تبیان، دستیار زندگی
موتور جستجوی محلی یاهو قابلیت جستجوی ناحیه ای خاص در شهرهای انتخاب شده را داراست. سه شنبه گذشته یاهو سرویس جدیدی از جستجوی محلی خود را آغاز کرد که امکان جستجو در محله های خاصی از شهر را بوسیله بازدیدها و نقشه های کاربر برای ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یاهو محله شما را جستجو می کند

موتور جستجوی محلی یاهو قابلیت جستجوی ناحیه ای خاص در شهرهای انتخاب شده را داراست.

سه شنبه گذشته یاهو سرویس جدیدی از جستجوی محلی خود را آغاز کرد که امکان جستجو در محله های خاصی از شهر را بوسیله بازدیدها و نقشه های کاربر برای تاسیسات محلی فراهم می کند.

افزایش سرویسهایی که یاهو آنها را نسل بعدی موتور جستجوی خود می نامد امکان جستجوی در یک محله را فراهم می کند. این ویژگی به کاربران این امکان را می دهد تا اطلاعات مورد نظر خود را در محدوده محله هایی در نواحی اصلی شهری جستجو کنند. این خبر را PAUL LEVINE مدیر کل سرویس محلی یاهو بیان می کند.

حالا یاهوی محلی (YAHOO LOCAL) شامل بیش از 60 شهری می شود که حجم اصلی ترافیک یاهو را به خود اختصاص داده اند.

LEVINE می گوید مشابه روشی که یاهو در جستجوی محلی ارائه می کند توسط هیچ یک از سرویسهای جستجوی محلی دیگر ارائه نمی شود. سرویسهای ما بازی را واقعا عوض است و راه های جستجو برای یافتن محتوای محلی را تغییر داده است.

جستجوی جدید محله ای شامل یک نقشه از محله های شهر می باشد مانند PACIFIC HEIGHTS در سانفرانسیسکو و شامل سه ستون از اطلاعات می باشد که یکی متعلق به وقایع محلی با نام "چه چزی در محله اتفاق افتاده است" WHAT"S HAPPENING LOCALLY)) دیگری برای توصیه های رستورانهای محلی با نام "رستورانهای محبوب کاربران" (USERS" FAVORITE RESTAURANTS) و ستون آخر برای خدمات محلی محبوب که موارد دلخواه محلی (MORE LOCAL FAVORITES) نامگذاری شده است می باشد. هر عنوان به صورت رنگی کدگذاری شده است و هر ورودی در زیر هر عنوان با دقت بر روی نقشه محله با توجه به صورت کدرنگ مخصوص مشخص شده است. توصیه های استفاده شده در هر لیست توسط جامعه 181 میلیونی کاربران یاهو ارزیابی شده اند.

امکان سفارشی شدن

همچنین امکان جدید دیگری که در یاهوی محلی قرار داده شده است ویژگی شخصی سازی انتخابی می باشد که اطلاعات جستجوی اخیر کاربر را رد گیری کرده و نگهداری می کند و پیشنهاداتی را بر اساس علایق او که در جستجوی قبلی داشته است برای او نمایش می دهد. نسخه جدید این ابزار همچنین امکان پشتیبانی از RSS را فراهم کرده است که به کاربران امکان می دهد که برای در جریان قرار گرفتن از وقایع محلی، بهترین رستورانها و خدمات محبوب محلی برای یک محله یا شهر مورد سرویس قرار گیرند.

با توجه به آخرین اطلاعات داده شده توسط HITWISE مایکروسافت امیدوار است که ادعای خود را در هر دو بازار جستجوی محلی و اینترنتی ثابت کند. در حال حاضر مسابقه دو جانبه ای بین گوگل به عنوان محبوبترین موتور جستجوی اینترنتی و یاهو که مقام اول را در جستجوی محله ای دارد برقرار است و هر دو سعی می کنند که در این مسابقه برنده باشند.

به گفته HITWISE در جولای 2005 گوگل 59.2 درصد از سهم جستجوی اینترنتی را در بین موتورهای جستجوی اصلی داشته است که این رقم در سال گذشته 14 درصد رشد داشته است. یاهو 28.8 درصد از جستجو ها را در زمان مشابه و MSN 5.5 درصد را به خود اختصاص داده است.

به گفته HITWISE بازدیدهای انجام شده از YAHOO LOCAL 4.4 برابر بیشتر از مراجعات به GOOGLE LOCAL در ماه جولای بوده است اما محققان می گویند گوگل در حال قویتر شدن در بخش جستجوی محلی می باشد که این امر به خاطر ابزار جدید جستجوی نقشه های گوگل بوده است.