تبیان، دستیار زندگی
با توجه به اهمیت فعالیت‌های مجازی در عصر كنونی و كاربر محوری شدن امور طی سفر سوم رئیس جمهور به استان راه‌اندازی دبیرخانه شبكه‌های اجتماعی فعالیت‌های مجازی استان به عنوان استان پیشگام در این امر تصویب می‌شود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای اولین بار در كشور؛

دبیرخانه شبكه‌های اجتماعی فعالیت‌های مجازی دینی در زنجان تشكیل می‌شود

با توجه به اهمیت فعالیت‌های مجازی در عصر كنونی و كاربر محوری شدن امور طی سفر سوم رئیس جمهور به استان راه‌اندازی دبیرخانه شبكه‌های اجتماعی فعالیت‌های مجازی استان به عنوان استان پیشگام در این امر تصویب می‌شود.

حجت الاسلام علی دشتکی

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام علی دشتكی؛ مدیركل تبلیغات اسلامی استان زنجان در نشست مطبوعاتی خود، 25 خردادماه با اشاره به ارتقای سطح كیفی و كمی فعالیت‌های سازمان متبوعش طی سال‌های اخیر اظهار كرد: تبلیغات دینی سال 88 با تحت پوشش قرار دادن 85 درصد مناطق استان نسبت به سال 87، با رشد جهشی 12 درصدی مواجه بود.

وی رویكرد دولت دهم جهت توسعه و تقویت شاخص‌های فرهنگی دینی را بی‌نظیر دانست و تصریح كرد: این رویكرد دولت به شرطی تداوم می‌یابد كه مسئولان حوزه فرهنگ برنامه‌ محور باشند.

حجت‌الاسلام دشتكی به تشریح اقدامات یك سال اخیر سازمان تبلیغات پرداخت و ابراز كرد: در حوزه فعالیت‌های مجازی اعم از پشتیبانی و برنامه‌ریزی سایت‌ها و حوزه محتوایی سایت‌ها و وبلاگ‌های دینی شاهد عملكرد منحصر به فردی هستیم، به گونه‌ای كه میانگین وبلاگ‌های دینی شركت‌كننده در جشنواره تبیان استان با وجود سه هزار وبلاگ نسبت به میانگین جشنوار‌ های وبلاگ‌نویسی دنیا كه 800 وبلاگبود، رقم شایان توجهی است.

وی با بیان این مطلب كه استان زنجان حائز شاخص اول وبلاگ‌نویسی جهانی و بین‌المللی است بیان كرد: جوانان استان در رقابت علمی فضای سایبری مقام اول كشوری را كسب كرده‌اند.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان زنجان یادآور شد: با توجه به اهمیت فعالیت‌های مجازی در عصر كنونی و كاربر محوری شدن امور طی سفر سوم رئیس جمهور به استان درصدد تصویب راه‌اندازی دبیرخانه شبكه‌های اجتماعی فعالیت‌های مجازی استان به عنوان استان پیشگام در این امر هستیم.

حجت‌الاسلام دشتكی در مقایسه عملكرد سال 88 نسبت به سال 87 بیان كرد: سازمان تبلیغات استان در حمایت از هیئت‌های محوری و مذهبی به ترتیب رشد 40 و 50 داشته، همچنین رشد صددرصدی در برپایی نمایشگاه‌های مذهبی و نیز رشد چهار برابری در در برنامه‌های قرآنی را دارا است.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: سرانه فرهنگی ـ دینی استان كه به تبلیغات دینی تخصیص یافته نسبت به كل جمعیت استان حدود چهار هزار تومان و نسبت به افراد تحت پوشش تبلیغات كه 90 درصد است، پنج هزار تومان و نسبت به سه سال قبل كه رقمی بالغ بر یكصد تومان بود رشد 40 برابری داشته است.

وی از راه‌اندازی دبیرخانه شورای عالی قرآنی تا پایان خرداد سال جاری خبر داد و ابراز كرد: بحث راه‌اندازی دبیرخانه مذكور در دومین جلسه شورای عالی قرآن استان مطرح شد و به زودی عملیاتی خواهد شد.

تنظیم: هومن بهلولی