تبیان، دستیار زندگی
آیین تجلیل ازابوالفضل زرویی نصرآباد، طنزپرداز معاصر همراه با رونمایی از لوح فشرده بامعرفت‌های عالم برگزار خواهد شد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بزرگداشت ابوالفضل زرویی نصرآباد

خبرگزاری فارس: آیین تجلیل ازابوالفضل زرویی نصرآباد، طنزپرداز معاصر همراه با رونمایی از لوح فشرده "بامعرفت‌های عالم " برگزار خواهد شد.

ابوالفضل زرویی نصرآباد

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از اداره كل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید عباس سجادی مدیر عامل موسسه نغمه شهر ضمن اعلام این خبر گفت: در حوزه طنز معاصر، ابوالفضل زرویی نصرآباد به اعتبار آثاری كه در قالب های نظم و نثر پدید آورده است نقشی بسزا و تاثیرگذار دارد.

سجادی افزود: زرویی با توجه به نگاه دقیق و عمیقی كه از ابعاد مختلف جامعه دارد، همواره آثاری را قلمی كرده است كه مورد توجه نه تنها خبرگاران این عرصه، بلكه اقشار مختلف جامعه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان كرد: از آنجا كه آخرین اثر وی كه "با معرفت های عالم " نام دارد، مورد توجه ویژه قرار گرفت ما را بر آن داشت كه با آهنگ سازی بر روی بخش های مختلف آن، در قالب آلبومی با صدای شاعر تقدیم علاقه مندان كنیم كه توسط موسسه آوای باربد تكثیر و توزیع شده است.

پروین غضنفری مدیر فرهنگی هنری منطقه 5 و رئیس فرهنگسرای فردوس نیز اظهار داشت: این آیین برای تجلیل از مفاخر و در طرح سپاس برگزار می شود كه فرصت را غنیمت شمرده، سرآغاز دور جدید فعالیت های ادبی منطقه را، نكوداشت جناب زرویی قرار دادیم و امیدواریم موجب ارتقای سطح فعالیت های ادبی این بخش تهران بزرگ شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 5 افزود: كانون ادبی منطقه 5 با حضور سعید بیابانكی به طور ثابت به فعالیت های ادبی خواهد پرداخت.

در این مراسم بزرگانی چون: استاد بهاء الدین خرمشاهی، دكتر سید علی موسوی گرمارودی و محمد علی بهمنی در باب طنز و جایگاه آثار آقای زرویی سخن خواهند گفت و همچنین شاعران ظنز پردازی از جمله: سعید بیابانكی، ناصر فیض، رضا رفیع، امید مهدی نژاد و مهدی استاد احمد به شعر خوانی خواهند پرداخت.

پخش فیلم كوتاهی از زندگی و آثار آقای زرویی از دیگر بخش های این برنامه است و در پایان برنامه، ضمن تجلیل از پدید آورندگان آلبوم، آقایان حمید اسفندیاری (مدیر انتشارات باربد)، بهزاد باشو (گرافیست و كاریكاتورست آلبوم) و محمد سالاروند (آهنگساز اثر) از لوح فشرده با معرفت های عالم رونمایی خواهد شد.

این برنامه از ساعت 17:30 یكم تیر ماه در فرهنگسرای فردوس با مشاركت معاونت هنری سازمان برگزار خواهد شد.

بخش ادبیات تبیان