تبیان، دستیار زندگی
تولید انیمیشن «مال نافع»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تولید انیمیشن «مال نافع»

 پویا نمایی  کارتون  کارتن  کربلا  عاشورا  انیمیشن عاشورایی   عاشورا خندق

  1. انیمیشن «مال نافع» با محوریت سیره عملی پیامبر اسلام (ص) و
  2. با هدف معرفی وجوه والای شخصیتی خاتم پیامبران توسط فیلمساز
  3. تبریزی تولید شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، محمد پورعبدا... فرشباف سازنده این انیمیشن با اشاره به اینكه هر از چند گاهی برخی از محافل وابسته به صهیونیسم جهانی در نقاط مختلف جهان نسبت به ساحت آن حضرت هتاكی می‌كنند، گفت: همواره در صدد فرصتی بودم تا با یك كار فرهنگی پاسخگوی عمل آنها باشم از این رو بهترین راه مقابله را كار فرهنگی و هنری می‌دانم.

عضو باشگاه فیلمسازان دینی «رویش» افزود: این فیلم به همه آنهایی تقدیم شده كه با قلم‌ها، فیلم‌ها و كاریكاتورهایشان به ساحت پیامبر اسلام توهین كرده‌اند تا شاید با چهره واقعی آن حضرت آشنا شوند.

وی گفت: با وجود اینكه می‌دانم برخی از جشنواره‌های خارجی از پذیرش این فیلم امتناع خواهند كرد، اما فیلم را برای همه این جشنواره‌ها ارسال خواهم كرد تا دست كم هیئت بازبینی این جشنواره‌ها با گوشه‌ای از زندگی پیام‌آور رحمت آشنا شوند.

عضو بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی، زندگی حضرت محمد(ص) را حاوی نكات عبرت‌آموز بسیاری دانست و افزود: بسیاری از روایات و احادیث به قدری زیبا و هنرمندانه روایت شده‌اند كه كافی است در قالب‌های هنری ارائه شوند تا مخاطب جهانی خود را پیدا كنند.

فرشباف، نخستین مسیر جشنواره‌ای این فیلم را جشنواره بین‌المللی فیلم «رحمت» دانست و گفت: فیلم به تهیه‌كنندگی انجمن فیلم آذربایجان شرقی تولید شده است.

نویسنده و كارگردان «مال نافع»، برخی عوامل فیلم را به شرح زیر عنوان كرد: علی‌اكبر فرشباف: انیماتور، رعنا بهاری: طراحی محیط، امیر واحدی: طراحی شخصیت، پیمان براهین: مونتاژ، حجت‌الاسلام كریمی: مشاور مذهبی، محمدهادی امینی، مینا پناهی و شهرام خزرایی: دوبلاژ، مهرداد خوشكارمقدم: روابط عمومی و امین با حجب مدیر تولید. وی همچنین یادآور شد: فیلمنامه این انیمیشن با پژوهش از بحارالانوار و روضه‌الواعظین نگارش شده و فرازی از زندگی رسول گرامی اسلام با محوریت بذل و بخشش آن حضرت را به تصویر كشیده است.محمد پورعبدالله فرشباف پیش از این مدیریت تولید تله‌فیلم «شب سرباز» و بازی در تله‌فیلم‌های «به رنگ برف»، «مه لقا»، «رنگ‌های زندگی» و كارگردانی فیلم‌های «یك بشقاب ایدئولوژی» ،«بدون عنوان»، «دنیا گرد است» را در كارنامه دارد.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی