تبیان، دستیار زندگی
در نخستین دیدار از رقابت‌های فوتبال جام صلح و دوستی، دیروز تیم پرسپولیس تهران با دوگل تیم شهید قندی یزد را شكست داد. این بازی كه ساعت 16دیروز در ورزشگاه آزادی برگزار شد با حساب 2 بر یك به سود تیم تهرانی پایان یافت. برای پرسپ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس با شوت باقری شهید قندی را برد


در نخستین دیدار از رقابت‌های فوتبال جام صلح و دوستی، دیروز تیم پرسپولیس تهران با دوگل تیم شهید قندی یزد را شكست داد.

این بازی كه ساعت 16دیروز در ورزشگاه آزادی برگزار شد با حساب 2 بر یك به سود تیم تهرانی پایان یافت. برای پرسپولیس علی انصاریان و كریم باقری در دقایق 41 و 60 گلزنی كردند و تك گل شهید قندی در دقیقه 73 توسط سزار گولر به ثمر رسید.

در نیمه‌ی نخست این بازی پرسپولیس متحول شده كه از اكثر نفرات جدیدش در فصل جدید سود می‌برد، بیشتر زمان بازی صاحب توپ و میدان بود اما ناهماهنگی میان این تركیب جدید و تعجیل هافبك‌ها و مهاجمان پرسپولیس در زدن ضربات آخر سبب شد تا این تیم در باز كردن دروازه‌ی حریف ناكام بماند.

شهید قندی نیز كه در این فصل شرایطی مانند پرسپولیس داشت و تغییراتی را در كادر فنی و تركیب تیمش ایجاد كرده است، در نیمه‌ی نخست بیشتر سعی در اداره‌ی بازی و شناخت بیشتر از حریف داشت.

پس از چند حمله از سوی تیم پرسپولیس، شوت كارلوس سانتوس مهاجم برزیلی در دقیقه‌ی 21 كه از زاویه‌ی بسته تیر دروازه‌ی فرشید كریمی را به لرزه درآورد نشان داد كه قندی در این دیدار به دنبال استفاده از ضدحمله‌هاست. در ادامه‌ی بازی عجله‌ی سهراب انتظاری و مهرزاد معدنچی سبب شد تا دو موقعیت مناسب گلزنی برای پرسپولیس از دست برود.

در دقیقه‌ی 38 نیمه‌ی اول دو حادثه‌ی پیاپی معدود تماشاگران حاضر در ورزشگاه را به وجد آورد.

ابتدا بازیكنان قندی یزد در موقعیت ضدحمله توپی را از جناح چپ بر روی دروازه پرسپولیس ارسال كردند كه فرشید كریمی در دو نوبت با واكنش‌هایش این فرصت‌ها را دفع كرد و بلافاصله در شروع مجدد مهرزاد معدنچی را در موقعیت گلزنی قرار داد كه ضربه‌ی این بازیكن با اختلاف اندكی در كنار دروازه به خارج از زمین رفت.

سرانجام در دقیقه‌ی 41 بازی حملات پرسپولیس نتیجه داد. پرتاب اوت علیزاده كه به نظر می‌رسد یكی از تاكتیك‌های تهاجمی پرسپولیس در فصل جدید باشد با ضربه‌ی سر مهرداد اولادی همراه شد كه توپ برگشت داده شده توسط دروازه‌بان را علی انصاریان به گل نخست تیم پرسپولیس تبدیل ساخت تا نیمه‌ی نخست این دیدار با نتیجه‌ی یك بر صفر خاتمه پیدا كند.

با‌ آغاز نیمه دوم بازیكنان قندی برای جبران گل خورده شیوه تهاجمی‌تری به خود گرفتند و در مقابل پرسپولیس نیز با توجه به برتری در میانه‌ی میدان سعی در ناكام گذاشتن حملات حریف و افزایش تعداد گلهای زده اش داشت.

در دقیقه‌ی 54 ارسال معدنچی از جناح چپ پس از عبور از مقابل علیزاده مهاجم پرسپولیس و دروازه‌بان قندی به صورت خطرناكی از كنار دروازه عبور كرد و به بیرون رفت.

در دقیقه‌ی 60 ارسال حامد كاویانپور برای مهرداد اولادی و پاس به موقع این بازیكن به كریم باقری سبب شد تا وی با ضربه‌ای استثنایی برای دومین بار دروازه‌ی تیم قندی یزد را باز كند.

در دقیقه‌ی 61 بازی داود سید عباسی در نخستین بازی‌اش برای پرسپولیس به جای سهراب انتظاری به میدان آمد.

پرسپولیس كه پس از گل دوم به شدت بر حملات خود افزوده بود در دقایق 63 و 65 دو فرصت گلزنی را توسط علیزاده و اولادی از دست داد.

سزار پایوا كه در درون دروازه‌ قندی چندان مطمئن نشان نداد، در دقیقه‌ی 70 با حركتی ابتدایی كارت زردی را از داور مسابقه دریافت كرد.

در دقیقه‌ی 73 سزار گولر آلمانی كه در نیمه دوم به میدان آمده بود با ضربه‌ای از پشت محوطه‌ی جریمه یكی از گل‌های خورده‌ی قندی را جبران كرد.

سه دقیقه‌ی بعد گولر بار دیگر دروازه‌ی پرسپولیس را با ضربه‌ی سر تهدید كرد كه فرشید كریمی به كمك مدافعان با سراسیمگی توپ را از محوطه‌ی جریمه دور كردند.

در ادامه بازی دو تیم و به خصوص تیم شهید قندی حملات بسیاری را روی دروازه یكدیگر انجام دادند اما در نهایت بازی با همان نتیجه 2 بر 1 به سود پرسپولیس تهران به پایان رسید.