تبیان، دستیار زندگی
نقاشی معروف موشی بود به اندازه حدود 20 سانتی‌متر. موش سیاهی بر زمینه قرمز، یک سالی بود نقاشی روی در خانه بود. مایه تاسف است تا اثری از بنکسی روی دیواری کشیده می‌شود مردم فکر سودآور بودن آن را می‌کنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اثر هنری را با در خانه از جا کندند

بنکسی

پلیس استرالیا روز پنجشنبه اعلام کرد یک اثر گرانبهای دیواری از بنکسی هنرمند اسرارآمیز که هویتش را فاش نکرده، دزدیده شد.

به گزارش خبرآنلاین، این اثر را بنکسی، نقاش خیابانی روی در خانه میچ دود، تاجر لباس در ملبورن کشیده بود.

این اتفاق درست مدت کمی پس از پاک کردن ناخواسته یکی از نقاشی‌های دیواری مشهور بنکسی توسط کارکنان شهرداری ملبورن صورت گرفت. مقامات این شهر به دلیل این سهل‌انگاری از مردم عذرخواهی کردند.

نقاشی معروف موشی بود به اندازه حدود 20 سانتی‌متر. موش سیاهی بر زمینه قرمز، یک سالی بود نقاشی روی در خانه بود. مایه تاسف است تا اثری از بنکسی روی دیواری کشیده می‌شود مردم فکر سودآور بودن آن را می‌کنند

اثری که جدیدا به سرقت رفته موشی چمدان به دست را نشان می‌دهد. این نقاشی بر در خانه میچ دود که محافظ برقی دارد کشیده شده بود. این اثر اواخر آوریل یا اوایل مه به سرقت رفته است در این زمان دود در سفر به سر می‌برده است.

دود که طراح لباس هم هست، گفت:«در خانه رو به کوچه بود و هر کس از آنجا رد می‌شد می‌توانست این اثر را ببیند، حالا فقط یک حفره سیاه از آن باقی مانده است.»

او درمورد نقاشی افزود: «نقاشی معروف موشی بود به اندازه حدود 20 سانتی‌متر. موش سیاهی بر زمینه قرمز، یک سالی بود نقاشی روی در خانه بود. مایه تاسف است تا اثری از بنکسی روی دیواری کشیده می‌شود مردم فکر سودآور بودن آن را می‌کنند.»

چند اثر بنکسی، هنرمند اسرارآمیزی که هویتش را فاش نکرده است در وست‌بنک و نیواورلئان پس از توفان کاترینا پیدا شده‌اند و همگی با قیمت‌های چندصد هزار دلاری در حراجی‌ها فروخته شده‌اند.

این درحالی است که هفته پیش صاحب کافه‌ای در لندن ادعا کرد تصویر بنکسی را در دوربین‌های مدار بسته‌اش ثبت کرده است. صحت این ادعا تایید نشده است.

دود می‌گوید: «این کارها خلاف خواسته بنکسی است. او به سراسر دنیا سفر می‌کند تا اثر هنری دیواری برای آن جامعه به یادگار بگذارد. به نظرم او از اینکه کسی اثرش را به کالایی تجاری تبدیل کند واقعا ناراحت شود.»

خبرگزاری‌فرانسه / 17 ژوئن


تنظیم از گروه هنر تبیان