تبیان، دستیار زندگی
او ابتدا قل دادن توپ، سپس پرت كردن آرام را روی زمین یاد می‌گیرد، بعد برداشتن توپ و پرتاب آن به سمت پایین و در نهایت پرتاب توپ به سمت بالا را فرا خواهد گرفت. پس اگر كودك شما هنوز 2 ساله نشده است، آموزش نحوه استفاده از توپ را با بازی‌هایی كه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مادر ، بهترین همبازی

بازی

یکی از هنر های یک مادر خوب ، توانایی او در بر قراری ارتباط مناسب با فرزندش در سنین مختلف می باشد. اولین ارتباط که می تواند خیلی مهم و مفید باشد، بازی کردن با کودک است.

انداختن، قل دادن و گرفتن توپ، موجب افزایش هماهنگی بین دست و چشم او می‌شود و سرعت و مهارت‌های حركتی كودك را افزایش می‌دهد.

كودك شما بین 3 تا 7 ماهگی یاد گرفته است كه اشیای مختلف را با دست بردارد، اما هماهنگی كامل دست كه او را قادر می‌كند توپ را قل بدهد یا به سمت چیزی یا كسی پرتاب كند، معمولا بین 18 ماهگی تا 3 سالگی حاصل می‌شود.

او ابتدا قل دادن توپ، سپس پرت كردن آرام را روی زمین یاد می‌گیرد، بعد برداشتن توپ و پرتاب آن به سمت پایین و در نهایت پرتاب توپ به سمت بالا را فرا خواهد گرفت. پس اگر كودك شما هنوز 2 ساله نشده است، آموزش نحوه استفاده از توپ را با بازی‌هایی كه شامل حركت دادن آن روی زمین و به اصطلاح قل دادن توپ می‌شوند و برای او راحت‌تر هستند و كمتر او را می ترسانند، آغاز كنید.

وقتی یك توپ آرام روی زمین به سمت او می‌آید، او نمی‌ترسد اما یك توپ كه در هوا با سرعت زیاد مستقیم به طرف سر یا بدن او حركت كند، ممكن است برای كودك ترسناك باشد. در داخل منزل می‌توانید از توپ‌های نرم یا اسفنجی به همراه یك سطل یا سبد به عنوان هدف، استفاده كنید. اگر در منزل شما یك راهروی طولانی وجود دارد، می‌توانید یك بازی بولینگ ساده برای او ترتیب بدهید.

كودكان معمولا چپ دست یا راست دست بودن خود را در سال دوم زندگی نشان می‌دهند، پس می‌توانید به دنبال علائم این مطلب باشید. اما ممكن است انتخاب كودك در طول مراحل بعدی رشد، تغییر كند؛

كودكان معمولا چپ دست یا راست دست بودن خود را در سال دوم زندگی نشان می‌دهند، پس می‌توانید به دنبال علائم این مطلب باشید. اما ممكن است انتخاب كودك در طول مراحل بعدی رشد، تغییر كند؛ پس اگر كودك شما هنوز هیچ كدام از دست‌هایش را بر دیگری ترجیح نمی‌دهد، لازم نیست نگران شوید.

بازی‌های آبی نیز در این سن برایش جالب هستند و موجب افزایش هماهنگی بین اعضای بدن كودك می‌شوند. بهتر است كودك را مرحله به مرحله با آب آشنا كنید و برای این كار، از خود كودك كمك بگیرید. بعضی از بچه‌ها دوست دارند كه سرشان را زیر آب ببرند، اما این كار برای برخی دیگر دشوار به نظر می‌رسد و مدتی زمان می‌برد.

بازی کودک

بعضی‌ها از آب بازی خوششان می‌آید، اما بعضی دیگر دوست دارند كه آرام، با دست یا پا با آب بازی كنند. بیشتر كودكان احساس شناور بودن برسطح آب را دوست دارند. اما سعی كنید بفهمید كه او از چه چیزی خوشش می‌آید یا با چه كاری راحت‌تر است و از همان جا شروع كنید.

لازم به یادآوری است كه حفظ امنیت كودك در آب خیلی مهم است و حتی اگر كودكتان در وان حمامش در آب نشسته و سرش بیرون است، در كنارش بمانید، زیرا وزن سر كودكان بیشتر از تنه‌شان است و ممكن است كودك در یك لحظه بچرخد و سرش زیر آب برود یا به جایی بخورد، بدون این‌كه جیغ و فریاد بزند یا گریه كند. پس با این تصور كه اگر شما چند دقیقه او را ترك كنید و اگر اتفاقی بیفتد با شنیدن صدای گریه خودتان را به او می‌رسانید، خطر نكنید.البته اگر احساس می‌كنید او میلی به بازی‌هایی از این دست ندارد، بهتر است او را وادار به این كار نكنید تا وقتی بزرگ‌تر شد، به آب علاقه بیشتری پیدا كند.

منبع : چهار دیواری - با تغییر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.