تبیان، دستیار زندگی
تهییج بدنه حوزه، علیه مراجع، استراتژی جدید مشایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تهییج بدنه حوزه، علیه مراجع، استراتژی جدید مشایی

آیت الله جنتی: عده ای ظاهرا خواب ریاست جمهوری دور بعد را در سر می پرورانند، مگر ما مرده باشیم كه چنین اتفاقی صورت گیرد!

مشایی

به گزارش جهان، اسفندیار رحیم مشایی كه از جایگاه متزلزل و منفی خویش در بین قشر مذهبی علی الخصوص مراجع و طلاب مطلع است، اخیرا با هدف ترمیم وجهه خویش اقدام به ساماندهی جلسات و ملاقات های مهندسی شده و تأثیر گذاری بر گروههای مرجع جامعه و از جمله طلاب حوزه های علمیه نموده است.

یك فرد مطلع به خبرنگار جهان گفت: مشایی معتقد است تنها راه بازسازی چهره اش در میان قشر مذهبی فشار از پائین به رؤوس حوزه و مراجع عظام تقلید می باشد.

مشایی معتقد است تنها راه بازسازی چهره اش در میان قشر مذهبی فشار از پائین به رؤوس حوزه و مراجع عظام تقلید می باشد

در همین راستا قرار است روز جمعه ساعت 16 جلسه ای با حدود 100 نفر از طلاب بعضی مدارس  و برخی طلاب مازندرانی شهر قم با حضور مشایی در سالن پیوند واقع در صفاشهر قم برگزار گردد. گویا قرار است هدایای نفیسی نیز به طلاب دعوت شده در این جلسه اهدا گردد.

همزمان خبرنگار جهان با خبر شد تحركات اسفندیار رحیم مشایی - كه به گفته برخی سودای ریاست جمهوری یازدهم را در سر می پروراند - مورد انتقاد شدید دبیر شورای نگهبان قرار گرفته است.

گفته می شود آیت الله جنتی در جلسه ای با مشكوك خواندن این جریان انحرافی در دولت اعلام كرده است: عده ای ظاهرا خواب ریاست جمهوری دور بعد را در سر می پرورانند، مگر ما مرده باشیم كه چنین اتفاقی صورت گیرد!

تکمیلی

پس از انتشار خبر جهان مبنی بر حضور برنامه ریزی شده رحیم مشائی در شهر قم، جمعی از طلاب و مردم در تلاشی خودجوش اجازه حضور مشائی در میان طلاب را ندادند و این نشست برگزار نشد.

اسفندیار رحیم مشایی

به گزارش خبرنگار سیاسی جهان اخبار رسیده توسط منابع آگاه از شهر قم حاکی از آن است که تعدادی از طلاب که در شهرک "پ" به قصد ساخت حسینیه ای، به دنبال کمک مالی برای این امر بوده اند، با یک واسطه به فردی به نام آقای "ط" که در دفتر مشایی شاغل است، مرتبط می شوند و از این جهت که کمک های مشایی به جاهای مختلف را دیده بودند، با این واسطه درخواست خود را مطرح می کنند.

این فرد نیز به طلاب مورد نظر پیشنهاد می دهد که شما در قم نشستی بگذارید و آقای مشایی را به آن جلسه دعوت کنید تا ضمن سخنرانی و ملاقات با وی، همانجا درخواست کمک مالی را نیز مطرح سازید.

این توافق صورت می پذیرد و مقرر می شود که نشست در مسجد امام صادق(ع) شهرک مزبور برگزار شود که هیأت امنای مسجد مورد نظر با اطلاع یافتن از احتمال حضور مشایی با برگزاری این جلسه قویا مخالفت می کند و از انجام آن جلوگیری به عمل می آورد.

هیأت امنای مسجد مورد نظر با اطلاع یافتن از احتمال حضور مشایی با برگزاری این جلسه قویا مخالفت می کند و از انجام آن جلوگیری به عمل می آورد

پس از آن سعی شد تا نشست در مجتمع "م" شهر قم برگزار شود که مدیران این مجتمع هم با مطلع شدن از امکان آمدن آقای مشایی، به بهانه خرابی تأسیسات، از برگزاری آن عذر خواستند.

در آخر تصمیم گرفته شد تا در تالاری به نام "پیوند" جلسه مورد نظر برگزار شود که آن هم با نظر بیوت مراجع عظام و تلاش طلاب و فضلای ولایتمدار شهر مقدس قم و نیز هشدار و تحذیر مسؤولان امنیتی و نظامی-انتظامی این شهر، نهایتا از برگزاری آن صرفنظر شد.

اخبار جهان حاکی از آن است که برخی تلاش دارند مجددا این نشست را در قالب دیگری و در آینده نزدیک برگزار کنند.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور