تبیان، دستیار زندگی
روانپزشك نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از خودكشی یادداشتی را برجای گذاشت كه در آن بنیامین نتانیاهو را عامل پایان دادن به زندگی خود معرفی كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تانیاهو روانپزشك خود را كشت

روانپزشك نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از خودكشی یادداشتی را برجای گذاشت كه در آن "بنیامین نتانیاهو " را عامل پایان دادن به زندگی خود معرفی كرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره به قلم "مایكل اسمیت "، "موشه یاتوم " روانپزشك برجسته اسرائیلی كه انواع مختلف بیماری‌های روانی را در طول دوره اشتغال خود درمان كرده بود، در 13 ژوئن (23 خردادماه) در خانه خود در تل‌آویو در حالی پیدا شد كه ظاهراً بر اثر شلیك گلوله به خود، خودكشی كرده بود.

یك یادداشت خودكشی در كنار وی یافت شد كه در آن نوشته شده بود كه "بنیامین نتانیاهو "، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی كه در 9 سال گذشته بیمار وی بوده است، "عمر مرا به پایان رساند "

نتانیاهو،

وی در این یادداشت نوشته بود: من دیگر نمی‌توانم بیش از این تحمل كنم. سرقت، رستگاری است، آپارتاید، آزادی است، فعالان صلح، تروریست‌ هستند، قاتل، خودپدافند است. سرقت ادبی، قانونی است. فلسطینیان، اهل اردن هستند، ضمیمه سازی، نجات است. پایانی برای این تناقضات وجود ندارد. فروید قول داد كه عقلانیت در نفس غریزی حكمرانی كند اما وی هرگز با بنیامین نتانیاهو ملاقاتی نداشته است. این فرد [نتانیاهو] می‌گوید كه گاندی، پنجه بوكس را اختراع كرد.

بر اساس این گزارش، روانپزشكان با گرایش بشر به پردازش حقیقت به منظور جلوگیری از تقابل احساسی با موضوعات مشكل‌زا آشنا هستند اما یاتوم ظاهراً از چیزی شگفت‌زده شده بود كه وی "آبشار دروغ‌ " نامید كه این آبشار از برجسته‌ترین بیمار خود [نتانیاهو] فوران می‌شد.

دفترچه یادداشت یاتوم از هم پاشیدگی پی در پی شخصیت این روانپزشك اسرائیلی كه زمانی شكست‌ناپذیر بود و تحت سیل توجیهات عقلانی نتانیاهو، دچار شكست شخصیتی شد را به طور جزئی توضیح می‌داد.

"یوسی بیچر " همسایه یاتوم كه خانواده وی اغلب با این روانپزشك اسرائیلی سفر می‌كردند، گفت: من كاملا شگفت‌زده شدم. موشه انسانی با شخصیت كاملی بود و قبل از آنكه كار درمانی نتانیاهو را آغاز كند چندین بیمار اسكیزوفرنی را درمان كرده بود. هیچ‌گونه اشاره‌ای به این مطلب نكرده بود كه بنیامین با دیگر بیمارانش متفاوت است.

این گزارش می‌افزاید، اما گویی این مورد با بقیه موارد بیماران متفاوت بوده است. یاتوم از آنجایی‌كه نمی‌توانست بنیامین نتانیاهو را به درك واقعیت سوق دهد و پیشرفتی در این زمینه حاصل آورد، به طرز فزاینده‌ای افسرده ‌شد و نهایتاً زمانی‌كه تلاش می‌كرد تا افكار نتانیاهو را كه وی در یادداشت‌های خود از آنها به عنوان "حفره‌ سیاه تناقض‌گویی " نام برده بود، درك كند، چندین بار سكته كرد.

نتانیاهو،

اولین سكته یاتوم زمانی رخ داد كه نتانیاهو اعلام كرد كه حمله یازدهم سپتامبر به واشنگتن و نیویورك خوب بود. دومین سكته وی متعاقب آن در جلسه‌ای رخ داد كه نتانیاهو اصرار داشت كه ایران و نازی‌ها یكسان و برابر هستند و سكته سوم زمانی رخ داد كه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برنامه هسته‌ای ایران را یك "اتاق گاز فرّار " خواند و اعلام كرد كه تمامی یهودیان سراسر جهان به طور دائمی در "آشویتس " به سر می‌برند.

تلاش‌های یاتوم برای آرام كردن حملات عصبی نتانیاهو منجر شد تا یاتوم در تنگنا قرار گیرد و فشار زیادی را تحمل كند و نهایتاً این تلاش‌ها با شكست مواجه می‌شد.

در یكی دیگر از یادداشت‌های یاتوم آورده شده بود كه بهانه‌های نتانیاهو همیشه مشابه بود. نتانیاهو می‌گفت یهودیان در شرف نابودی به دست‌های نژادپرست غیریهودیان هستندو تنها راه این مشكل به وسیله یك قتل عام نهایی حاصل می‌شود.

بر اساس این گزارش، ظاهراً یاتوم در تلاش بود تا یادداشت‌های خود درباره نتانیاهو را به صورت یك كتاب درآورد. چندین فصل از این دست‌نوشته‌های ناتمام با عنوان Psychotic On Steroids (دیوانه استروئیدی) در مطالعات وی یافت شد. گزیده‌ای از این یادداشت‌ها در خصوص ذهن و افكار نتانیاهو در زیر آورده شده است.

دوشنبه، 8 مارس

"بنیامین، برای جلسه بعدازظهرش ساعت 15:00 آمد. در ساعت 16:00 وی از رفتن امتناع كرد و مدعی شد كه خانه من برای اوست. سپس او مرا در طول شب در زیرزمین زندانی كرد در حالی‌كه با دوستان خود در طبقه بالا به خوشگذرانی گذراند. وقتی تلاش كردم تا فرار كنم، مرا تروریست خطاب كرد و به من دستبند زد. من از او خواستار بخشش شدم اما او به من گفت كه هرگز نمی‌تواند به كسی كه وجود خارجی ندارد و هرگز وجود نداشته است، چنین لطفی كند.

منبع:فارس

نظیم برای تبیان:سید ابراهیمی