تبیان، دستیار زندگی
موضوع آنلکا آن‌قدر مهم شده که حتی رئیس جمهور فرانسه را نیز مجبور به واکنش کرده است .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمامش کنید، این یک دستور است

آنلکا و دومنک

موضوع آنلکا آن‌قدر مهم شده که حتی رئیس جمهور فرانسه را نیز مجبور به واکنش کرده است .

سیاستمداران فرانسه از رئیس جمهور این کشور گرفته تا رده‌های پایین‌تر به علاوه تعداد زیادی از ستارگان سابق فوتبال فرانسه از وضعیت بحرانی و حاشیه‌هایی که از داخل در حال منفجر کردن این تیم است، انتقاد کردند.

نیکولا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه از وزیر ورزش خود خانم روسلین باچلات خواست به حضور خود در آفریقای جنوبی ادامه دهد تا با پاتریک اورا کاپیتان تیم ملی فرانسه، ریمون دومنک سرمربی این تیم و رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه ژان پیر اسکالته صحبت کند. روسلین باچلات در این مورد گفت: «او (سارکوزی) مانند من حامل پیغام خشم مردم فرانسه از وضعیت کنونی است و اعضای تیم ملی را به وقار و مسئولیت‌پذیری دعوت می‌کند. ما از مسئولین تیم ملی می‌خواهیم که هرچه زودتر این مسائل را تمام کنند، این یک دستور است نه یک خواهش!»

وقتی از او پرسیدند که آیا مجازاتی برای این اقدامات در نظر گرفته خواهد شد، گفت: «الان وقت مناسبی برای گرفتن تصمیمات انضباطی نیست اما به زودی نوبت به این کار هم می‌رسد.»

انتقاد وزیر اقتصاد فرانسه

کریستین لاگارد وزیر اقتصاد فرانسه، و عضو سابق تیم ملی شنای فرانسه، از اقدام بازیکنان تیم فوتبال این کشور مبنی بر تحریم تمرینات در حمایت از نیکولا آنلکا که به دلیل توهین به دومنک اخراج شده بود، به شدت انتقاد کرد.

تیم ملی فرانسه

او در گفتگو با تلویزیون LCI گفت: «من واقعا شگفت‌زده‌ام زیرا همانطور که می‌دانید من هم قبلا لباس تیم ملی فرانسه را به تن کرده‌ام و می‌دانم که وقتی شمما لباس تیم ملی را می پوشید مسئولیت پذیری را باید به شخصیت خود اضافه کنید. اولین مسئولیت شما این است که بهترین در رشته خود باشید اما در عین حال باید از نظر اخلاقی و انضباطی نیز یک الگو باشید زیرا میلیونها نفر شما را می‌بینند. بچه‌های کوچک، جوانان و ورزشکارانی که همه شما را به عنوان یک الگو می‌شناسند. بنابراین خویشتن داری باید در سرلوحه کار یک ملی‌پوش باشد، موضوعی که متاسفانه در تیم فوتبال ما به هیچ وجه دیده نمی‌شود.»

پتی: واقعا غیرقابل تحمل است

اما برخی از ستارگان سابق فوتبال فرانسه نیز رفتار اخیر اعضای تیم ملی فرانسه را تقبیح کردند. امانوئل پتی که در فینال جام جهانی 1998 یکی از گل‌های پیروزی فرانسه مقابل برزیل را به ثمر رساند دراین مورد گفت: «واقعا غیر قابل تحمل است. این کارها اصلا حرفه‌ای نیست.»

بیسنته لیزارازو دیگر پیشکسوت فوتبال فرانسه هم گفت : «در این تیم هیچکس خویشتن‌داری و خونسردی ندارد و همه می‌خواهند با هم درگیر شوند. این نشان می‌دهد که دیگر هیچکس مسئولیتی در قبال تیم ملی فرانسه احساس نمی‌کند و این یک خطر واقعا جدی است.»

آنلکا در دیدار با اروگوئه

فرانسه بدون آنلکا تمرین کرد

پس از اخراج آنلکا، شرایط تیم ملی فرانسه هنوز عادی نشده است و بازیکنان تیم ملی فرانسه امروز صبح بعد از جنجالهای فراوانی که در اردوی تیمشان به وجود آمد و یک روز پس از امتناع از حضور در تمرینات، بالاخره تمرین کردند.

آنها حدود ساعت 11 صبح تمرین خود را با دویدن سبک دور زمین در مجموعه ورزشی زمین رویاها در نیسنا شروع کردند و سپس داورن مربی بدنساز تیم حرکات کششی را با بازیکنان انجام داد. سپس اعضای تیم به مرور کارهای تاکتیکی به مدت حدود 30 دقیقه پرداختند.

همچنین به نوشته روزنامه اکیپ نیکولا آنلکا مهاجم اخراجی تیم ملی فرانسه از آفریقای جنوبی به لندن رفت.

آنلکا که از فوتبال ملی هم خداحافظی کرده، به تعطیلات می رود تا چند هفته دیگر که تمرینات پیش فصل تیم چلسی شروع می شود و او باید تیمش را همراهی کند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری