تبیان، دستیار زندگی
تابستان سال 65 بود و دشمن بعثی به گرفتن ارتفاع 402 سومار چشم طمع دوخته و مدت زیادی بود كه هرازچندگاهی حمله می‌كرد و با شكست و ناكامی برمی‌گشت، ولی تابستان سال
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مردانه در کمین دشمن

تاریخ دفاع مقدس ما مملو از رشارت ها و سلحشوری های مردان و زنان این سرزمین است که گمنامی را از خود به یادگار گذاشته اند با توجه به مطالب کمی که از این شهید به یادگار داشتیم شما عزیزان را به خواندن این مطلب که در روزنامه جمهوری اسلامی درج شده دعوت می کنیم  :

تابستان سال 65 بود و دشمن بعثی به گرفتن ارتفاع 402 سومار چشم طمع دوخته و مدت زیادی بود كه هرازچندگاهی حمله می‌كرد و با شكست و ناكامی برمی‌گشت، ولی تابستان سال 65 عزم خود را بر این قرار داده بود كه به هر نحو ممكن ارتفاع مهم 402 سومار را كه بمانند نگینی در منطقه بود از ما بگیرد و اگر موفق می‌شد، از روی این ارتفاع دشمن می‌توانست منطقه سومار و نفت‌شهر را زیر دید و تیر خود قرار داده و در نتیجه ما به مشكلاتی برمی‌خوریم.

رزمندگان

ده روز پشت سرهم حمله كرد، یك شب با دو تیپ كماندویی و حمایت توپخانه و ادوات زرهی حمله سنگینی را شروع كرد. بچه‌ها تا ساعت حدود 11 شب مقاومت جانانه‌ای كردند، تعداد زیادی شهید و مجروح دادیم، تعدادی كه مانده بودند دیدند كه نمی‌توانند مقاومت كنند، تصمیم گرفتند از ارتفاع پایین بیایند و عقب‌نشینی نمایند. در این لحظه مردی از تبار قهرمانان و یكی از مردان دلاور روزگار بنام ستوانیار دوم "اسماعیل عودی" جمعی تیپ 2 لشكر 88 زرهی سیستان وبلوچستان به مانند حبیب بن مظاهر غرید و به تنهایی به بعثیون كافر حمله برد، چند عدد فشنگی را كه داشت شلیك كرد و بعد هم با جنگ تن به تن تعدادی از كماندوهای عراقی را به درك واصل كرد.

یكی از مردان دلاور روزگار بنام ستوانیار دوم "اسماعیل عودی" جمعی تیپ 2 لشكر 88 زرهی سیستان وبلوچستان به مانند حبیب بن مظاهر غرید و به تنهایی به بعثیون كافر حمله برد، چند عدد فشنگی را كه داشت شلیك كرد و بعد هم با جنگ تن به تن تعدادی از كماندوهای عراقی را به درك واصل كرد

وقتی نیروهای خودی این رشادت و جسارت و مردانگی را دیدند روحیه گرفتند و مجددا برگشتند و چنان جنگیدند كه داخل كانال های ارتباطی 402 پر از جنازه بعثیون مزدور شد. در این عملیات در حالی كه شهید عودی درگیر با دو نفر از كماندوهای عراقی به حالت یقه به یقه و جنگ تن به تن بود توسط یكی از سربازان عراقی مورد اصابت گلوله از پشت‌سر قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

من همیشه و همه جا گفته‌ام: این حركت و شهامت و بی‌باكی شهید اسماعیل عودی او را جاودانه كرد، ارتفاعات 402 سومار هیچ وقت او را فراموش نخواهد كرد.

شهید اسماعیل عودی آن شب خود یك لشكر شد برای دفع تجاوز، واقعا مردانه جنگید و مردانه به شهادت رسید.

بخش هنرمردان خدا - سیفی