تبیان، دستیار زندگی
با اشاره به تفاوت‌های كنكور امسال نسبت به دوره گذشته، گفت: در كنكور 88 داوطلبان دو پاسخنامه عمومی و تخصصی دریافت می‌كردند كه امسال بر اساس تمهیدات اندیشیده شده، فقط یك پاسخنامه دریافت می‌كنند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سطح دشواری سوالات كنكور 89 همانند سال گذشته استآرشیو شد

سازمان سنجش کشور

معاون سازمان سنجش آموزش كشور با اعلام جزییات میزان پاسخگویی و تعداد سوالات كنكور 89، گفت:

زمان پاسخگویی و سطح دشواری سوالات كنكور امسال نسبت به سال گذشته یكسان است.

دكتر ابراهیم خدایی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به تفاوت‌های كنكور امسال نسبت به دوره گذشته، گفت: در كنكور 88 داوطلبان دو پاسخنامه عمومی و تخصصی دریافت می‌كردند كه امسال بر اساس تمهیدات اندیشیده شده، فقط یك پاسخنامه دریافت می‌كنند.

وی افزود: در كنكور سال گذشته گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و علوم انسانی دو دفترچه تخصصی دریافت می‌كردند؛ ولی در آزمون امسال هر گروه آزمایشی فقط یك دفترچه تخصصی دریافت خواهد كرد.

خدایی با بیان اینكه سوالات آزمون عمومی واختصاصی برای كلیه داوطلبان به صورت تستی چهارگزینه‌ای است،خاطرنشان كرد: سوالات دقیقا از كتب اعلام شده دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی طراحی شده است.

معاون سازمان سنجش با تاكید بر اینكه مهلت پاسخگویی به سوالات همانند سال گذشته است، خاطر نشان كرد: چیدمان سوالات این دوره از آزمون بر اساس طرح شخصی سازی نسبت به دوره 88 متفاوت است.

وی با بیان اینكه كلیه داوطلبان باید به سوالات دفترچه شماره یك یعنی دفترچه سوالات عمومی پاسخ دهند، اظهاركرد: تعداد سوالات دروس عمومی كنكور 89 شامل زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی هر كدام 25 سوال است كه داوطلبان باید در 75 دقیقه به آن ها پاسخ دهند.

خدایی افزود: همچنین داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در دفترچه اختصاصی باید به 55 سوال ریاضیات، 45 سوال فیزیك و 35 سوال شیمی در 175 دقیقه پاسخ دهند.

نحوه  اعتراض داوطلبان، پس از دیدن کارنامه ها

وی ادامه داد: برای داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی هم یك دفترچه اختصاصی در نظر گرفته شده است كه بر اساس آن باید به 25 سوال زمین شناسی در مدت زمان20 دقیقه پاسخ دهند و برای مدت پاسخگویی به سوالات دفترچه شماره 3 با 30 سوال ریاضی، 50 سوال زیست شناسی،30 سوال فیزیك و 35 سوال شیمی، 155 دقیقه و برای 20 سوال بهیاری ویژه بهیاران شاغل دارنده دیپلم بهیاری 20 دقیقه در نظر گرفته شده است.

معاون سازمان سنجش با اشاره به تعداد سوالات در گروه آزمایشی علوم انسانی، گفت: برای داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی هم یك دفترچه برای پاسخگویی به 20 سوال ریاضی و 15 سوال اقتصاد 35 دقیقه و برای پاسخگویی به 30 سوال زبان و ادبیات فارسی، 20 سوال زبان عربی، 30 سوال تاریخ و جغرافیا،20 سوال علوم اجتماعی، 25 سوال فلسفه و منطق و20 سوال روانشناسی 130 دقیقه و 20 سوال اصول و عقاید و فقه ویژه دارندگان مدرك پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی نظام جدید 20 دقیقه در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، همچنین در گروه آزمایشی هنر، برای پاسخگویی به30 سوال درك عمومی هنر،30 سوال درك عمومی ریاضی و فیزیك 65 دقیقه و برای 20 سوال ترسیم فنی، 20 سوال خلاقیت تصویری و تجسمی، 20 سوال خلاقیت نمایشی، 20 سوال خلاقیت موسیقی و 20 سوال خواص مواد 100 دقیقه در نظر گرفته شده است.

خدایی تصریح كرد: داوطلبان می‌تواند به70 سوال زبان تخصصی (انگلیسی، فرانسه و آلمانی) در 105 دقیقه پاسخ دهند.

وی با بیان اینكه در تست‌های 4 گزینه‌ای برای هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و برای پاسخ غلط به منظور خنثی كردن پاسخ‌های حدسی و یا تصادفی یك نمره منفی منظور می‌شود، تصریح كرد: توصیه می‌شود تا داوطلبان اگر پاسخ صحیح سوالی را اصلا نمی‌دانند به آن سوال جواب ندهند، چرا كه به سوالهای بدون جواب نمره منفی و مثبت تعلق نمی‌گیرد.

خدایی افزود: اگر به سوالی بیش از یك پاسخ داده شود همه پاسخ‌ها غلط محسوب می‌شود و به آن یك نمره منفی تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به یكسان بودن سطح دشواری سوالات نسبت به سال گذشته، تصریح كرد: در این دوره نیز همانند سال گذشته سوالات مفهومی طراحی شده است.

معاون سازمان سنجش با تاكید بر ارتقای مسائل امنیت و حفاظت آزمون خاطر نشان كرد: با استفاده از نكات سال های گذشته سیستم امنیت این دوره نسبت به دوره‌های قبل ارتقا یافته است.


همشهری آنلاین

گروه مدرسه اینترنتی سایت تبیان - تنظیم: نوربخش