تبیان، دستیار زندگی
بر ای ساماندهی فعالیت‌های دینی هیأت‌های مذهبی، بانك اطلاعاتی هیأت های مذهبی در كردستان راه اندازی شد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بانك اطلاعاتی هیأت‌های مذهبی در كردستان راه‌اندازی شد

بر ای ساماندهی فعالیت‌های دینی هیأت‌های مذهبی، بانك اطلاعاتی هیأت های مذهبی در كردستان راه اندازی شد.

حجت الاسلام صفی یاری؛ مدیركل سازمان تبلیغات اسلامی كردستان

حجت‌الاسلام «مسعود صفی‌یاری»، مدیركل اداره تبلیغات اسلامی استان كردستان روز پنج‌شنبه 27 خرداد‌ماه در دومین جلسه شورای هیأت‌های مذهبی استان كردستان با اعلام این مطلب گفت: مسئولان هیأت‌های مذهبی با آموزش‌های تخصصی و امنیتی می‌توانند زمینه فعالیت بیش از پیش هیأت‌ها را فراهم كنند.

وی اظهار كرد: آموزش می‌تواند موثرترین راه برای ترقی و پیشرفت هیئت‌های مذهبی باشد و به همین دلیل شورای هیأت‌های مذهبی استان باید این موضوع را در سال‌ جاری مدنظر قرار دهند.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری افزود: وجود شورای هیأت‌های مذهبی در كنار این اداره كل به عنوان دو قطب مثبت فعالیت‌های دینی و اسلامی مطرح هستند.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان پشتوانه شورا و هیئت‌های مذهبی است و با همكاری و تعامل این دو در كنار یكدیگر به اهداف خود دست خواهند یافت.

مدیركل اداره تبلیغات اسلامی استان كردستان به فعالیت‌های صورت گرفته توسط هیأت‌های مذهبی استان در سال‌ جاری و سال گذشته اشاره و بیان كرد: برگزاری اردوی آموزشی ـ توجیهی مسوولان هیأت‌های مذهبی در قم توسط شورای هیأت‌های مذهبی استان كردستان كاری ارزشمند و اثر‌گذار بود كه در سال ‌جاری ‌انجام شد.

وی همچنین برپایی نمایشگاه دستاورد هیأت‌های مذهبی استان در شهرستان قروه طی سال گذشته را حركتی بسیار مطلوب برای آشنا كردن مردم با فعالیت‌های هیأت‌های مذهبی خواند .

حجت‌الاسلام صفی یاری اعلام كرد: امیدواریم این فعالیت‌ها در سال ‌جاری با كیفیت مطلوب‌تر در سطح استان همراه باشد.

محمد‌رشید نریمانی؛ دبیر شورای هیأت‌های مذهبی استان كردستان در ادامه این جلسه سفر زیارتی، آموزشی، دیدار با مراجع قم را كاری بزرگ و ارزشمند در اوایل سال جاری توسط هیأت‌های مذهبی بیان كرد و خواستار همكاری بیش از پیش اداره تبلیغات اسلامی استان كردستان برای برگزاری بهتر فعالیت‌های هیأت‌های مذهبی شد.

وی نظارت بر سخنرانی روحانیون و مداحی مداحان اهل بیت(ع) را در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان ضروری خواند و یادآور شد: برای تحقق این هدف حمایت سخت‌افزاری و كمك مالی از سوی اداره كل تبلیغات اسلامی كردستان لازم است.

نریمانی در پایان برگزاری كلاس‌های آموزشی ویژه مسوولان هیأت‌های مذهبی برای نخستین بار در استان كردستان، راه‌اندازی بانك اطلاعاتی هیأت‌های مذهبی، توجه به هیأت‌های مذهبی مناطق روستایی و ارتباط هیأت‌های شهری باهیأت‌های روستایی و ایجاد 500 وبلاگ ویژه هیأت‌های مذهبی در فضای سایت تبیان استان كردستان برای معرفی فعالیت این هیأت‌ها از فعالیت‌های صورت گرفته در سال جاری عنوان كرد.

در پایان این جلسه اعضا نظرات و پیشنهادهای خود را برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های امسال اعلام كردند.

تنظیم: هومن بهلولی