تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال اسپانیا، قهرمان مسابقات فوتبال یورو 2008 از سد هندوراس گذشت و برای راهیابی به مرحله دوم رقابت‌های جام جهانی 2010 امیدوار شد .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره گل پرتغال، پیروزی اسپانیا

اسپانیا - هندوراس

تیم ملی فوتبال اسپانیا، قهرمان مسابقات فوتبال یورو 2008 از سد هندوراس گذشت و برای راهیابی به مرحله دوم رقابت‌های جام جهانی 2010 امیدوار شد.

به نقل از مهر، دور دوم از مرحله گروهی مسابقات فوتبال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی شب گذشته با برگزاری یک دیدار از گروه H به پایان رسید که طی آن تیم ملی فوتبال اسپانیا با 2 گل مقابل هندوراس به برتری رسید.

در این بازی که با قضاوت "یوئیجی نیشیمورا" از ژاپن و در ورزشگاه "الیس پارک" شهر ژوهانسبورگ برگزار شد، برای تیم ملی فوتبال اسپانیا داوید ویا در دقایق 17 و 51 گلزنی کرد و زمینه ساز برتری تیمش شد. ویا که از سوی مسئولان برگزاری مسابقات به عنوان بهترین بازیکن دیدار اسپانیا - هندوراس انتخاب شد، در دقیقه 62 یک ضربه پنالتی را از دست داد.

برای تماشای این بازی بیش از 54 هزار تماشاگر به ورزشگاه الیس پارک آمده بودند و داور ژاپنی نیز دانیلو تورسیوس و امیلیو ایزاگاییره از تیم هندوراس کارت زرد نشان داد.

روز دوشنبه همچنین در دیگر دیدار برگزار شده از گروه H تیم ملی شیلی با تک گل دقیقه 75 مارکوس گونزالز از سد سوئیس گذشت تا صدرنشین 6 امتیازی گروه شود. در این گروه اسپانیا با 3 امتیاز و تفاضل گل 1+ رتبه دوم را به خود اختصاص داده است، سوئیس با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل صفر بر سکوی سوم ایستاده و هندوراس بدون امتیاز قعرنشین است.

شیلی - سوییس

یکی از نکات جالب این دیدار خارج شدن بیش از 10 بار کارت زرد و قرمز از جیب داور مسابقه بود.

این مسابقه برابر دیدگان بیش از 40 هزار تماشاگر و در ورزشگاه "پورت الیزابت" برگزار شد. ضمن اینکه "والون بهرامی" بازیکن تیم سوئیس در دقیقه 38 با دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین مسابقه اخراج شد. "والدو پونسه"، "هومبرتو سوآزو"، "کارلوس کارمونا"، "ماتیاس فرناندز"، "گری مدل" و "خورخه والدیویا" از تیم شیلی و "بلایسه انکوفو"، "ترانکویلو بارنه‌تا" و "گوخان اینلر" از تیم سوئیس هم بازیکنان اخطاری این دیدار بودند.

با این شرایط چهره تیم‌های صعودکننده از گروه H در دیدارهای روز پایانی مشخص خواهد شد و چه بسا در نهایت با تفاضل گل دو تیم برتر گروه به مرحله دوم راه یابند.

اما در دیگر دیدار که از گروه G جام جهانی 2010 برگزار شد تیم فوتبال پرتغال موفق شد با هفت گل نماینده آسیا را شکست دهد.

در این دیدار که با قضاوت "پابلو آنتونیو پوزو کوئینتروس" از شیلی و در ورزشگاه "گرین پوینت" برگزار شد، تیاگو (60 و 89)، رائول میرلس (29)، سیمائو سابروسا (53)، هوگو آلمیدا (56)، داسیلوا لیتسون (81) و کریستیانو رونالدو (88) برای تیم پرتغال گل زدند.

در این مسابقه که برابر دیدگان 60 هزار تماشاگر برگزار شد، پدرو مندس و تیاگو از تیم پرتغال و پاک جول جین و یونگ جو هونگ از تیم کره شمالی بازیکنانی بودند که با کارت زرد داور جریمه شدند.

این پرگل ترین بازی جام جهانی 2010 تا امروز بود و سنگین ترین شکستی که تیم‌های آسیایی در جریان این رقابت‌ها متحمل شده‌اند.

این دو تیم یکبار دیگر در جام جهانی 1966 برابر هم به میدان رفته بودند که در آن مسابقه در حالیکه تیم کره شمالی با 3 گل از پرتغال پیش بود، با درخشش اوزه بیو این تیم اروپایی در نهایت به برتری 5 بر 3 برابر حریف آسیایی دست یافت.

با این نتیجه تیم برزیل همچنان با 6 امتیاز صدرنشین گروه G است. پرتغال با 4 امتیاز، ساحل عاج با یک امتیاز و کره شمالی بدون امتیاز به ترتیب رده‌های دوم تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری