تبیان، دستیار زندگی
وضعیت ایده‌آلی دارم؛ او را در قطر شكست می‌دهم به راحتی به ركورد مورد نظرایوانف می رسم حدود 10 روز است كه 14 وزنه‌بردار با دعوت یوردان گئورگی ایوانف سرمربی تیم‌های ملی وزنه برداری در هتل صدف نوشهر گرد هم آمده‌اند تا خود را ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رضازاده خاطره خوشی از جابر سالم ندارد

وضعیت ایده‌آلی دارم؛ او را در قطر شكست می‌دهم
به راحتی به ركورد مورد نظرایوانف می رسم


حدود 10 روز است كه 14 وزنه‌بردار با دعوت یوردان گئورگی ایوانف سرمربی تیم‌های ملی وزنه برداری در هتل صدف نوشهر گرد هم آمده‌اند تا خود را برای دو مسابقه مهم در سال 2005 میلادی آماده كنند. یكی مسابقات قهرمانی آسیا اوایل مهر ماه در شهر دبی و دیگری مسابقات قهرمانی جهان در شهر دوحه كه اوایل آبان ماه است. از دیدگاه فوق ستاره وزنه‌برداری ایران، مسابقات دوحه برای ایران و خود او بسیار جدی است. حسین رضازاده امسال باید در خانه «جابر السالم» حریف بلغاری الاصل قطری خود او را شكست دهد.

دارنده دو مدال طلای بازی‌های المپیك در رشته وزنه‌برداری خاطره‌ی زیاد خوشی از آخرین رقابت خود با جابر السالم ندارد. حریف قطری كه همیشه رقیبی جدی برای قوی‌ترین مرد جهان بوده در سال 2003 اجازه كسب مدال طلا را در حركت یك ضرب به رضازاده نداد و او در این رقابت به مدال برنز بسنده كرد. (البته در این مسابقه نیز حسین رضازاده در حركت دو ضرب با قدرت به عنوان قهرمانی دست یافت.) اما این بار ستاره فوق‌ سنگین وزنه‌برداری ایران در خانه‌ی این حریف به مصاف جابر می‌رود.

حسین رضازاده قوی‌ترین مرد جهان، دارنده دو مدال طلای بازی‌های المپیك، دارنده دو مدال طلای جهان وی یكی از بهترین وزنه‌برداران قرن در مورد اردوی آمادگی نوشهر اظهار كرد: «در نوشهر همه چیز خوب است. بر طبق برنامه‌های تمرینی ایوانف تمرین می‌كنیم و از لحاظ تغذیه و اسكان شرایط خوبی را داریم.»

انجام یك وعده تمرینی ساعت 8 صبح هر روز (به غیر از جمعه‌ها) از جمله مهم‌ترین برنامه‌های وزنه‌برداران است. پس از آن ساعت 11 هر روز به دریا می‌روند و بر طبق دستور ایوانف باید در دریا شنا كنند. البته بازی با ماسه‌های كنار دریا نیز از جمله برنامه‌های تمرینی وزنه‌برداران است. رضازاده در این مورد به ایسنا می‌گوید: «امروز دریا طوفانی بود و به ساحل نرفتیم اما این مورد از جمله برنامه‌های تمرینی است. این مورد تاثیر بسزایی در روحیه‌ی وزنه‌برداران دارد. البته از لحاظ فیزیولوژیكی نیز بی‌اثر نیست.»

وی در مورد میزان آمادگی خود می‌گوید: «وضعیت من بسیار خوب است. من قبل از حضور در اردوی بلغارستان تمرینات خاص خود را انجام می‌دادم. در اردوهای بلغارستان و نوشهر نیز شرایط بهتری پیدا كردم و اكنون به مرز ركوردهای خوبی رسیده‌ام.»

روز جمعه یوردان گئورگی ایوانف برای دیدار با خانواده‌اش به بلغارستان سفر كرد. البته قبل از سفر نكات مهمی را اشاره كرد. برای این كه وزنه برداران به طور جدی تمرینات خود را انجام دهند ركوردهایی را برای وزنه‌برداران گذشت كه پس از پایان اردو همه باید به این ركوردها دست یابند.

قوی‌ترین مرد جهان در این رابطه خاطر نشان كرد: «ایوانف یك سری ركورد برای وزنه‌برداران گذاشته است كه به مسابقات آسیایی اعزام شوند. برای من ركورد 440 كیلوگرم در مجموع را گذاشته كه به راحتی به آنها می‌رسم. حالا باید نزدیك مسابقات آسیایی و جهانی شویم تا ببینم وضعیت به چه صورت است و چه كسانی اعزام می‌شوند. تیم وزنه‌برداری چین، بهترین تیم جهان و آسیا است. البته بنابر برخی اطلاعات این تیم نیز به علت دوپینگ دو سال محروم است. در صورت عدم حضور تیم چین، ایران حتی با تیم دوم خود نیز قهرمان آسیا می‌شود. با توجه به نزدیكی زمانی مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان باید دید چه وزنه‌بردارانی در این مسابقات حضور می‌یابند.»

دارنده دو مدال طلای فوق سنگین وزنه‌برداری جهان یادآور شد: «اگر چین در آسیا نباشد كار ما بسیار راحت است. باید دید ایوانف چه وزنه‌بردارانی را برای آسیایی اعزام می‌كند. همه وزنه‌برداران آماده‌اند و توانایی شركت در این دو مسابقه را دارند. اما مسابقات جهانی بسیار مهم است. به خصوص برای من كه باید جابر السالم را شكست دهم.»

تیم ملی وزنه‌برداری ایران با 14 وزنه‌بردار تا روز پنجم شهریور ماه در نوشهر خواهد بود و پس از آن اردو در تهران برگزار می‌شود. ایوانف نیز از ابتدای اردوی تهران به جمع ملی‌پوشان بازمی‌گردد.