تبیان، دستیار زندگی
در تحلیل جریان انحرافی رخنه كرده در دولت صورت گرفت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در تحلیل جریان انحرافی رخنه كرده در دولت صورت گرفت؛

خطر نفوذی های دولت دهم در تحلیل زاکانی!

آنان با ادعای اصول‎گرایی و عدم سنخیت در عمل، بیان و رفتار‎شان با ارزش‎های اسلام ناب، ضمن حضور در جبهه انقلاب با بدعت‎گذاری‎های ناصواب در آن، شرایطی را رقم خواهند زد که با فروکش کردن غبارشان - در صورت غفلت‎ ما - تلی از خاکستر به‎جا خواهند گذاشت.

علی رضا زاکانی

مصاحبه اخیر ریاست محترم جمهوری علی‎رغم داشتن نکات تحسین‎برانگیز مهمی در راستای استیفای حقوق ملت ایران، به‎ویژه در حوزه انرژی هسته‎ای و تقابل با زیاده‎خواهی‎های نظام سلطه، حاوی اشارات تلویحی و یا صریحی در دیگر حوزه‎هاست که درخور ‎دقت و تأمل‎اند؛ نکاتی که طرح آن‎ها، حساسیت‎هایی را برانگیخت و اعلام مواضعی را نیز در پی داشت.

نقطه‎نظرات بیان شده توسط دکتر احمدی‎نژاد را از زوایای متفاوت می‎توان نقد کرد و پیرامون آن سخن گفت؛ اما آن‎چه در این میان مهم می‎نماید، توجه به سلسله اظهارات و رفتارهای برخی افراد ذی‎نفوذ دولت است که با اثرگذاری طی جریانی پیوسته، زمینه بیان چنین مطالبی را فراهم می‎آورند. با این بیان، توجه همگان را به واقعیتی تلخ جلب می‎کنم؛ جریانی که در پس زحمات دولت‎مردان و تلاش بی‎وقفه آنان، به‎سرعت در حال گسترش و نفوذ است و البته هر از چندگاه به طرق مختلف رخ می‎نماید.

باید کوشید دولت دهم در تمامی عرصه‎های خدمتگزاری موفق شده و کارنامه درخشانی از ثمرات تلاش خود را برای کشور به یادگار بگذارد و در مقابل باید کوشید عوامل پیدا و پنهان جریان رخنه کرده در دولت را بازشناخت و نسبت به عقیم گذاشتن برنامه‎های آن‎ها، محدودسازی و در صورت مقاومت، رسوا کردن ایشان، اقدام کرد؛

هیچ منصفی نمی‎تواند جهت‎گیری‎های کلان درست و پافشاری به ارزش‎های انقلاب اسلامی و کار و کوشش بخش‎های زیادی از دستگاه اجرایی را در دولت نهم و دهم کتمان کند، اما با اندک توجهی به اقدامات، رفتارها و گفتار برخی عناصر مؤثر دولت، از جمله رئیس دفتر ریاست محترم جمهوری، فاصله بلند آن‎ها از آرمان‎ها و ارزش‎های اسلام ناب محمدی(ص) - که اساسا ملت قهرمان ایران به‎خاطر آن قیام کرده است - را می‎توان به‎روشنی دید.

از این‎رو، معتقدم که باید حساب دولت را از جریان سیاسی خاصی که در آن رخنه کرده، جدا کرد و نسبت به هرکدام موضعی شفاف و اقدامی مناسب داشت. باید کوشید دولت دهم در تمامی عرصه‎های خدمتگزاری موفق شده و کارنامه درخشانی از ثمرات تلاش خود را برای کشور به یادگار بگذارد و در مقابل باید کوشید عوامل پیدا و پنهان جریان رخنه کرده در دولت را بازشناخت و نسبت به عقیم گذاشتن برنامه‎های آن‎ها، محدودسازی و در صورت مقاومت، رسوا کردن ایشان، اقدام کرد؛ چراکه انحراف و یا عدول از شعارها و وعده‎های عدالت‎خواهانه، مبارزه با فساد و احیای ارزش‎های انقلاب، خسارتی صدچندان خواهد داشت.

علی رضا زاکانی

البته عدم دقت به این مهم و بی‎توجهی به لوازم مواجهه صحیح با جریان یاد شده، آینده سختی را فراروی معتقدان به آرمان امام و شهداء و پیروان رهبر معظم انقلاب نمایان می‎سازد؛ آینده‎ای که اگر نسبت به آن غفلت ورزیم و بی‎مسئولیتی را پیشه خود سازیم، چه‎بسا افقی تاریک‎تر از تجربه تلخ دوم خرداد و سختی‎ای بالاتر از ایستادگی در برابر کژی‎های آن دوره را پیش‎رو خواهیم داشت.

ممکن است افرادی خرده گیرند که چرا بر این نکته تأکید می‎کنم و یا بیان دارند که چرا این عناصر را پرخطرتر می‎شمارم. نزد بنده جهت‎گیری‎های غلط و بی‎بنیان صحنه‎گردانان دوم خرداد و دوری آنان از اندیشه‎های نورانی حضرت امام خمینی(ره) و جفای آن‎ها در حق انقلاب و رهبر فرزانه آن و ملت ایران و همه حق‎جویان جهان، معلوم و مشخص است و بی‎شک عناصر افراطی آنان را خطر دائمی برای نظام اسلامی می‎دانم، اما به‎دلایل مختلف که سرفصل‎های برخی از آن‎ها را در زیر ذکر می‎کنم و در صورت ضرورت، سایر موارد و یا مصادیق متعدد آن را بیان خواهم کرد، خطر عوامل نفوذکرده در دولت دهم را بسیار می‎دانم، چراکه:

1 - این افراد با استفاده ابزاری از دین و شعارهای اصیل انقلاب و نداشتن درک درست و پایبندی به آن‎ها با تفسیر غلط و سطحی از دین و عملکرد دوگانه خویش، ثمری جز بدبینی به‎ویژه در نسل جوان ندارند و حاصلی جز دین‎گریزی را رقم نخواهند زد.

2 - آنان با ادعای اصول‎گرایی و عدم سنخیت در عمل، بیان و رفتار‎شان با ارزش‎های اسلام ناب، ضمن حضور در جبهه انقلاب با بدعت‎گذاری‎های ناصواب در آن، شرایطی را رقم خواهند زد که با فروکش کردن غبارشان - در صورت غفلت‎ ما - تلی از خاکستر به‎جا خواهند گذاشت.

معتقدم که باید حساب دولت را از جریان سیاسی خاصی که در آن رخنه کرده، جدا کرد و نسبت به هرکدام موضعی شفاف و اقدامی مناسب داشت

3 - این جریان با منزوی کردن علاقه‎مندان به انقلاب در عرصه‎های کار و تلاش کشور و کمک به بازگشت عناصر تابلودار دوم خردادی به جایگاه‎های مدیریتی و تأثیرگذاری بر روند اجرایی کشور - که از افتخارات دولت نهم به حاشیه راندن آنان بود - حرکت‎ خزنده‎ای را آغاز کرده‎اند.

4 - عوامل آنان با مهره‎چینی و حرکت دقیق به سوی ارکان پول‎ساز کشور به‎ویژه در حوزه صنعت و نفت و پیوستگی با جریانات بدنامی که سابقه خوبی در اداره کشور ندارند، به احیاء شبکه‎های اختاپوسی سرمایه‎سالار پرداخته و زمینه سوءاستفاده و نفی صریح شعارهای دولت نهم و دهم را فراهم کرده‎اند.

5 - این عناصر با ارتباط گسترده با برخی عناصر بدنام خارج کشور و صرف هزینه‎های کلان بیت‎المال درمسیر ناصواب از پیش طراحی شده - برخلاف نیازهای واقعی ایرانیان خارج کشور - به‎دنبال جذب آنان برای مقاصد خود هستند.

6 - ثمره تلاش آن‎ها برای مخدوش کردن وحدت و پیگیری ایجاد جبهه‎بندی کاذب در کشور و دامن‎زدن به تنش‎های بی‎حاصل، دستاوردی جز سرگرم کردن ذهن جامعه و ظرفیت‎سوزی سرمایه‎های کشور و انقلاب نخواهد داشت.

7 - معتقدم وظیفه خادمان دولت دهم به‎ویژه شخص رییس‎جمهور، طرد این افراد از دولت و تکلیف دستگاه‎های اطلاعاتی کشور، شناسایی دقیق این جریان و پیگیری خشکاندن ریشه‎های آن است؛ علاوه‎بر آن‎که دستگاه‎هایی که دسترسی به افکار عمومی دارند، وظیفه‎ای جز روشنگری نداشته و صدالبته جریانات سیاسی معتقد به انقلاب نیز راهی جز همگرایی و وحدت نخواهند داشت؛ چراکه هم نباید از خطر عناصر ضدانقلاب غفلت کرد و هم نباید نسبت به عوامل جریان پیش‎گفته، بی‎تفاوت بود. 

منبع: پنجره

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور