تبیان، دستیار زندگی
مدیر اجرایی کارخانه سازنده تراشه بیان داشت که AMD در تلاش است که 30 درصد بازار را تا سال 2009 تصاحب کند پنجشنبه 11 آگوست2005 شرکت AMD((ADVANCED MICRO DEVICES در بتدا به عنوان فروشنده رسمی تراشه های سرور مطرح بود و هم اکنون د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

AMD تلاشهای خود را گسترش می دهد

مدیر اجرایی کارخانه سازنده تراشه بیان داشت که AMD در تلاش است که 30 درصد بازار را تا سال 2009 تصاحب کند

پنجشنبه 11 آگوست2005

شرکت AMD((ADVANCED MICRO DEVICES در بتدا به عنوان فروشنده رسمی تراشه های سرور مطرح بود و هم اکنون در تلاش است که این موفقیت را در سطح وسیعتری در تولید پردازشگرهای کامپیوتر های شخصی و LAPTOP نیز ادامه دهد.

AMD بعد از مطرح شدن به عنوان تولید کننده درجه دوی پردازشگر و بازیگر نه چندان قوی در عرصه بازار، اکنون در معرض کانون توجه مدیران IT و مسئولین اصلی اطلاعات شرکتهای مهم اقتصادی در بازار بورس WALL STREET و SILICON VALLEY قرار گرفته است.پردازشگر OPTERON این شرکت باعث گشوده شدن درهای جدیدی به روی هیات مدیره این شرکت شد و هم اکنون نیز شرکت در حال ترغیب مشتریان به سوی تراشه های کامپیوترهای شخصی و NOTEBOOK می باشد.

موفقیت سرور

سه سال پیش AMD مشتریان کمی در زمینه سرور داشت. ولی پردازشگر OPTERON آن با کنترل کننده حافظه کاملش و ارتقا 86 برابری مرکز دستورالعمل 64 بیتی آن توجه کاربران رسمی و واگذارکنندگان سرور مثل MYCROSYSTEMS،HP و IBM را به خود جلب کرد.

AMD تا سال 2009 در پی کسب 30 درصد از ظرفیت بازار در خرید و فروش پردازشگر می باشد .درحال حاضر این شرکت کمتر از 5 درصد معاملات پردازشگر کامپیوتر های شخصی و LAPTOP ها و 11.2درصد معاملات پردازشگرهای سرور را در اختیار دارد .

AMD تصور می کند که می تواند با اشاره به در بهبود سیستم مدیریت مصرف انرژی در TURION(اولین پردازشگر موبایل AMD که با پردازشگر M PENTIUM شرکت INTEL برابری می کند) مشتریان را به سمت خود جذب کند. همچنین این شرکت باور دارد که پردازشگرهای با هسته دوبل آنها طراحی جالبتر نسبت به INTEL دارند و می توان از آنها به عنوان اجرای بهتردر میان نسلهای موفق یاد کرد.

AMD امیدوار است با ارائه پردازشگرهای DESKTOP و LAPTOP در بازارهای خاص مثل حمل ونقل وخدمات مالی ، پیشرفت خود را آغاز کند. این گرایش قبلا در مورد OPTERON که در ابتدا به عنوان محاسبه گر با توان بالا برای محاسبه گران و پژوهشگران تبیین شده بود، کارگر افتاد.ولی مسوولین AMD در این راه به پیشرفت فرسایشی در رقابت سخت با دیگر رقبا نیز نظر دارند و آنرا دست کم نمی گیرند.

اضافه کردن محصولات AMD به معنای هزینه های بیشتر برای فروشندگان کامپیوتر و بخشهای فن اوری اطلاعات برای پشتیبانی و کنترل سیستمهای جدید می باشد.تصویرهای نرم افزاری ساخته شده برای کامپیوتر های INTEL بر روی کامپیوترهای AMD کار نمی کنند و فروشندگان کامپیوتر INTEL مثل شرکت DELL باید از آنجاییکه کامپوترهای بر مبنای AMD تراشه ها و MOTHERBOARD های متفاوتی نسبت به INTEL دارند، تیمهای تست کننده بیشتری را تجهیز کنند . اگر AMD بتواند قدرت اجرا و یا پیشرفت در توان مدیریتی کافی در حوزه های فن آوری اطلاعات از خود نشان دهد، شرکتها در مورد تغییر رویه تفکر خواهند کرد. به هر حال مسایل بسیار دیگر در راه کسب 0 درصدی بازار برای AMD وجود دارد که هیچکدام هیچ ربطی به فن آوری اطلاعات ندارند.

AMD در ماه ژوئن اقامه دعوایی علیهINTEL ارائه نمود که بیان می داشت فروشنده بزرگ تراشه از مبلغ فروش خود برای توزیع کمتر بین فروشندگان کوچکتری که موافقت کرده اند که فروش محصولات AMD را در یک سطح نگه دارند،استفاده می کند. AMD اعتقاد دارد که این کاهشهای محروم کننده باعث کاهش دسترسی شرکت به سهم خود از بازار با وجود کیفیت بهتر نسبت به INTEL می باشد.INTEL هم این انجام این اقدامات را تصدیق کرده ولی رقابت ناسالم را شدیدا تکذیب نموده است.

حال سوال این است که آیا AMD باید برنده قضایی این پرونده شود تا بتواند به رشد 30 درصدی برسد یا نه؟

مسوولین AMD بیان می دارند که اینگونه نیست و آنها بر روی ارتقا دیدگاه مشتریان در زمینه کیفیت محصولات خود، نمرکز کرده اند و مسابقه قضایی را به حقوقدانها واگذار کرده اند.

به نظر می رسد که این پرونده تا انتهای سال آینده به دادگاه فرستاده نشود.و AMD حتی به فرض برنده شدن باید بیشتر به فکر قانع کردن کاربران در استفاده ا محصولات باشد .