تبیان، دستیار زندگی
مدیر مدارس غیردولتی آموزش و پرورش پایتخت با اعلام اینکه جزئیات شهریه همه‌ی مدارس غیردولتی هفته آینده بر روی سایت آموزش و پرورش شهر تهران قرار می‌گیرد گفت: مدیران مدارس باید نرخ تصویب شده را در تابلوی اعلانات در معرض عموم مراجعین نصب کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جزئیات شهریه مدارس غیردولتی تهران

وزارت آموزش و پرورش

مدیر مدارس غیردولتی آموزش و پرورش پایتخت با اعلام این که جزئیات شهریه همه‌ی مدارس غیردولتی هفته آینده بر روی سایت آموزش و پرورش شهر تهران قرار می‌گیرد گفت: مدیران مدارس باید نرخ تصویب شده را در تابلوی اعلانات در معرض عموم مراجعین نصب کنند.

مهدی جلالی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: شهریه ثابت و فوق برنامه تمامی مدارس غیردولتی به استناد ماده 15 قانون تاسیس و اجرای مصوبه 18 شورای نظارت مرکزی در بیست و هشتم فروردین امسال توسط مناطق آموزش و پرورش تعیین شده است.

هم اکنون حدود 175هزار دانش آموز در دو هزار و 263 مدرسه غیردولتی در شهر تهران مشغول به تحصیل هستند.

انعقاد قرارداد با ثبت نام کننده در دو نسخه

مدیر مدارس غیردولتی و آموزشگاههای علمی و آزاد آموزش و پرورش شهر تهران با بیان این که دریافت شهریه خارج از نرخ مصوب ممنوع است، ادامه داد: انعقاد قرارداد با ولی دانش آموز در دو نسخه الزامی است و والدین دانش آموزان دقت کنند که رسید پرداخت شهریه همراه با نسخه عقد قرارداد را نزد خود نگه دارند.

پیش از این معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش از افزایش شهریه مدارس غیردولتی تا سقف 15 درصد در سال تحصیلی آینده خبر داده بود.

تهیه پوستر متحدالشکل برای اعلام شهریه مدارس

جلالی همچنین اعلام کرد:امسال برای اولین بار شهریه مدارس غیردولتی در پوستر متحدالشکلی با مهر و امضای مدیر منطقه تهیه شده که مدیران باید در تابلوی اعلانات مدرسه نصب کنند.

به گفته جلالی شهریه مدارس غیردولتی شهر تهران در سال گذشته بین 650 تا چهار میلیون و 400 هزار تومان بوده است.

تحویل جزئیات فعالیت های فوق برنامه در هنگام ثبت نام

مدرسه

جلالی با اعلام این که شهریه ثابت مدارس غیردولتی به ازای ساعت مصوب هفتگی محاسبه شده، افزود: به منظور شفاف سازی و نظارت دقیق، عناوین و ساعات فعالیت فوق برنامه باید در هنگام ثبت نام در اختیار والدین دانش آموز قرار گیرد.

مدیر مدارس غیردولتی و آموزشگاه های علمی و آزاد آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: دریافت هرگونه وجه نقد با عناوینی همچون لباس فرم، تغذیه، سرویس مدرسه به صورت اجباری ممنوع است.

جلالی درباره شهریه پایگاه های تابستانی مدارس غیردولتی نیز با بیان این که دریافت شهریه مربوط به فعالیت های آموزشی و پرورشی پایگاه های تابستانی مدارس پس از اخذ مجوز از اداره کل بلامانع است، تاکید کرد: شرکت در کلاس های تابستانی مدارس غیردولتی اجباری نیست.

نظارت 200 بازرس بر عملکرد مدیران مدارس

مدیر مدارس غیردولتی و آموزشگاه های علمی و آزاد آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: امسال 200 بازرس برای نظارت بر مدارس غیردولتی فعالیت می کنند ضمن این که والدین دانش آموزان می توانند تخلفات موردی را به سامانه 1820 اطلاع رسانی کنند.


جام جم آنلاین

گروه مدرسه اینترنتی سایت تبیان - تنظیم: نوربخش