تبیان، دستیار زندگی
روزنامه آلمانی "بیلد" روز یكشنبه در صفحه ورزشی خود، مصاحبه مفصلی را از "علی كریمی" مهاجم تیم ملی ایران و بازیكن ایرانی تیم بایرن مونیخ آلمان منتشر كرد. كریمی در این مصاحبه به سوالهای خبرنگار پاسخ گفته و درباره مسایل بسیاری ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه علی كریمی با روزنامه آلمانی بیلد


روزنامه آلمانی "بیلد" روز یكشنبه در صفحه ورزشی خود، مصاحبه مفصلی را از "علی كریمی" مهاجم تیم ملی ایران و بازیكن ایرانی تیم بایرن مونیخ آلمان منتشر كرد.

كریمی در این مصاحبه به سوالهای خبرنگار پاسخ گفته و درباره مسایل بسیاری اظهار نظر كرده است.

مشروح مصاحبه كریمی با این روزنامه آلمانی كه در یك رستوران ایرانی در شهر مونیخ انجام شده، به شرح ذیل است :

س - شما بعنوان یك بازیكن مسلمان، چگونه خود را با شرایط تیم بایرن تطبیق می‌دهید.

ج - من در این زمینه مشكلی ندارم. البته یقینا در رختكن تیم بایرن جانماز پهن نمی‌كنم اما همانند انسان ‌های دیگر با اعتقاد به خدا در قلبم برای خود دعا می‌خوانم.

س - ظاهرا شما الكل نمی‌نوشید و در تبلیغات حامی اصلی تیم بایرن كه یك شرك آبجوسازی است هم شركت نكردید، دلیل این كار چیست ؟

ج - من الكل را اصلا دوست ندارم ولی از مسوولان بایرن هم به این دلیل كه مرا مجبور نكردند در عكس تبلیغاتی این شركت حضور داشته باشم، تشكر می‌كنم. مردم ایران دوست ندارند چنین عكسی را از من مشاهده كنند.

س - آیا شما بعنوان یك مسلمان تا بحال به مكه رفته‌اید؟

ج - من پنج بار تاكنون به شهر مكه سفر كرده‌ام. دو نوبت با تیم ملی فوتبال ایران و سه بار هم با تیم سابق خودم الاهلی امارات.

س - آیا شما بجز علی، اسم دیگری هم دارید؟

ج - اسم كامل من محمدعلی كریمی است. این موضوع را كسی نمی‌داند به همین خاطر همیشه اسم مرا به صورت كوتاه، علی خطاب می‌كنند.

س - برخی‌ها با استفاده از نام اسلام مبادرت به انجام حملات تروریستی می‌كنند، این موضوع چه تاثیری بر شما بعنوان یك مسلمان دارد؟

ج - من سعی می‌كنم از موضوعات سیاسی كنار باشم ولی واقعا از این بابت متاسفم. من امیدوارم كه همه انسانها و پیروان همه ادیان بدور از جنگ و بطور مسالمت‌آمیز و با احترام در این دنیا با هم زندگی كنند.

س - شما هفت هفته بصورت مجردی در مونیخ زندگی می‌كنید، آیا دلتان برای خانواده تنگ نشده است؟

ج - خیلی، همسر من سحر و فرزندانم "هواش" و "هیرسا" هنوز در تهران زندگی می‌كنند ولی تا دو سه هفته دیگر به من ملحق خواهند شد.

س - صورتحساب ماهانه تلفن شما چقدر است ؟

ج - خوشبختانه هنوز صورتحساب تلفن دریافت نكرده‌ام.

س - خانم‌ها در ایران حق ندارند به استادیوم فوتبال بروند، پدر و مادر شما چه زمانی به مونیخ می‌آیند تا بازی شما را در استادیوم ببینند؟

ج - باید دید چه می‌شود، من خیلی خوشحال می‌شوم كه والدین خود را ببینم اما متاسفانه پدر من از سفر كردن با هواپیما می‌ترسد.

س - آیا پدر و مادر، شما را تشویق كردند كه فوتبالیست بشوید؟

ج - شرایط خانوادگی ما متوسط است، پدر من كارمند بود و مادرم نیز زنی خانه دار، به همین دلیل اینكه من می‌خواستم یك بازیكن فوتبال باشم و فوتبال را بعنوان شغلی برای آینده خود برگزینم، موضوع اصلی خانواده ما نبود.

س - شما كجا توانستید تكنیك عالی خود را در فوتبال بدست آوردید؟

ج - من فوتبال را در بازیهای روزمره خود در خیابان و با دوستان و سه برادرم آموختم و به‌نظرم آنجاست كه انسان برای ورزش آمادگی و استحكام لازم را برای بازی بدست می‌آورد.

س - بعد از كمپ آمادگی سختی كه پشت سرگذاشتید، به نظر می‌رسد در حال حاضر در فرم عالی هستید، شما می‌توانید هم تهاجمی، هم چپ، هم راست و هم دفاعی بازی كنید. آیا این استعداد همه‌فن حریف شما مادرزادی است و یا شما برای آن تمرین كرده‌اید؟

ج - اگر فلیكس ماگات (سرمربی تیم بایرن مونیخ) از من بخواهد، در پست دروازه‌بانی هم بازی خواهم كرد، همانطور كه برادر من بازی خود را بعنوان دروازه‌بان شروع كرد.

من در ابتدا یك بازیكن راست پا بودم و برای همین هم در واقع برای بازی با پای چپ كمبودهایی داشتم ولی آن قدر تمرین كردم كه پای چپ ضعیفم به خوبی پای راست شد، اما در رابطه با وضعیت فرم بدنی خودم احساس می‌كنم در حدود ? 60تا ? 70درصد در آمادگی قرار دارم.

س - چه انگیزه‌ای برای بازی فوتبال به صورت حرفه‌ای داشتید؟

ج - اگر كسی انگیزه نداشته باشد، نمی‌تواند هیچ وقت یك فوتبالیست خوب بشود اما آیا شما كسی را می‌شناسید كه از یك خانواده متمول موفقیت بزرگی در فوتبال كسب كرده باشد ؟

س- شما در سال ? 2004بعنوان بازیكن سال آسیا انتخاب شدید و مردم، شما را بعنوان مارادونای آسیا می‌شناسند آیا این موجب غرور شما می‌شود؟

ج - چطور می‌شود مرا با "دیه گو آرماندو مارادونا" مقایسه كرد، این واقعا مسخره است. مارادونا، ستاره‌ای در آسمانهای فوتبال است كه قبلا وجود داشت و بعدها دیگر هیچ وقت نظیر آن وجود نخواهد داشت.

س - آیا شما هم مانند بازیكنان بایرن با مد روز پیش می‌روید؟

ج - طبعا من هم لباسهای قشنگ را دوست دارم اما فقط آن لباسهایی را كه خودم از آنها خوشم بیاید، می‌پوشم.

س - در مورد موهای بلندتان بگویید؟

ج - بله، خیلی از دوستان من به من توصیه كرده‌اند آنها را كوتاه كنم، شاید روزی این كار را بكنم شاید هم نه.

س - سه آرزوی بزرگ شما ؟

ج - برای همه آدم‌ها آرزوی سلامتی می‌كنم، امیدوارم هیچ چیزی موجب رنجش آنها نشود و بالاخره اینكه یك بازیكن ثابت در تیم بایرن مونیخ باشم.

 گفتگو با کریمی پس از گلزنی به لورکوزن 

 تمجید رسانه های خارجی از درخشش کریمی 

 گفتگوی مفصل علی کریمی با سایت فیفا 

 مارادونای آسیا ، مارادونای اروپا خواهد شد؟