تبیان، دستیار زندگی
علی دایی می‌تواند بابت باقیمانده قراردادش از فدراسیون 450 میلیون غرامت می‌گیرد ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غرامت 450 میلیونی فدراسیون به دایی

علی دایی

علی دایی می‌تواند بابت باقیمانده قراردادش از فدراسیون 450 میلیون غرامت می‌گیرد. این علاوه بر 900 میلیونی است که به او پرداخت شده اگرچه دایی دوست دارد 550 میلیون تومان دیگر هم بگیرد

حسین عبداللهی یکی از اعضای کمیته انضباطی این خبر را در گفت و گو با فارس اعلام کرد تا یکی از جنجالی ترین احکام انضباطی تاریخ فوتبال ایران صادر شود.

او در این باره گفت: «رأی کمیته انضباطی صادر شد و طبق آن علی دایی از زمان برکناری از سرمربیگری تیم ملی تا زمان حضورش در پرسپولیس می‌تواند از فدراسیون بابت قراردادش دستمزد دریافت کند. که این زمان حدود 9 ماه است.در متن حکم مبلغی درج نشده است و در سال دوم هم مبلغ قرارداد توافقی است اما با توجه به اینکه میزان قرارداد دایی در سال اول 600 میلیون تومان بوده است در این گونه موارد کمیته انضباطی دستمزد سال اول را درنظر می‌گیرد که با توجه به 9 ماه بیکاری ایشان علی دایی می‌تواند حدود 450 میلیون تومان بابت سرمربیگری تیم ملی از فدراسیون دریافت کند.یعنی بابت هر ماه 50 میلیون تومان دستمزد می‌گیرد».

دایی سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال

عضو کمیته انضباطی تاکید کرد: «‌این رای قابل اعتراض است و طرفین حداکثر یک هفته پس از رؤیت حکم می‌توانند به آن اعتراض کنند».

در ماه‌های اخیر موضوع شکایت دایی جنجال های زیادی را در فوتبال ایران ایجاد کرده. کمیته انضباطی نزدیک به 2 ماه است که برای صدور حکم علیه فدراسیون فوتبال به جمع بندی رسیده بود اما رئیس فدراسیون مانع از ابلاغ این حکم می‌شد. حتی گفته می‌شود اختلاف بر سر این حکم و محکومیت فدراسیون فوتبال سبب جدایی قریب‌الوقوع قاضی شریفی از فدراسیون فوتبال خواهد شد.

به نظر می رسد علی دایی هم یکی از منتقدان به حکم صادره باشد چون او و وکیلش خواستار غرامتی یک میلیارد تومانی از فدراسیون فوتبال شده بودند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری