تبیان، دستیار زندگی
سفید‌برفی و هفت‌كوتوله» به‌صورت یك فیلم زنده سینمایی دوباره‌سازی می‌شود. سال‌ها پس از نمایش موفقیت‌آمیز نسخه كارتونی قصه سفید‌برفی، صنعت سینما قصد دارد نسخه زنده آن را با حضور گروهی از بازیگران تازه‌وارد و قدیمی سینما، دوباره تهیه و تولید كند. به گزا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سفید‌‌برفی زنده می‌شود

سفید‌‌برفی زنده می‌شود

سال‌ها پس از نمایش موفقیت‌آمیز نسخه كارتونی قصه سفید‌برفی، صنعت سینما قصد دارد نسخه زنده آن را با حضور گروهی از بازیگران تازه‌وارد و قدیمی سینما، دوباره تهیه و تولید كند.

به گزارش همشهری ، نسخه جدید كه با نام «سفید‌برفی» ساخته و اكران عمومی خواهد شد، به‌دنبال موفقیت كلان مالی و انتقادی نسخه جدید و زنده «آلیس در سرزمین عجایب» (ساخته تیم برتون) تولید خواهد شد. برت راتنر كارگردان و تهیه‌كننده سینما كه قبل از این كمدی اكشن «ساعت شلوغی»‌را با بازی جكی‌چان ساخته است، تهیه‌كننده اصلی نسخه تازه سفید‌برفی است. او این افسانه كلاسیك دنیای سینما را با همكاری شركت مستقل فیلمسازی رلتیولی‌مدیا تهیه خواهد كرد.

سال‌ها پس از نمایش موفقیت‌آمیز نسخه كارتونی قصه سفید‌برفی، صنعت سینما قصد دارد نسخه زنده آن را با حضور گروهی از بازیگران تازه‌وارد و قدیمی سینما، دوباره تهیه و تولید كند.

كار نوشتن فیلمنامه نسخه تازه فیلم را ملیسا والاك انجام داده است. او می‌گوید فیلمنامه‌اش شباهت‌های خیلی زیادی به نسخه اوریژینال و انیمیشن كمپانی والت‌دیزنی دارد؛ به‌این ترتیب، خط اصلی قصه فیلمنامه او هم درباره دختر جوانی است كه پس از خوردن سیبی سمی كه یك جادوگر بدجنس به وی می‌‌دهد، طلسم ‌شده و به خواب فرو می‌رود. با این حال، ماجراهای تازه‌ای هم به این قصه اضافه شده كه در نسخه انیمیشن آن وجود نداشته است.

راتنر درباره نسخه جدید می‌گوید: «این فیلم دقیقا همان چیزی نیست كه پدربزرگ‌ها و مادر‌بزرگ‌های ما در دوران كودكی و نوجوانی خود تماشا كرده‌اند و از دیدن آن لذت بردند. ملیسا والاك برای نوشتن فیلمنامه فیلم، سفری به دل افسانه‌های محلی و 500ساله رفت و چیزهایی را به قصه فیلمنامه‌اش اضافه كرد كه در نسخه انیمیشنی كمپانی والت‌دیزنی، توجه زیادی به آنها نشده بود.

چند كاراكتر تازه‌، وارد قصه نسخه ما می‌شود كه یكی از آنها یك اژدها است. این اژدها در قصه اوریژینال سفید‌برفی حضور داشت. به اعتقاد من والت‌دیزنی با تولید انیمیشن سفید‌برفی و هفت‌كوتوله یكی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین محصولات كل تاریخ سینما را ارائه داد. فیلم ما قصد رقابت با آن اثر كلاسیك را ندارد، ضمن اینكه لحن كمدی آن قوی‌تر از فیلم والت‌دیزنی خواهد بود. نسخه اوریژینال برای زمان خودش ساخته شد و نسخه ما هم حال‌وهوای زمانه خودش را خواهد داشت.»

نسخه اصلی و كارتونی فیلم سفید‌برفی در سال1938 اكران عمومی شد و اكنون لقب یكی از آثار كلاسیك دنیای سینما را به خود اختصاص داده است. این فیلم توسط دیوید هند كارگردانی شد و معلوم نیست نسخه جدید زنده آن را خود راتنر كارگردانی خواهد كرد یا خیر. نسخه جدید فیلم سفید‌برفی در شرایطی وارد مرحله تولید می‌شود كه صنعت سینما مدتی قبل اعلام كرد قصد تولید فیلمی مستقل درباره كاراكتر منفی این فیلم یعنی ملكه بدجنس و جادوگر را دارد. این ملكه، موجودی قدبلند با یك ردای سیاه بود كه یك پرنده سیاه همیشه او را همراهی می‌كند.

در نسخه انیمیشنی لوسیل لاورمه به‌جای این جادوگر بدطینت صحبت كرد. این فیلم جدید قرار است به‌صورت انیمیشن تهیه شود، ولی هنوز مشخص نیست چه زمانی به مرحله تولید می‌رسد. دنیای سینما قبل از این در سال1997 فیلم كمترشناخته‌شده «سفید‌برفی، افسانه وحشت» را تهیه كرد كه براساس قصه سفید‌برفی ساخته شد. سیگورنی ویور و سام نیل بازیگران این فیلم بودند.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی