تبیان، دستیار زندگی
تا پایان سال جاری 38 مرکز مشاوره و راهنمایی به آموزش و پرورش افزوده خواهد شد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراکز مشاوره و راهنمایی آموزش و پرورش افزایش می یابد

مدرسه ما

مدیر مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان گفت: تا پایان سال جاری 38 مرکز مشاوره و راهنمایی به آموزش و پرورش افزوده خواهد شد.

حسین جعفری درگفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا با بیان این که در حال حاضر 154 مرکز در این رابطه وجود دارد، افزود: مراکز راهنمایی و مشاوره آموزش و پرورش برای اولیا دانش‌آموزان، فرهنگیان و خود دانش‌آموزان است که به طور متوسط سالانه بالغ بر صدهزار نفر به این مراکز مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش تعداد مراکز ادامه داد: طبق برنامه بلند مدتی که طراحی شد و با مساعدت وزیر آموزش و پرورش طی برنامه 5 ساله هر منطقه و ناحیه آموزش و پرورش حداقل دارای یک مرکز راهنمایی و مشاوره خواهد بود که امسال براساس شرایط موجود استان‌ها حداقل 38 مرکز فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

مدیر مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان یادآور شد:  طی هفته‌ آینده یک مرکز در خراسان جنوبی، 3 مرکز در آذربایجان غربی، 3 مرکز در استان زنجان و 5 مرکز در خراسان رضوی افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مراکز کمیته‌های تخصصی برای مشاوره باید نیروی انسانی را مشخص کرده و پس از کسب مجوز و فراهم آمدن مکان و تجهیزات برای افتتاح مرکز اقدام کنند.

جعفری با اشاره به علت مراجعه صد هزار نفر در سال به این مراکز خاطر نشان کرد: اعتماد بیش‌تر مردم به مراکز مشاوره آموزش و پرورش فرهنگی بودن این نهاد است و علاوه بر آن مردم آموزش و پرورش را مأمن خود می‌دانند.

وی اضافه کرد: افزایش آسیب‌های اجتماعی در سال‌های اخیر و افزایش نیاز مردم به مشاوره از دیگر دلایل افزایش مراجعه به مراکز است.


خبرگزاری پانا

گروه مدرسه اینترنتی سایت تبیان - تنظیم: نوربخش