زمین قدم مى زد و بازیكنان را نگاه مى كرد. هر وقت هم كه فرصتى پیدا مى كرد با پزشك یا مربى دروازه بان هاى تیم ملى صحبت مى كرد.

خدا رحم كرد

شانس آوردیم! نزدیك بود بازیكن دیگرى هم مصدوم شود. در تمرین دیروز تیم ملى رضا عنایتى یك تكل خشن روى پاى گل محمدى رفت كه اگر پایش به پاى گل محمدى مى گرفت، مدافع تیم ملى را بدجورى مصدوم مى كرد.

میرزاپور آماده شد

ابراهیم میرزاپور دیگر هیچ آثارى از مصدومیت ندارد. دروازه بان تیم ملى خیلى راحت تمرین مى كند و انگشت دستش هم اصلاً درد نمى كند. او دیروز هم با بقیه ملى پوشان تمرین كرد و با حركاتى كه انجام داد ثابت كرد مصدومیتش كاملاً برطرف شده و آماده است كه توپ هاى بحرینى ها را مهار كند. او در دقایقى از تمرین توسط بازیكنان تیم ملى تشویق شد.

یخ درمانى

آخر تمرین كه شد، برانكو چند نفر را جمع كرد براى اینكه سانتر را تمرین كنند اما خداداد عزیزى، یحیى گل محمدى و ابراهیم میرزاپور به كنار زمین رفتند و روى دست و پاى مصدومشان یخ گذاشتند. بعد هم نقاط مصدوم بدن خود را ماساژ دادند تا مصدومیت شان خوب شود.

كریمى مرد اول تمرین

هر كدام از هواداران دنبال یك ملى پوش بودند كه امضا بگیرند اما وقتى على كریمى را دیدند، دور او حلقه زدند. كریمى در تمرین دیروز تیم ملى مورد توجه همه هواداران قرار داشت. اكثر تماشاگران او را مى بوسیدند و قربان صدقه اش مى رفتند! برخلاف تهران كه هواداران به ملى پوشان متلك مى گویند، در كیش با بچه هاى تیم ملى برخورد خیلى خوبى شد.

تنهاى تنها!

اول تمرین دیروز بازیكنان براى گرم كردن یك حلقه درست كردند و آقا وسط بازى كردند ولى ? نفر در این حلقه نبودند. یكى على كریمى كه عشقش نكشیده بود با بقیه بگو بخند كند! شاید هم هنوز در حال و هواى توپ طلاى فوتبال آسیا است. بیژن كوشكى و مجتبى جبارى هم بیرون از این حلقه داشتند با هم تك ضرب پاسكارى مى كردند. البته این دو نفر برخلاف على كریمى نتوانستند در حلقه ملى پوشان جا بگیرند. فرق كریمى با جبارى و كوشكى در این بود كه كریمى از انتخاب شدنش مطمئن بود و دو بازیكن دیگر از خط خوردنشان!

بداوى انفرادى تمرین كرد

على بداوى مى داند كه به بحرین نمى رسد اما با این وجود انفرادى تمرین مى كند كه از بقیه زیاد عقب نماند. او در بازى با بوسنى مصدوم شد اما انگیزه اش آنقدر زیاد است كه تمرینات را رها نمى كند. بداوى دیروز زیر نظر دكتر علیرضا شهاب فیزیوتراپ تیم ملى تمرین كرد. یعنى دور زمین دوید.

كعبى و رحمان نبودند

غیبت رحمان رضایى و حسین كعبى در تمرین دیروز تیم ملى جاى سؤال داشت. قرار بود این دو نفر مثل على كریمى به تمرین دیروز تیم ملى برسند اما فقط على كریمى بود كه خودش را رسانده بود.

تمرین زیر نظر نظرى!

قبل از شروع تمرین تیم ملى ایران در ورزشگاه المپیك كیش چند داور مقیم این جزیره زیر نظر منوچهر نظرى رییس سابق كمیته داوران فدراسیون فوتبال تمرین مى كردند. نظرى مدتى است كه به كیش رفته و براى داوران این جزیره كلاس هاى آموزشى تئورى و عملى مى گذارد.

منتظر اتوبوس

ساعت حدود 17:30 بود كه 20 تماشاگر به ورزشگاه المپیك كیش رفتند. آنها وقتى دیدند تیم ملى هنوز نرسیده، رفتند جلوى در ورزشگاه و منتظر اتوبوس ملى پوشان ایستادند تا با آنها وارد ورزشگاه شوند. ضمن اینكه همزمان بازیكنان را تشویق مى كردند یا از آنها امضا مى گرفتند.

یغما!

برفش در تهران مى آید، سوز و سرمایش به كیش مى رود! دیروز هواى كیش خیلى سردتر از قبل شده بود. تمرین دیشب تیم ملى در دماى 15 درجه بالاى صفر برگزار شد در حالى كه 24 ساعت قبل تمرین تیم ملى در دماى 21 درجه برگزار شده بود. تازه باد شدیدى هم در جزیره مى وزید كه همه را مجبور كرده بود شال و كلاه كنند! البته باز هم خیلى بهتر از این بود كه تیم ملى در تهران و در دماى نزدیك صفر درجه تمرین كند.

45 دقیقه تأخیر

همه فكر مى كردند تمرین تیم ملى ساعت 17:30 شروع مى شود. این خبر دهان به دهان پیچیده بود و حتى به گوش هواداران تیم ملى نیز رسید. اما ساعت 17:30 كه خبرنگاران به ورزشگاه المپیك كیش رفتند، هیچ اثرى از تیم ملى نبود. 45 دقیقه بعد اتوبوس تیم ملى به ورزشگاه رسید و ملى پوشان یكى یكى از پله ها پایین آمدند. تمرین از ساعت 18:15 شروع شد. مثل دو روز قبل.