تبیان، دستیار زندگی
یا اینتر سوپر جام ایتالیا را از آن خود كرد امید برای قهرمانی اسكودتو اینتر با زدن یك گل در وقت اضافه سوپر جام ایتالیا را از چنگ یوونتوس درآورد. خوان سباستین ورون در دقیقه‌ی شش وقت اضافه نیمه دوم تك گل پیروزی بخش اینتر را به ث...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قهرمانی اینتر و بارسلونا در سوپر جام ایتالیا واسپانیا

اینتر سوپر جام ایتالیا را از آن خود كرد
امید برای قهرمانی اسكودتو


اینتر با زدن یك گل در وقت اضافه سوپر جام ایتالیا را از چنگ یوونتوس درآورد.

خوان سباستین ورون در دقیقه‌ی شش وقت اضافه نیمه دوم تك گل پیروزی بخش اینتر را به ثمر رساند.

سوپر جام كه پیش درآمدی است بر كالچو، امسال بین یوونتوس قهرمان سری A و اینتر قهرمان جام حذفی برگزار شد. در وقت قانونی بازی دو تیم فرصت‌های مسلمی را از دست دادند و حتی دیوید ترزگه مهاجم فرانسوی یووه می‌توانست در پایان نیمه نخست گلزنی كند اما، در آفساید قرار گرفت.

در دقیقه‌ی هفتاد و دو نیز پاول ندود از اشتباه والتر ساموئل مدافع اینتر استفاده كرد و توپ را به آلساندرو دل پیرو پاس داد اما او نتوانست توپ را از زاویه‌ی بسته وارد دروازه حریف كند.

فابیو كاپلو سرمربی یوونتوس گفت:« ما شانس‌های زیادی داشتیم اما آنها تنها از یك فرصت استفاده كرده و گل زدند. چه می‌توان گفت. این اتفاق‌ها می‌افتد.»

اینتر در این دیدار ترجیح داد بزرگ‌ترین خرید فصلش یعنی لوئیس فیگو ستاره‌ی پیشین رئال مادرید را روی نیمكت بنشاند اما یوونتوس از پاتریك ویرا مرد میانی پیشین آرسنال بهره گرفت.

فصل گذشته اینتر در سری A سوم شد اما این برد امید آنها را برای قهرمانی اسكودتو كه نتوانسته‌اند آن را از 1989 به دست آورند زیاد كرد.

روبرتو مانچینی سرمربی اینتر گفت:« خیلی خوشحالیم. می‌دانستیم كار سختی است اما، نخستین بازی‌مان بود و خوب هم خود را جمع و جور كردیم. ما در دل آلپی ورزشگاه خانگی «سفید و سیاه‌پوشان» بازی می‌كردیم بنابراین نتیجه‌ای عالی گرفتیم.»

فابیو كاپلو: ما شایسته پیروزی بودیم

پس از شكست یوونتوس برابر اینتر در سوپر جام ایتالیا، فابیو كاپلو گفت كه مردانش برنده اخلاق بودند.

سرمربی یوونتوس پس از باخت یك بر صفر برابر اینتر گفت:« ما شایسته بردن این جام بودیم. برای گلزنی فرصت‌های زیادی داشتیم و حتی توانستیم تور دروازه را بلرزانیم اما، گل مردود اعلام شد.

تكرار تلویزیونی صحنه گلزنی دیوید ترزگه نشان داد كه مهاجم فرانسه در آفساید نبوده است. الساندرو دل پیرو هم می‌توانست گل بزند اما آدریانو توپ را از روی خط دروازه اینتر بیرون كشید.

سرمربی سفید و سیاه‌پوشان افزود:« اینتر در كل بازی یك فرصت داشت و همان را هم گل كرد. آنها از تنها شانسی كه ما در اختیارشان گذاشتیم خوب استفاده كردند. مردان من سوار بر بازی بودند و ابتكار عمل را در دست داشتند. امیدوارم رسیدن به قهرمانی سری A با چنین مشكلی روبرو نشویم.»

جاناتان زبینا مدافع یوونتوس نیز گفت:« با تمام احترامی كه برای اینتر قائل هستم باید بگویم كه تنها چیزی كه آنها داشتند و ما نداشتیم شانس بود. ما حتی گلی زدیم كه به اشتباه پذیرفته نشد. اما آنها با یك شوت گل زدند و جام را به خانه بردند. به اینتر تبریك می‌گویم اما ما با سربلند جام را از دست دادیم.»

علی‌رغم شكست خانگی برابر بتیس؛

بارسلونا قهرمان سوپر جام اسپانیا شد

رایكارد: این شكست ما را از خواب بیدار كرد

بارسلونا با قهرمانی در سوپر جام اسپانیا به نخستین افتخارش در فصل جدید رسید.

قهرمان لالیگا كه در دیدار رفت سه بر صفر برابر بتیس پیروز شده بود، در دیدار برگشت دو بر یك برابر مردان بتیس به زانو درآمد اما در مجموع با نتیجه چهار بر دو قهرمان سوپر جام اسپانیا شد.

ساموئل اتوئو مرد سال آفریقا در دقیقه پانزده توانست با ضربه‌ای به موقع بارسلونا را پیش بیندازد.

بتیس برنده جام حذفی كه به سبب نگرانی از دیدار هفته‌ی آینده برابر موناكو در مرحله‌ی مقدماتی لیگ قهرمانان با تركیب اصلی‌اش وارد زمین نشده بود، در این دیدار با گلزنی سیسكو در دقیقه‌ی بیست و سه بازی را به تساوی كشاند. پنج دقیقه بعد «دنی» با پاس «اولگوئر» والدس را برای بار دوم ناكام گذاشت.

فرانك ریكارد سرمربی هلندی بارسلونا به خبرنگاران گفت:« برایمان مهم بود كه جام دیگری را ببریم اما مایه شرمساری است كه نتوانستیم در ورزشگاه خانگی‌مان این پیروزی را به دست آوریم. این شكست ما را از خواب بیدار كرد و به ما نشان داد كه هرگز نمی‌توانیم آسوده خاطر باشیم. ابتدا باید سخت تلاش كرد چرا كه فرصت برای جشن گرفتن زیاد است.»